eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja › Re: gwarancja
  • Data: 2002-12-02 15:03:44
    Temat: Re: gwarancja
    Od: "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:3de9356e$1@news.home.net.pl...
    > > > Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
    > Nie znam się ale pojęcia są przecież jasne Gwarant to osoba do której
    możesz
    > wnosić roszczenia w ramach gwarancji może to być np. polska firma i nie ma
    > to nic wspólnego z marką. Dawniej np. GoldStar obecnie LG a gwarant kilka
    > lat temu to firma XXX która importowała. Serwis to punkt usługowy z którym
    > gwarant podpisał umowę o świadczenie usługi naprawy, jest jeszcze
    > sprzedawca. To po chwili zastanowienia powinno być jasne kto może zwrócić
    > pieniądze, kto naprawić kto wymienić sprzęt. Sklep umywa ręce chyba że nie
    > minął rok to możesz odstąpić od gwarancji na rzecz rękojmi sprzedawcy i do
    > niego się zwrócić. Serwis nie zwróci ci pieniędzy podobnie jak i gwarant
    bo
    > im nie płaciłeś nie wymieni ci również sprzętu jak gwarant nie dostarczy
    mu
    > nowego i nie ma na magazynie na wymiany. Pytanie - serwis odesłał ci
    monitor
    > bo może gwarant zerwał z nim umowę o naprawy( o to chodziło że marka nie
    > istnieje)? Roszczenia możesz z tytułu gwarancji wnosić do gwaranta a nie
    do
    > serwisu bo co on jest winny jak już nie naprawia tego typu sprzętu. Ale od
    > porad jest jeszcze federacja konsumentów jak ci fachowo ktoś nie podpowie.
    >


    > Na wstępie dzięki za pomoc, ale moze jednak wyjaśnię szczegółowo:
    Wszelkie zobowiązania przejęła firma Viewsonic, ale w mojej gwarancji jako
    gwarant istnieje Nokia Poland sp zoo.Nie wiem czy umowa pomiędzy tymi
    firmami została zawarta w formie cesjii, czy przelewu wierzytelności(chyba
    tak się to nazywa)?
    Chodzi o monitor firmy Nokia 446Pro. Nokia (ta w Finlandii) sprzedała swój
    dział monitorów firmie Viewsonic, przy okazji zmienił się serwis na fimę
    Arpa z Poznania(ma podpisaną ważną umowę z Viewsonic-iem). Monitor został
    wysłany poraz drugi do serwisu na mój koszt. Próbowałem dochodzić swoich
    praw, ale zbywano mnie gadką, że serwis ma podpisaną umowę na naprawy taką
    a nie inną i nie będzie płacił za przesłanie do nich monitora(i tu wchodzą
    artykuły 577-581)Czy mogę domagać się od gwaranta zwrotów kosztów, czy jeśłi
    podisałem umowę gwarancyjną to tym samym zrzekłem się praw wynikających z
    kodeksu cywilnego?
    Druga rzecz to czy gdy monitor został do mnie odesłany z usterką(zgłosiłem
    to zaraz do serwisu, przyjęli monitor na swój koszt przyznają tym samym że
    nienaprawili sprzętu)to mam prawo domagać się rozwiązania umowy między nami
    i zwrotu pieniędzy(niestety czegoś takiego jak Viewsonic Polska nieistnieje,
    najbliższe przedstawicielstwo jest w Niemczech)?



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1