  • 1. Data: 2004-05-17 10:19:29
    Temat: umowa z deweloperem a definicje
    Od: "slp" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy jest kots w stanie podac mi namiary na odpowiednie dokumentu, w ktorych
    bylyby zdefiniowane nastepujace pojecia:
    - lokal
    - lokal mieszkalny
    - dach
    - odbior lokalu (lokalu mieszkalnego) 'do samodzielnego wykonczenia' - czy
    cos takiego istnieje w ogole

    Jest to zwiazane z odbiorem mieszkan u jednego wroclawskich deweloperow. Tak
    na prawde trwa jeszcze budowa, a deweloper chce oddawac ludziom mieszkania,
    zeby unkinac placenia kar wynikajacych z umow.
    Np. na jednym z budynkow jest więźba dachowa i troche polozonych dachowek, a
    deweloper twierdzi, ze dach jest (!) :)
    Albo: przy wjedzie na budowe stoi jak byk tabliczka 'Teren budowy', a
    deweloper twierdzi, ze budowy juz nie ma :)

    Chodzi mi o to, zeby dorwac jakies paragrafy na to, ze przy odbiorze
    lokalu/lokalu mieszkalnego musi w nim byc np. prad w gniazdach, woda w
    kranach, cieple kaloryfery itd. - zeby to nie musialo wynikac bezposrednio z
    umowy z deweloperem

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-05-17 16:37:02
    Temat: Re: umowa z deweloperem a definicje
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c8a3op$atm$1@nemesis.news.tpi.pl>, slp wrote:
> [...]
    > kranach, cieple kaloryfery itd. - zeby to nie musialo wynikac bezposrednio z

    Zdaje się, że nie są Ci potrzebne żadne definicje. Oni chcą Ci oddać
    lokal, ale ty nie musisz go odebrać. Wystarczy, że masz plamę na
    ścianie, a mówisz, że odbierzesz dopiero jak to poprawią. Przy
    odbiorze sprawdza się kupę rzeczy i wszystkie muszą grać.
    Prawdopodobnie gdzieś jest opisane co i jak musi być zrobione w
    mieszkaniu i co można kwestionować, ale to Ty podpisujesz protokół
    odbioru, jeśli nie podpiszesz, to niech oni poszukają przepisu,
    kt. mówi, że mieszkanie może nie mieć prądu i dachu.
    Życz im powodzenia i nie podpisuj protokołu.
    Sama, gdy odbierałam mieszkanie, nie podpisałam protokołu za pierwszym
    razem i nie chodziło o tak poważne rzeczy, o kt. piszesz. Gdzieś na
    rogu ściany odprysnął kawałek tynku i może jeszcze jakiś drobiazg, ale
    po co mam odbierać mieszkanie z defektem? Sprawdzić trzeba wszystko,
    piony, poziomy, pochył balkonu, prąd w gniazdkach, okna itp. itd.
    Piszesz o mieszkaniu do samodzielnego wykończenia, w umowie powinieneś
    mieć napisane co w takim mieszkaniu ma Ci zrobić deweloper, tzn. co
    będzie na podłogach, na ścianach, czy będą parapety, biały montaż itd.
    Zajrzyj do umowy.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 3. Data: 2004-05-19 07:39:52
    Od: "slp" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieć napisane co w takim mieszkaniu ma Ci zrobić deweloper, tzn. co
    > będzie na podłogach, na ścianach, czy będą parapety, biały montaż itd.

    Właśnie w umowie nie ma na ten temat ani słowa :)
    Sami sobie wymyślili taki termin. Mają już poślizg i lecą im odsetki
    (naliczane przeze mnie oczywiście :) ). Chcą więc jak najszybciej oddać.

    > Renata

    Dzięki za info. Tak myślalem, ale szukam właśnie jeszcze potwierdzenia w
    praktyce.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2004-05-19 07:43:44
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c8f35k$roj$1@nemesis.news.tpi.pl>, slp wrote:

    > Właśnie w umowie nie ma na ten temat ani słowa :)

    No to żeś gapa:>

  • 5. Data: 2004-05-19 08:07:36
    Od: "slp" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncam41f.j5s.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > No to żeś gapa:>

    to co na podłogach itd, to jest w zalacznikach - czyli w umowie :)))))

    nie ma nic o 'odbiorze mieszkania do samodzielnego wykonczenia' - teraz
    sobie to wymyslili
    Nie wyrazielm sie precyzyjnie - zbyt duzy cytat przytoczylem :)

    Wojtek

  • 6. Data: 2004-05-19 09:49:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c8f4li$8og$1@atlantis.news.tpi.pl>, slp wrote:

    > to co na podłogach itd, to jest w zalacznikach - czyli w umowie :)))))
    >
    > nie ma nic o 'odbiorze mieszkania do samodzielnego wykonczenia' - teraz
    > sobie to wymyslili

    No to w czym problem? Chyba obowiązuje umowa, a nie jakieś wymyślanie
    dodatkowych punktów po czasie.
    Moim zdaniem teoretycznie nie masz żadnego problemu, praktycznie może
    być różnie, bo będziesz pewnie musiał wyszarpać te odsetki własnymi
    pazurami.