  • 1. Data: 2005-06-22 16:47:30
    Temat: gwarancja a firma
    Od: "audiocar" <a...@k...pl>

    16&a=23535016 tutaj
    jest opisana sprawa naprawy gwarancyjnej

    na dzien dzisiejszy otrzymalam pismo od kancelarii adwokackiej ,iz mam
    termin na zapalcenie za fv ,ktorej nie podpisalam

    (FV na naprawe gwarancyjna podzespolu w samochodzie ).

    Jesli sie do tego nie zastosuje skieruja sprawe do sadu.

    I teraz pytanie czy wyslanie listem poleconym wezwanie do zaplaty ma skutek
    prawny ( czyli ASO podaje mnie do sadu ale tylko w spawie zapalty za ta fv
    czy bede mogl przy okazji tej fv bronic sie przedstawiajc dokumenty na
    potwierdzenie ze to byla naprawa gwarancyjna i ze fv nie jest zasadna ?)

    Druga sprawa dlaczego nabywca indywidulany moze skierowac sie o pomoc do
    Inspekcji Handlowej a Firma juz nie ?

    I czy w tej sytuacji to ja mam podac ASO do sadu czy mam sie bronic w
    sprawie ,ktora oni zaloza ( o nie zapalcenie FV)

    "Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie potwierdzając odbiór
    pisma z dnia 10.05.2004 r. informuje, że organy IH nie posiadają kompetencji
    do badania transakcji zawieranych między przedsiębiorcami, występowania w
    jakiejkolwiek roli w sporach między nimi, jak również w ochronie ich
    interesów. Zgodnie z art. 1, ust. 1 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o Inspekcji
    Handlowej (Dz. U. z 2001 r. nr 4, poz. 25 z późniejszymi zmianami),
    Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do
    ochrony interesów i praw konsumentów.

    W opisanym przez Pana przypadku (transakcja została zawarta miedzy
    podmiotami gospodarczymi), nie mają również zastosowania zasady określone
    w ustawie z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z
    późn. zmianami), cytowanej w naszym poprzednim piśmie.

    Dodaje się, że w tej sytuacji, zgodnie z ustawą z dnia 24.05.1989 r.
    o rozpoznawaniu przez sądy spraw gospodarczych (Dz. U. nr 33, poz. 175 z
    późniejszymi zmianami) właściwym do rozpoznania sprawy jest odpowiedni
    miejscowo Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego. "

  • 2. Data: 2005-06-22 17:50:26
    Temat: Re: gwarancja a firma
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > I teraz pytanie czy wyslanie listem poleconym wezwanie do zaplaty ma
    > skutek
    > prawny

    Swiadczy tylko o probie polubownego zalatwienia sprawy.

    ( czyli ASO podaje mnie do sadu ale tylko w spawie zapalty za ta fv
    > czy bede mogl przy okazji tej fv bronic sie przedstawiajc dokumenty na
    > potwierdzenie ze to byla naprawa gwarancyjna i ze fv nie jest zasadna ?)

    Bedziesz mogl. Ale zlecenie odplatnej naprawy pozagwarancyjnej nie przemawia
    na twoja korzysc.

    > Druga sprawa dlaczego nabywca indywidulany moze skierowac sie o pomoc do
    > Inspekcji Handlowej a Firma juz nie ?

    Bo to organizacja do ochrony praw konsumentow i nie wtraca sie w obrot
    profesjionalny (miedzy przedsiebiorcami)

    > I czy w tej sytuacji to ja mam podac ASO do sadu czy mam sie bronic w
    > sprawie ,ktora oni zaloza ( o nie zapalcenie FV)

    A ty o co chcesz ich pozywac? To oni twierdza ze sa wierzycielem wiec niech
    cie pozwa.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-06-22 18:13:52
    Od: "audiocar" <a...@k...pl>

    Zlecenie naprawy platnej ( opis przyjecia " brak wstecznego naprawa platna
    ")ale nie gwarancyjnej bylo przyjete przez pracownika ASO poniewaz nie
    wiedzial ani on ani ja co sie stalo , choc zasugerowalem ze moze byc to ta
    sama usterka i trzeba ja usunac na gwarancji .

    Przy odbiorze auta na FV znalazly sie te same czesci i ta sama usluga co 3
    mce wczesniej co daje podstawy do zadania bezplatnej naprawy gwarancyjnej
    ( mam na to dokument odbioru auta z naprawy i potwierdzenie odebrania po
    naprawie gwarancyjnej )

  • 4. Data: 2005-06-22 21:40:04
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik "audiocar" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    > http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=235350
    16&a=23535016
    tutaj
    > jest opisana sprawa naprawy gwarancyjnej

    Zwykle ASO daje 12 miesięcy gwarancji na naprawę jednak nie wiecej niż
    20 000km.
    Na pierwszej fakturze powinieneś mieć opisane warunki gwarancji.
    Jeżeli nie masz napisz, zadzwoń do dystrybutora w Polsce i dowiedz się
    jaką powinieneś dostać gwarancję na naprawę w ASO
    Mając potwierdzenie (najlepiej pisemne) od dystrybutora napisz do ASO
    informując ich, że zgodnie z informacjami uzyskanymi od dystrybutora
    ASO udziela gawrancji na naprawy i na tej podstawie nie zapłacisz za
    fakturę. ASO powinno Ci udowodnić, że straciłeś gwarancję bo ... np.
    jeżeli to był akumulator został uszkodzony mechanicznie.
    Moze też złożyć skargę u dystrybutora na ASO za próbę obciązenia cię
    kosztami naprawy gwarancyjnej.
    Najlepiej podaj markę samochodu i co to był za element.

  • 5. Data: 2005-06-23 07:28:13
    Od: "audiocar" <a...@k...pl>

    Naprawa dotyczyla Reduktora w samochodzie terenowym , widelki ktore
    zostaly uszkodzone przejechaly 160 000 km ( ok mialy prawo pasc ) , po
    naprawie tych widelek polegajacej na wymianie elementow teflonowych po
    przejechaniu 8 .000 km wkladki teflonowe znowu padly ( wiec sadze ze naprawa
    byla nie fachowa )

    Wiec moje roszczenia dotycza naprawy gwarancyjnej na wykonane i wymienione
    czesci w reduktorze ktore byly zlecone przy przebiegu 160000 km i ktore
    padly po 8000 km czyli naprawa byla wykonana nie fachowo skoro wymieniona
    wyzej czesc znowu padla ( albo przeoczyli cos co moglo spowodwac powtorne
    tak szybkie uszkodzenie )