  • 1. Data: 2005-07-27 11:39:55
    Temat: inne nazwisko syna i spadek po ojcu
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam i sie pytam

    Pewien ojciec jak robił sobie dowód w wieku 18 lat nie zauważył, że na końcu
    nazwiska zmieniono mu litere z "a" na "o"
    Dziadek miał końcówkę na "a" a syn na "o" przez 45 lat i zyli sobie bez żadnych
    problemów.
    Dziadek tuz przed śmiercią przepisał notarialnie na syna kawałek ziemi, chcąc
    aby nie została podzielona na części. Akt notarialny został sporządzony że pan
    Bolesław XXXXXXXa - ojciec, daje synowi Eugeniuszowi XXXXXXXo np hektar
    ziemi. I jest wszystko pięknie.
    W międzyczasie Dziadek Bolesław XXXXXXXXa daje notarialnie wnukowi Piotrowi
    XXXXXXXXo synowi Eugeniusza XXXXXXXXo też kawałek ziemi.

    I jest pięknie do śmierci Dziadka i Ojca.
    Otwarcie testamentu i problem.
    Sąd nakazuje Eugeniuszowi XXXXXXXXo przedstawienie dokumentu i udowodnienie że
    jest synem Bolesława XXXXXXXXa. Teoretycznie proste.
    Akt urodzenia mówi ze urodziło sie wczoraj !!! (to nie jaja tak pisze w akcie)
    dziecko płci męskiej Eugeniusz XXXXXXXXa.
    Dla sądu to nie dokument.
    Pan XXXXXXXXa ma te dwa akty notarialne czy te akty będą brane przez sąd jako
    dowody w sprawie?
    Jak jeszcze można udowodnić że jest sie synem mimo błędu w nazwisku?
    Może jacyś świadkowie??

    Myślę że to ciekawy przypadek i z góry dziekuję za sensowne podpowiedzi
    sprawa sądowa wkrótce

    Pozdrawiam
    arsene

  • 2. Data: 2005-07-28 22:32:32
    Temat: Re: inne nazwisko syna i spadek po ojcu
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 27/07/2005 13:39, a...@p...onet.pl wrote :
> [...]
    > Akt urodzenia mówi ze urodziło sie wczoraj !!! (to nie jaja tak pisze w akcie)
    > dziecko płci męskiej Eugeniusz XXXXXXXXa.

    Jak to dla Sądu to nie dokument? Odpis skrócony aktu urodzenia jest
    (oczywiście) dokumentem.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 3. Data: 2005-07-29 05:55:17
    Od: a...@p...onet.pl

    > Jak to dla Sądu to nie dokument? Odpis skrócony aktu urodzenia jest
    > (oczywiście) dokumentem.

    źle trochę napisałem
    w odpisie aktu urodzenia nazwisko kończy sie na "a"
    a obecnie ten pan ma w dowodzie końcówke na "o"
    i wg sądu ten odpis jest odpisem zupełnie innej osoby

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-07-29 06:04:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    a...@p...onet.pl napisał(a):

    > źle trochę napisałem
    > w odpisie aktu urodzenia nazwisko kończy sie na "a"
    > a obecnie ten pan ma w dowodzie końcówke na "o"
    > i wg sądu ten odpis jest odpisem zupełnie innej osoby

    To niech zmieni dowód, zgodnie z odpisem aktu urodzenia.

    M.

  • 5. Data: 2005-07-29 06:25:15
    Od: a...@p...onet.pl

    > To niech zmieni dowód, zgodnie z odpisem aktu urodzenia.

    tak a w akcie małżeństwa, który jest niezbędny do zrobienia nowego dowodu jest
    końcówka "o" :)

    przypominam że akt urodzenia końcówka "a"

    w tej chwili najlepiej udowodnić ze jest się synem pana XXXXXXXa
    ale nadal nie wiem jak to zrobić

    pozdrawiam

    AL

  • 6. Data: 2005-07-29 06:37:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    a...@p...onet.pl napisał(a):

    > w tej chwili najlepiej udowodnić ze jest się synem pana XXXXXXXa
    > ale nadal nie wiem jak to zrobić

    wystąpić o sprostowanie aktu urodzenia z powodu błędu pisarskiego

    M.