  • 11. Data: 2011-01-29 14:48:26
    Temat: Re: gwarancja - rozbieznosc
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > I z tego napisu wynika, kto niby udziela tej gwarancji?

    > To jest lep na naiwnych, a nie gwarancja. Jej działanie zależy tylko
    > od dobrej woli gwaranta.

    jak każdej innej gwarancji :)

    Jak ci 25lat obiecuje firma kwang chu to moizesz sobie taką gwarancję
    schować w buty, jeśli jednak taką deklarację daje ktoś kto jest na rynku od
    100 lat to jeśli tylko nie zbankrutuje to prawdopowodnie będzie tę
    gwarancję honorował.

  • 12. Data: 2011-01-31 11:43:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    > schować w buty, jeśli jednak taką deklarację daje ktoś kto jest na rynku
    > od 100 lat to jeśli tylko nie zbankrutuje to prawdopowodnie będzie tę

    Dokładnie tak samo myślę, jak kupuję sprzęt znanej firmy i długo
    działającej sieci sprzedaży to nie spodziewam się problemów dopóki firma
    nie straci swojej renowy albo nie zbankrutuje.

    Przy okazji, przy prawdą jest że warunki gwarancji mogą być umieszczone
    tylko na stronie firmy w necie?, więc w zasadzie ja mam tylko w tej
    chwili dane gwaranta, okres gwarancji i odnośnik do www.

  • 13. Data: 2011-01-31 12:59:51
    Od: "Kondi" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    >Przy okazji, przy prawdą jest że warunki gwarancji mogą być umieszczone
    >tylko na stronie firmy w necie?, więc w zasadzie ja mam tylko w tej chwili
    >dane gwaranta, okres gwarancji i odnośnik do www.

    Nie - z punktu widzenia prawa to tak jakbyś jej nie miał wcale - zostaje
    tylko dobra wola danej firmy.

  • 14. Data: 2011-01-31 16:35:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kondi wrote:
    > Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie - z punktu widzenia prawa to tak jakbyś jej nie miał wcale -
    > zostaje tylko dobra wola danej firmy.

    a jak sobei wydrukuje to już jest lepiej.

    gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,

  • 15. Data: 2011-02-01 12:49:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011, Marek Dyjor wrote:

    > a jak sobei wydrukuje to już jest lepiej.

    Nie jest.
    "W wypadku gdy kupujący *otrzymał od sprzedawcy* *dokument*[...]"
    (treść z KC, akcenty moje).
    Musi być spełnione zarówno "otrzymanie" jak i "dokument".
    Tu zarówno "otrzymanie" jest wątpliwe, jak i teza że strona www
    stanowi "dokument" :)

    > gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,

    O nie. Jeszcze tylko tego by brakowało, żeby gwarant mógł
    powiedzieć "ten papierek który podpisałem jest bez znaczenia" :)
    Dobrowolne jest *udzielenie gwarancji*, natomiast sama gwarancja
    (już udzielona) nijak dobrowolna nie jest, a zakres zobowiazań wynika
    właśnie z "dokumentu" o którym mowa.

    Tak jak napisał Kondi - w takim przypadku (brak "dokumentu" oraz
    brak "otrzymania") jest to "inne zobowiązanie się sprzedawcy",
    z którego powinien się wywiązać. Ale nie gwarancja.
    Nie ma wobec tego przy próbie egzekucji roszczenia obowiązku okazania
    "dokumentu", ale też nie ma praw defaultowo wynikających z gwarancji.
    Na mój gust bliżej temu czemuś do "przyrzeczenia publicznego", tylko
    "nagroda" jest losowa, dla tych którym się coś zepsuje ;)
    Dla konsumenta dodatkowo dochodzi zobowiązanie wyrażone w reklamie
    i innych "publicznych zapewnieniach", ale zalicza się je nie do
    gwarancji, lecz "konsumenckiej niezgodności" (art.4.3).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-02-01 14:27:30
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > i innych "publicznych zapewnieniach", ale zalicza się je nie do
    > gwarancji, lecz "konsumenckiej niezgodności" (art.4.3).

    Więc co z wieloma już znanymi firmami, gdzie gwarancja to jest jedna
    strona z trzema zdaniami, i napisem: "szczegóły gwarancji na stronie
    www.". Czy te szczegóły na stronie mnie obowiązują (bo jest ich ze 4
    strony, w przeciwieństwie do 3 zdań na papierowej), zwłaszcza że w tym
    szczegółach są wszystkie wyłączenia z gwarancji.

  • 17. Data: 2011-02-01 23:28:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, cyklista wrote:

    > Więc co z wieloma już znanymi firmami, gdzie gwarancja to jest jedna strona
    > z trzema zdaniami, i napisem: "szczegóły gwarancji na stronie www.".
    > Czy te szczegóły na stronie mnie obowiązują

    To działa w drugą stronę :)
    Czy one obowiązują *gwaranta* w sposób określony w przepisach
    o gwarancji.
    Jako że udzielenie gwarancji jest nieobowiązkowe i do tego nie
    wymaga szczególnych działań ze strony klienta, nie widzę jak
    miałyby one "obowiązywać" nabywcę :D (on nie ma obowiązków,
    ma wyłącznie prawa z gwarancji)

    Ale przyznaję, pytanie dla mnie trudne.
    Na mój gust:
    - podejrzewałbym działanie oparte o art.74.2 KC
    - ta kartka z trzema zdaniami wskazuje, że gwarant obecnością
    "dokumentu" jednak się przejmuje

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-02-02 11:47:10
    Od: "Kondi" <k...@p...onet.pl>

    >Więc co z wieloma już znanymi firmami, gdzie gwarancja to jest jedna strona
    >z trzema zdaniami, i napisem: "szczegóły gwarancji na stronie www.".

    Dostajesz dokument z podstawową informacją to jest kluczowe. Nie widziałem
    nigdy gwarancji bez informacji dotyczących jej długości i informacji o
    gwarancie - jezeli takowych nie ma to równie dobrze można napisać "szczegóły
    gwarancji wywieszone na tablicy w siedzibie nawszej firmy w Pekinie" - i tak
    nie ma to żadnej mocy prawnej. Jeżli takie informacje są podane to już
    konretne szszegóły moga być podawane w internecie lub na infolinii - nikt
    nie zmusza przecież producenta żebym na papierze wymieniał wszystkie punky
    serwisowe czy ich godziny pracy.

    K.