eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja - obowiązki sprzedającego › Re: gwarancja - obowiązki sprzedającego
  • Data: 2010-11-27 00:22:27
    Temat: Re: gwarancja - obowiązki sprzedającego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 26 Nov 2010, Zygmunt wrote:

    > - nie było instrukcji obsługi. Dość czesto w gwarancji jest takie zdanie, że
    > sprzęt nalezy użytkować zgodnie z instrukcją obsługi - inaczej gwarancja
    > traci wazność. Czy jesli nie mam instrukcji (ani zasad gwarancji, które by
    > określały jakie awarie podlegaja naprawie gwarancyjnej) to moge kołowrotek
    > uderzyc młotkiem i domagac się naprawy?

    Nie.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    +++
    Art. 357
    Jeżeli dłużnik jest zobowišzany do œwiadczenia rzeczy oznaczonych tylko co
    do gatunku, a jakoœć rzeczy nie jest oznaczona przez właœciwe przepisy lub
    przez czynnoœć prawnš ani nie wynika z okolicznoœci, dłużnik powinien
    œwiadczyć rzeczy œredniej jakoœci.
    ---

    Czy od kołowrotka "średniej jakości" oczekuje się odporności na
    tłuczenie młotkiem? ;)

    > - w przesyłce nie było paragonu (czy to jest dopuszczalne?).

    Patrz post obok, IMO tak.

    > nie dają dokumentu gwarancji . Gwarancja jest realizowana na podstawie
    > paragonu który zostanie mi przesłany.

    Jakby nie patrzeć, to NIE jest gwarancja w rozumieniu przepisów :)
    Oczywiście, żadne prawo nie zakazuje ustanowienia przez sprzedawcę
    innych jednostronnych zobowiązań, nie będących rękojmią, gwarancją
    ani "konsumencką niezgodnością".
    Dobrze by było mieć taką deklarację na piśmie :), ale fakt "stwierdzenia
    pismem" (w treści aukcji!) IMVHO wystarczy.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1