    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko
    Date: 25 Sep 2004 20:14:07 +0200

    > A teraz odpowiedz dlaczego Sad Najwyższy uznał dochodzenie ojcostwa
    > dziecka poczętego w następstwie sztucznej inseminacji za niezgodne z
    > zasadami współzycia społecznego.

    Z tego co pamietam to dlatego, ze mezczyzna bioracy w czyms takim udzial
    zgadza sie byc dawca nasienia a nie ojcem (ojcem w znaczeniu ponoszenia
    ciezarow tego tytulu).

    Mam wrazenie ze wiem do czego zmierzasz wiec powtorze jeszcze raz. Nie
    twierdze ze obowiazek alimentacyjny zgwalconego mezczyzny jest sluszny. Nie
    twierdze tez ze powinien byc egzekwowany. Twierdze tylko, ze gwalt na
    mezczyznie nie stanowi przselanki wylaczajacej obowiazek alimentacyjny ex
    lege.

    I dalej - nie wykluczam (co tez sygnalizowalam), a wrecz zakladam zlagodzenie
    tegoz obowiazku (albo nawet jego wylaczenie) ale dopiero w toku postepowania
    sadowego. Zreszta podobnie jak to sie stalo w zwiazku z powolywanym przez
    Ciebie orzeczeniem SN.

    Pozdr.