  • 1. Data: 2004-05-17 10:13:56
    Temat: wezwanie na policje w sprawie sieci
    Od: "DEG" <f...@o...pl>

    Prowadze dzialalnosc zwiazana z informatyka i mam mala siec komputerowa na
    osiedlu (15 uzytkownikow) Lacze kupuje od TPSA (DSL).
    Dostalem wezwanie na Policje w sprawie sieci i tutaj moje pytania:
    czego moze chciec odemnie policja ?
    czy moze sobie od tak wzywaz zeby cos tam posprawdzac (umowy pomiedzyu mna i
    TPSA) ? Na jakiej podstawie prawnej ?
    Na koncu mam ruterek sprzetowy wiec nie sadze ze chodzi o spam albo o jakies
    udostepnianie plikow - bo tego po prostu nie da sie zrobic na sprzecie.

    pozdrawiam
    DEG

  • 2. Data: 2004-05-17 10:47:25
    Temat: Re: wezwanie na policje w sprawie sieci
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    DEG wrote:

> [...]
    > Na koncu mam ruterek sprzetowy wiec nie sadze ze chodzi o spam albo o
    > jakies udostepnianie plikow - bo tego po prostu nie da sie zrobic na

    Myślę, że właśnie spam albo włamania od kogoś z twojej sieci.

  • 3. Data: 2004-05-17 13:21:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DEG" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czego moze chciec odemnie policja ?

    Najpewnie będzie się chciała dowiedzieć kto tego a tego dnia krył się pod
    określonym IP.

    > czy moze sobie od tak wzywaz zeby cos tam posprawdzac (umowy pomiedzyu
    mna i
    > TPSA) ? Na jakiej podstawie prawnej ?

    Raczej nie, bo nawet ich brak nei stanowi przestępstwa.

    > Na koncu mam ruterek sprzetowy wiec nie sadze ze chodzi o spam albo o
    jakies
    > udostepnianie plikow - bo tego po prostu nie da sie zrobic na sprzecie.

    Ale może ktoś pobierał. Albo jakieś maile wychodziły z groźbami albo
    spamem. Tak, czy inaczej dziwne to, bo w takim wypadku raczej się chodzi
    do administratora. No przecież i tak im nic nie powiesz bez dostępu do
    komputerów.

  • 4. Data: 2004-05-17 21:56:57
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    DEG wrote:

> [...]
    > Na koncu mam ruterek sprzetowy wiec nie sadze ze chodzi o spam albo o
    > jakies udostepnianie plikow - bo tego po prostu nie da sie zrobic na

    ciezko powiedziec, ale jesli policja to ... wlam, (spamem zajmuje sie raczej
    abuse) lub udostepnianie p2p

    nie zapomnij powiedziec o co chodzilo (ciekawosc moja bo tez prowadze siec)

  • 5. Data: 2004-05-17 22:28:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    glokers wrote:

    > ciezko powiedziec, ale jesli policja to ... wlam, (spamem zajmuje sie raczej
    > abuse) lub udostepnianie p2p

    P2P jest jak najbardziej legalne. Podobnie jak Poczta Polska, która też
    stanowi swoisty protokół p2p. Co kto tym p2p przesyła to już jego
    zmartwienie.

  • 6. Data: 2004-05-19 11:20:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, it was written:
    [...]
    >+ ciezko powiedziec, ale jesli policja to ... wlam, (spamem zajmuje sie raczej
    >+ abuse)

    Jeśli mamy na myśli "spam w rozumieniu ustawy", to przed rozpoczęciem
    sprawy karnej policja może IMHO znaleźć jak najwłaściwsze zastosowanie.
    "dlaczegóż by nie" ?? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-05-19 14:23:50
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli mamy na myśli "spam w rozumieniu ustawy", to przed rozpoczęciem
    > sprawy karnej policja może IMHO znaleźć jak najwłaściwsze zastosowanie.

    ja mowilem o zyciu, spamem policja sie nie zajmuje (nigdy ja o tym nie
    slyszalem), a abuse tak

    policja niech raczej robi cos pozytecznego :) ale racja moze sie zajmowac.

  • 8. Data: 2004-05-19 14:25:37
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > P2P jest jak najbardziej legalne. Podobnie jak Poczta Polska, która też
    > stanowi swoisty protokół p2p. Co kto tym p2p przesyła to już jego
    > zmartwienie.
    przepraszam chcialem powiedziec udostepnianie pirackich plików :D

    np filmu "piraci z wysp karaibów" w divx na dc to bardzo podejrzana ,
    nielegalna i piracka sprawka :D

    przepraszam, nie dookresliłem sie.