  • 1. Data: 2005-06-22 16:12:28
    Temat: czy ZUS zlamal prawo?
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Zaczne od tego ze nie uwazam aby wzywanie kogos na kontrole L4 czy nalot
    w tej sprawie byly bezprawne choc mialnbym watpliwosci w przypadku
    notorycznego kontrolowania jednej osoby.

    Oto co mi sie przydazylo
    Moja zona po zakonczeniu urlopu macierzynskiego chciala wrocic do pracy.
    pech chcial ze ma problemy z kregoslupem i jest jeszcze jakis czas na
    L4. Wzywano juz ja 2 razy w przeciagu 3 tygodni na kontrole tego L4.

    Tak sie tez zlozylo ze spadlem 2 tygodnie temu z garazu i sie
    poturbowalem (naszczescie bez zlaman). Pojechalem na ostry dyzur do
    szpitala, zostalem opatrzony i dostalem L4 na 2 tygodnie (moze chodzic).

    L4 mam do jutra a dzis z zona poojechalem do ZUSu gdyz wezwali ja po raz
    2 na kontrole. Jakiez bylo wielkie moje zdumienie kiedy po powrocie
    sprzedawczyni ze sklepu ktory jest w moim budynku wreczyla mi zewzanie
    na kontrole do ZUS.

    Okazali sie ze w tym samym czasie kiedy ja z zona bylem w ZUS przyszla
    kontrola i w obecnosci osoby trzeciej - sprzedaweczyni ze sklepu ktory
    wynajmuje pisala protokol. Poinformowala rowniez sprzedawczynie ze
    wczoraj mialem sie stawic do ZUS na przyslane mi ponoc wczesniej
    wezwanie lecz sie nie stawilem wiec przyszli na kontrole.

    Czy ZUS lamie w tym momencie prawo bo:

    - po pierwsze - czy moga mi zarzucic ze nie stawilem sie na wezwanie
    ktorego nie dostalem? Przeciez nawet jak sad wysyla np polecony to musi
    odczekac na potwierdzenie zwrotne z poczty o odebraniu przesylki lub
    odmowie odebrania aby cos dalej w srprawie zrobic,
    - po drugie dlaczego protokol spisano w obecnosci osoby trzeciej i ja
    poinformowano o moich sprawach z ZUS?
    - po trzecie czy rzekomo przypadkowwy termin kontroli to nie jakas
    chora zaczepka ZUS lub dowod debilizmu pracoewnikow ZUS ktorzy nie
    skojarzyli ze kontroluja malzonkow ktorych mozna wezwac na w tym samym
    terminie?
    - po czwarte czy tak czeste kontrole ZUS dotyczace obu wspolmalzonkow to
    norma? w ciagu 3 tygodni 3 kontrola? moze beda mnie, czy zone wzywali
    teraz codziannie?

    Tak sobie mysle ze niech sobie kontroluja zasadnosc L4 ale calego
    zamieszania nie mam zamiaru im odpuszczac - czy mam racje?

  • 2. Data: 2005-06-22 17:27:52
    Temat: Re: czy ZUS zlamal prawo?
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > - po pierwsze - czy moga mi zarzucic ze nie stawilem sie na wezwanie
    > ktorego nie dostalem?

    Nie. Ich obciaza dowod ze doreczyli Ci zawiadomienie o kontroli.

    > - po drugie dlaczego protokol spisano w obecnosci osoby trzeciej i ja
    > poinformowano o moich sprawach z ZUS?
    Skad wiesz ze ja informowali o twoich sprawach. Przekazali tylko zeby
    doereczyla wezwanie. Procxedura przewiduje doreczenie przez inna osobe
    (sasiada, dozorce) jesli ta zobowiaze sie do oddania przesylki adresatowi.

> [...]
    > kontroluja malzonkow ktorych mozna wezwac na w tym samym terminie?

    |Chlopie, oni tam maja dzisiatki tysiecy ubezpieczonych. Trudno oczekiwac
    zeby sprawdzali kto z kim spi.:)

    > - po czwarte czy tak czeste kontrole ZUS dotyczace obu wspolmalzonkow to
    > norma? w ciagu 3 tygodni 3 kontrola? moze beda mnie, czy zone wzywali
    > teraz codziannie?

    Teraz to norma.

    > Tak sobie mysle ze niech sobie kontroluja zasadnosc L4 ale calego
    > zamieszania nie mam zamiaru im odpuszczac - czy mam racje?

    Raczej nie. Jedynie gdzie sie zapedzili to ze stwierdzeniem ze sie nie
    stawiles na kontrole skoro ci nie doreczyli wezwania. Ale to jest ich
    problem. ZUS robi rozne rzeczy dziwne ale tutaj nie ma nic nadzwyczajnego.
    Jakis rok temu chorowalem i mialem kilka dosc krotkich zwolnien (5-7
    dniowych). Zanim dotarlo do nich konkretne zwolnienie, to juz sie skonczylo
    i nie mieli go jak skontrolowac. Przyszli do mnie na kontrole, to ich
    zapytalem ktore zwolnienie kontroluja , a oni ze nie wiedza. To grzecznie im
    podziekowalem za odwiedziny, a gosc na to zebym zlozyl pisemne oswiadczenie
    czy jestem zdrowy, czy tez chory i na zwolnieniu:) Pogomnilem ich.

    Dan

  • 3. Data: 2005-06-22 18:53:42
    Od: slimak <s...@w...pl>

    [...]
    > Skad wiesz ze ja informowali o twoich sprawach. Przekazali tylko zeby
    > doereczyla wezwanie. Procxedura przewiduje doreczenie przez inna osobe
    > (sasiada, dozorce) jesli ta zobowiaze sie do oddania przesylki adresatowi.

    Bo bab`ka przychodzi do mnie i mowi mi ze Pan wczoraj miel sie stawic na
    kontrole i sie Pan nie stawil .... widac ja poinformowali
    Malo tego przy spisywaniu protokolu babka siedziala razem z nimi przy stole

    Juz ja pouczylem ze jak ktos przyjdzie innym razem spisywac protokol to
    ma go wywalic na zbity pysk i zadnych przesylek nie doreczac ....

    > zeby sprawdzali kto z kim spi.:)

    ja jpierw myslalem z msie naiskpomiesaly ... bo przyznasz ze takie
    przypadki to jak trqafienie 6 w totolotka

    [...]