eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2007-02-12 23:01:09
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 12:18:24 +0100, gollum napisał(a):

    > PS. Notebook firmy ACER, zakupiony 14 miesiecy temu, gwarancja 24-miesieczna
    Hp naprawil.
    Czy Acer postapi tak samo, a nie wykreci sie uszkodzeniem mechanicznym nie
    wiadomo. Najprosciej: sprawdz.
    Pozdrawiam

    --
    JFK


  • 12. Data: 2007-02-12 23:57:02
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2007 Jolanta Pers <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):
    >> Zapewne nie znasz warunków tej konkretnej gwarancji więc MNTZSZ nie
    >> powinnaś się tak kategorycznie wypowiadać. A już w przypadku
    >> reklamacji z tyt. niezgodności z umową to zwyczajnie nie masz racji.
    > Ale mam doświadczenie z produktami firmy ACER, warunkami jej gwarancji i
    > naprawianiem tegoż sprzętu w ramach gwarancji.

    To polecam na przyszłość "niezgodność z umową". Przynajmniej tam gdzie ma
    to sens. Zresztą nawet przy gwarancji sprawa nie jest taka oczywista i
    można powalczyć.

    --
    Marcin


  • 13. Data: 2007-02-13 10:18:08
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    >>Czy ułamany zawias matrycy w laptopie podlega naprawie gwarancyjnej czy
    >>jest to po prostu "zuzycie eksploatacyjne" i musze naprawic na wlasny
    >>koszt? jakie macie doswiadczenia?

    >>PS. Notebook firmy ACER, zakupiony 14 miesiecy temu, gwarancja
    >>24-miesieczna

    przypadek podobny w MAXDATA - mimo że zawias wysłałem w osobnej kopercie -
    uznali reklamacje. Inna sprawa że pękające zawiasy trafiły nam się w 4
    lapach ... ale ogólnie reklamacje uznają.
    W końcu zawias powinien żyć tak długo jak reszta częsci w laptopie (za
    wyjątkiem baterii)

    co do ACERa - doświadczenia z ich serwisem mam nieprzyjemne (czas naprawy
    przekraczający 1,5 miesiąca)

    pozdrawiam



  • 14. Data: 2007-02-13 10:39:03
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):
    > To polecam na przyszłość "niezgodność z umową". Przynajmniej tam gdzie ma
    > to sens. Zresztą nawet przy gwarancji sprawa nie jest taka oczywista i
    > można powalczyć.

    Marne widzę szanse dla "niezgodności z umową" w przypadku notebooka, który
    pracuje sobie spokojnie przez jakiejś 10 miesięcy, a potem zaczyna się sypać,
    i to co rusz inny kawałek (najpierw wymiana płyty głównej, procesora i układu
    chłodzenia, potem, już po gwarancji, awaria napędu i wreszcie awaria twardego
    dysku). No przecież tyle czasu pracował, więc w momencie sprzedaży nie miał
    żadnych wad ukrytych, a że się różne rzeczy psują, no cóż, wszystko ma prawo
    kiedyś się zepsuć, prawda?

    A już zupełnie nie widzę szans reklamowania ledwo trzymającego akumulatora
    (stanowisko slepu: "podane czasy pracy na baterii są orientacyjne i co nam
    pani zrobi?")

    --
    JoP

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 15. Data: 2007-02-13 14:44:47
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: gollum <n...@u...pl>

    gollum napisał(a):
    > Czy ułamany zawias matrycy w laptopie podlega naprawie gwarancyjnej czy
    > jest to po prostu "zuzycie eksploatacyjne" i musze naprawic na wlasny
    > koszt? jakie macie doswiadczenia?
    >
    > PS. Notebook firmy ACER, zakupiony 14 miesiecy temu, gwarancja
    > 24-miesieczna

    W zasadzie to moze powinienem doprecyzowac...

    Zawias sie trzyma, z tego, na ile sie przyjrzalem, to odczepil sie od
    obudowy - konkretnie od obudowy matrycy, i dodatkowo pękła obudowa.
    Matryca trzyma sie w zasadzie na jednym zawiasie...

    Tak czy inaczej sprobuje zareklamowac, zobaczymy co uda sie z nich
    wycisnac.


    Dzieki za odpowiedzi


  • 16. Data: 2007-02-13 16:33:53
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jolanta Pers wrote:

    > Marne widzę szanse dla "niezgodności z umową" w przypadku notebooka, który
    > pracuje sobie spokojnie przez jakiejś 10 miesięcy, a potem zaczyna się sypać.

    Ale ustawodawca takie szanse widzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak
    (jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z
    nagłówka)


  • 17. Data: 2007-02-14 00:59:33
    Temat: Re: [gwarancja] ułamany zawias w laptopie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.02.2007 Jolanta Pers <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):
    >> To polecam na przyszłość "niezgodność z umową". Przynajmniej tam gdzie ma
    >> to sens. Zresztą nawet przy gwarancji sprawa nie jest taka oczywista i
    >> można powalczyć.
    >
    > Marne widzę szanse dla "niezgodności z umową" w przypadku notebooka, który
    > pracuje sobie spokojnie przez jakiejś 10 miesięcy, a potem zaczyna się sypać,
    > i to co rusz inny kawałek (najpierw wymiana płyty głównej, procesora i układu
    > chłodzenia, potem, już po gwarancji, awaria napędu i wreszcie awaria twardego
    > dysku). No przecież tyle czasu pracował, więc w momencie sprzedaży nie miał
    > żadnych wad ukrytych, a że się różne rzeczy psują, no cóż, wszystko ma prawo
    > kiedyś się zepsuć, prawda?

    Nie, absolutnie nie prawda - przynajmniej w kwestii ostatniego zdania.
    Jedyna trudność to kwestia dowodowa. Każdy douczony biegły ze
    specjalnością w zakresie np. materiałów polimerowych powie Ci, że coś (tu
    obudowa) może się zacząć rozpadać po roku użytkowania bo zwyczajnie jest
    wykonana ze złego (np. jakościowo) materiału. To jest sztandarowy przykład
    wady istniejącej w momencie wydania. Sprawa jest łatwa do udowodnienia,
    ale zwyczajnie dość kosztowna, dlatego MZ pierwszym krokiem powinien być
    kontakt np. z Federacją Konsumentów i sprawdzenie czy czasami te modele
    czy ogólnie produkty tego wytwórcy nie mają takich problemów dość
    nagminnie. Wtedy może uda się mniej boleśnie.

    > A już zupełnie nie widzę szans reklamowania ledwo trzymającego akumulatora
    > (stanowisko slepu: "podane czasy pracy na baterii są orientacyjne i co nam
    > pani zrobi?")

    Po roku czasu czy wcześniej?

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1