  • 41. Data: 2004-09-25 18:08:55
    Temat: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sat, 25 Sep 2004 20:03:16 +0200, na pl.soc.prawo, Rodrig Falkenstein
    napisał(a):

    > W porządku. Popularyzujmy błędne określenie, bo wszystkim tak wygodnie...

    Potoczne błędne, a przestarzałe prawidłowe?
    A dlaczego akurat tak?

    --
    J.A.

  • 42. Data: 2004-09-25 18:14:07
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > A teraz odpowiedz dlaczego Sad Najwyższy uznał dochodzenie ojcostwa
    > dziecka poczętego w następstwie sztucznej inseminacji za niezgodne z
    > zasadami współzycia społecznego.

    Z tego co pamietam to dlatego, ze mezczyzna bioracy w czyms takim udzial
    zgadza sie byc dawca nasienia a nie ojcem (ojcem w znaczeniu ponoszenia
    ciezarow tego tytulu).

    Mam wrazenie ze wiem do czego zmierzasz wiec powtorze jeszcze raz. Nie
    twierdze ze obowiazek alimentacyjny zgwalconego mezczyzny jest sluszny. Nie
    twierdze tez ze powinien byc egzekwowany. Twierdze tylko, ze gwalt na
    mezczyznie nie stanowi przselanki wylaczajacej obowiazek alimentacyjny ex
    lege.

    I dalej - nie wykluczam (co tez sygnalizowalam), a wrecz zakladam zlagodzenie
    tegoz obowiazku (albo nawet jego wylaczenie) ale dopiero w toku postepowania
    sadowego. Zreszta podobnie jak to sie stalo w zwiazku z powolywanym przez
    Ciebie orzeczeniem SN.

    Pozdr.

  • 43. Data: 2004-09-25 18:43:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiele by to nie zmieniło - durne prawo powodujące, że nawet jeśli to
    > kobieta zgwałci i sobie zajdzie, to zgwałcony alimenty ma płacić.

    nawet jezeli rzeczywiscie bedzie to gwalt?

    glupie te prawo :-)

    Wiadomo ze inaczej oceni kobieta taka sytuacje a inaczej facet.

    P.

  • 44. Data: 2004-09-25 18:52:42
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > jezeli w trakcie postepowania sadowego okaze sie, ze wskazany przez
    kobiete
    > mezczyzna nie jest ojcem dziecka, to - z tego co wiem - nie ponosi on
    kosztow
    > badan. I w ogole nie ponosi zadnych kosztow wynikajacych z tego
    > nieprawidlowego wskazania (a jezeli poniosl - to zwrot).

    niedawno byla podobna sytuacja opisywana w ktoryms z kurierow TV (nie o
    gwalt).
    Jakiegos typa oskarzono o ojcostwo, prosil o badanie ojcostwa, zapewnial
    ze to nie on jest ojcem, sedzina odmowila
    badania. Doszlo do drugiej roprawy, wszystko zostalo niemalze przepisane,
    badan znowu nie przeprowadzono a facet
    musi placic alimenty bo sasiad (bo to zdaje sie o niego chodzilo)
    dmuchnal mu kobiete.
    Taka polska!

    P.

  • 45. Data: 2004-09-25 18:54:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > jestem kobieta :-)

    No i wszystko jasne :-)

    P.

  • 46. Data: 2004-09-25 18:55:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Faceta? W wydziale rodzinnym???
    > Chyba żartujesz! To gatunek rzadszy niż dziewica na studiach!

    :-)) no to wejdz do wydzialu MAT-FIZ :-))

    > I nie sędziny tylko sędzi. Sedzina to żona sędziego.

    glupio brzmi ale ok zapamietam.

    P.

  • 47. Data: 2004-09-25 20:07:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > W porządku. Popularyzujmy błędne określenie,

    Błędne?

    KG

  • 48. Data: 2004-09-25 22:19:41
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    > W porządku. Popularyzujmy błędne określenie, bo wszystkim tak wygodnie...
    Esteta jezykowy, ktorego zdanie jest JEDYNE wlasciwe? Gdzie wyczytales, ze
    jest to bledne okreslenie?!
    np. prof. Bralczyk uwaza, ze oba slowa sa uznawane za obowiazujace (czytaj
    poprawne). Jezyk, to nie matematyka, gdzie 2+2 jest zawsze 4. To zywy twor,
    ktory sie zmienia z duchem czasu.
    A na przeboj/hit nadal mowisz szlagier?

    --
    dropzone

  • 49. Data: 2004-09-26 00:46:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@n...onet.pl>, M wrote:

    > Na pierwszy rzut oka - to i owszem. Ale nalezy tu pamietac, ze mamy do
    > czynienia w tej sytuacji z dwiema odrebnymi sprawami:
    >
    > 1. sprawa o gwalt, gdzie mezczyzna jest pokrzywdzonym, kobiea - sprawca czynu.
    > Happy end tej sprawy polegalby na skazaniu tej kobiety.

    A w powództwie adhezyjnym pewnie da się zasądzić zwrot kosztów będących
    efektem popełnienia tego przestępstwa?

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2004-09-26 09:48:06
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Z tego co pamietam to dlatego, ze mezczyzna bioracy w czyms takim udzial
    > zgadza sie byc dawca nasienia a nie ojcem (ojcem w znaczeniu ponoszenia
    > ciezarow tego tytulu).

    A zgwałcony mężczyzna wg Ciebie zgadza się być ojcem???

    L.