eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja - obowiązki sprzedającego › Re: gwarancja - obowiązki sprzedającego
  • Data: 2010-11-26 11:25:49
    Temat: Re: gwarancja - obowiązki sprzedającego
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    (11/26/2010 11:14 AM), Zygmunt wrote:
    > Kupilem przedmiot w sklepie internetowym (kołowrotek wędkarski), ktory w
    > opisie ma: "2 lata gwarancji".
    >
    > Otrzymałem go, ale:
    > - w przesyłce nie było dokumenty gwarancji (karta gwarancyjna lub cos
    > takiego), a więc nic co by formalnie stwierdzało "na co producent daje
    > gwarancji", "na jakich zasadach" i "na jak długo".

    Tak w zasadzie, to wtedy jedynym dokumentem gwarancji jest jego oferta
    na aukcji "2 lata gwarancji" + dowód na to że ty tą aukcję wygrałeś.

    > - nie było instrukcji obsługi. Dość czesto w gwarancji jest takie
    > zdanie, że sprzęt nalezy użytkować zgodnie z instrukcją obsługi -
    > inaczej gwarancja traci wazność. Czy jesli nie mam instrukcji (ani zasad
    > gwarancji, które by określały jakie awarie podlegaja naprawie
    > gwarancyjnej) to moge kołowrotek uderzyc młotkiem i domagac się naprawy?

    Też jestem ciekaw, czy gwarancja której jedynym zapisem jest "2 lata
    gwarancji" do czegoś w ogóle sprzedawcę zobowiązuje? To tak jakby
    zawrzeć umowę o dzieło której jedynym zapisem jest "umowa o dzieło",
    określenie stron i przedmiotu umowy.

    > - w przesyłce nie było paragonu (czy to jest dopuszczalne?).

    Jeżeli ma kasę fiskalną - to chyba nie. Jeżeli nie ma - to chyba tak.


    >
    > Poprosiłem o wyjasnienie sprzedawce:
    > nie dają dokumentu gwarancji . Gwarancja jest realizowana na podstawie
    > paragonu który zostanie mi przesłany. Pan dodał, że na przysżłość mam
    > się od razu dopominac o paragon, gdyz domyślnie go nie wysyłają. W
    > kwestii instrukcji obsługi Pan nie umiał mi powiedziec nic ponad to, że
    > "powinna być", a skoro jej nie ma to nie dosle mi innej, gdyz takiej nie
    > ma. Podsumowaniem rozmowy było abym odesłał sprzęt gdyż oni nie są w
    > stanie sprostac moim "wymogom".

    No to całkiem solidne podejście do tematu z ich strony. Pytanie czy ci
    zwrócą za koszty przesyłki.

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1