  • 1. Data: 2004-05-17 10:19:12
    Temat: instalacja gazowa wewn.
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Mam pozwolenie na budowe budynku z 99. Budowa caly czas trwa
    tzn.wykonczeniowka ale odbioru calkowitego nie robilem (mam pozwolenie na
    uzytkowanie I pietra). Teraz chce zrobic
    inst.gazowa wewn. Z gotowym projektem wystapilem do starostwa. Otrzymalem
    decyzje a w niej ze jest ona uzupelnieniem pozwolenia z 99r a projekt
    inst.wew. jest zmiana do projektu budynku z 99. Czy musze szukac nowego
    kierownika budowy, czy ten co jest do tej pory wystarczy? Czy musze zakladac
    nowy Dz.budowy czy wpisu mozna dokonac w dotychczasowym Dz.budowy? W decyzji
    nie bylo ani slowa o kierowniku ani o tym ze trzeba kogos powiadamiac o
    budowie. Wiec wnioskuje ze wystarczy ten kierownik co do tej pory. Kto moze
    dokonac ewentualnego wpisu zwiazanego z inst.gazowa? Jak sie konczy sprawa z
    budowa inst.gazowej wewn. - czy z gazowni maja cos do
    sprawdzania w dzienniku czy sami cos wpisuja???

    Adam

  • 2. Data: 2004-05-17 21:16:45
    Temat: Re: instalacja gazowa wewn.
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    Adam wrote:

> [...]
    > Jak sie konczy sprawa z budowa inst.gazowej wewn. - czy z gazowni maja cos
    > do sprawdzania w dzienniku czy sami cos wpisuja???

    Ponieważ jest to zmiana dotychczasowego pozwolenia na budowę to nie musisz
    nic zmieniać:) Pozostaje ten sam dziennik do którego wpisuje się ten sam
    kierownik budowy. Zwróć uwagę, że w pouczeniu masz (a przynajmniej
    powinieneś mieć) napisano, że warunki prowadzenia robót są podane w
    pozwoleniu pierwotnym. Nie musisz też zgłaszać rozpoczęcia robót bo to jest
    ta sama budowa. Wpisów dokonują: kierownik budowy, inspektor nadzoru
    inwestorskiego (jeśli takiego mianowałeś), autor (autorzy) projektów i
    osoby kontrolujące budowę (nadzór budowlany). Przy poważniejszych robotach
    dochodzą kierownicy robót. Żadni tam wykonawcy, dostawcy czy sąsiedzi. Za
    prawidłowe prowadzenie dziennika odpowiada kierownik budowy którego TY
    mianujesz i w każdej chwili możesz usunąć, podobnie jak inspektora
    nadzoru.Na wewnętrznej stronie okładki dziennika budowy jest instrukcja jak
    ten dziennik prowadzić. Instalację gazową może wykonywać lub wykonanie
    nadzorować wyłącznie osoba posiadająca uprawnienia na wykonywanie takich
    robót. Po zakończeniu instalacji taki ktoś MUSI przeprowadzić próbę
    szczelności intalacji gazowej i sporządzić z tej próby protokół. Protokół
    ważny jest jeden rok, podobnie jak protokół kominiarski który sporządzi Ci
    kominiarz. Te dwa dokumenty składasz razem z innymi w momencie zakończenia
    budowy. Tych z gazowni interesuje pozwolenie na użytkowanie, a wypadku gdy
    takowe nie jest wymagane to przyjęcie zgłoszenia przez nadzór budowlany. Na
    tej podstawie zminią Ci taryfę z budowlanej na domową. Jeśli gazu jeszcze
    nie włączyli to zrobią to na podstawie próby szczelnośći i pozwolenia na
    budowę, jeśli jeszcze nie było zgłoszone zakończenie budowy. Uprawniony
    pracownik gazowni może Ci wpisać do dziennika, że włączył gaz i sporządził
    protokół nagazowania. Nic mu do tego co jest w dzienniku popisane.
    --
    Komodor