  • Data: 2018-12-28 19:03:45
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-12-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Masz racje. Potrzebna jest wiedza szkola w zakresie: pamietaj, ze to co
    > ci opowiada ten pan / pani za ladą to niczym nie poparte bzdury majace
    > cie przekonac do podjecia decyzji korzystnej dla tej pani / pana.
    > Zgadzam sie ze powinni tego uczyc w szkole.

    Sam ze sobą dyskutujesz i się zgadzasz? Bo na pewno nie odpowiadasz
    na moje argumenty. Taka manipulacja nie przystoi panie Szary Kowalski.
    Jeszcze uznam, że masz Pan zadatki na Przebiegłego Sprzedawce (tm).

    > Cóz ja mogę poradzic... Sprawa jest prosta. Loty w kosmos sie odbywaja i
    > zdarza sie nawet ze z udziałem ludzi.

    Sprawa jest prosta, po prostu nauczony doświadczeniem wiem że masz własne,
    niesłownikowe definicje różnych rzeczy. I jeszcze wyjdzie że coś Ci
    obiecałem po drodze. :)

    > Cóż... A kredyty walutowe rozumiesz... Sam widzisz, ze specjalizacja
    > wazna...

    No ale co to ma wspólnego z tym że nie wiem co TY rozumiesz pod pojęciem
    "bycie astronautą".

    > Nie, nie mam na mysli uczestnictwa jako ładunek.

    A no widzisz. A skąd ja mam to wiedzieć?

    > Super!

    No i owe zwierza to byś zakwalifikował jako astronautów?
    Tutaj np. https://ciekawe.org/2016/02/08/zwierzecy-astronauci-
    ktorzy-przyczynili-sie-do-rozwoju-nauki/
    pada termin "zwierzęcy astronauci".

    A tu mamy taki opis:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kosmonauta
    "Kosmonauta, także astronauta oraz tajkonauta - osoba odbywająca loty kosmiczne
    lub przygotowywana do odbywania takich lotów."

    To czemu pasażer odbywający loty w kosmos nie jest astronautą,
    a pilot, czy członek obsługi technicznej jest? Myślę, że nie każdy
    członek obsługi technicznej latający np. na stację kosmiczną jest
    wykwalifikowanym piloem zdolnym posadzić kapsułę, czy też pilotować
    kosmiczne ustrojstwo.

    No chyba, że przez analogię sugerujesz, że osoby nierozumiejące
    kredytów walutowych i wciągające taśmowo umowy bez czytania to
    są mentalnie gorzej rozwinięte niż ten pies, czy małpa, aczkolwiek
    ja bym nie był tak surowy w osądach. :-)

    > Chociazby JF pisał o trendach na dolarze na euro oraz o tym, ze ludzie
    > liczyli ze kurs franka bedzie nadal spadał...
    > Ale to rzeczywiście pokazuje jak wiele z dyskusji pozostaje w sferze
    > zbudowanego nastroju i zasugerowanego przekazu.

    Ale to nie jest "analizowanie trendów", tylko owczy pęd i wiedza
    zaczerpnięta z TVNu, czy wyborczej. A to ma tyle wspólnego z analizą
    trendów co piłka do metalu z piłką nożną. Weź Ty w końcu zacznij
    używać słów zgodnie z ich znaczeniem.

    > No chyba ze bankowcy kierowali sie wewnetrznym optymizmem i tym
    > wewnetrznym optymizmem zarazali klinetów - wtedy zgoda.

    Napisałem wyraźnie: Wewnętrznym. Nie bankowców.
    Jak chcesz o tym podyskutować, to chętnie, ale nie przekręcaj
    moich argumentów, ok?

    > Nie wiem. A nie jest? Wypowiadam sie od poczatku z pozycji zwykłego
    > Kowalskiego.

    No to jak nie wiesz, to po co produkujesz się tutaj od tygodni, twierdząc
    że są bardziej ryzykowne? Na jakiej podstawie tak twierdzisz.

    > to ty chcesz z ogolu zrobić specjalistów od zarzadzania ryzykiem zeby im
    > wmówic swiadome podejmowanie decyzji oparte na naukowych przesłankach.

    Już Ci to tłumaczyłem, że nie trzeba do tego wiedzy specjalistycznej,
    więc znów - nie wmawiaj mi że coś próbuję zrobić z ogółu, bo to są Twoje
    tezy, nie moje i Ty usiłujesz mi wmówić, że wiedza taka jest potrzebna.

    Postawiłeś się teraz w sytuacji w której albo przyznasz że wiesz że kredyt
    w CHF jest bardziej ryzykowny niż w PLN, mimo braku wiedzy specjalistycznej,
    albo nie wiesz - co czyni całą Twoją argumentację z tego wątku praktycznie
    niebyłą. Na razie zachowujesz się tak jakbyś to wiedział, skoro twierdzisz,
    że oto pan proponujący Ci kredyt w CHF źle Ci doradzał.

    I w żadnym wypadku nie odnosimy się tutaj do wiedzy specjalistycznej,
    tak samo jak nie musimy dokładnie obliczać procentowego ryzyka by wiedzieć
    że przechodzenie na czerwonym świetle jest bardziej ryzykowne niż
    przechodzenie na zielonym. Chyba że wg Ciebie do tego też jest potrzebna
    wiedza specjalistyczna. :-)

    > To wiele wyjasnia ;-P

    A Ty się kogoś pytasz, czy przechodzenie na czerwonym jest bardziej
    ryzykowne, czy nie musisz? A może fakultety z tego robiłeś?

    > Skad ci sie bierze to wewnetrzne założenie?
    > Odczuwasz je w zaleznosci od pozycji geograficznej?

    Mi skąd się bierze? Przecież ludzie są tak zbudowani!
    Urwałeś się z marsa? :-P

    Żeby daleko nie szukać:
    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C31548%
    2Cpsycholog-sklonnosc-do-optymizmu-jest-czestsza-niz
    -tendencje-pesymistyczne

    "[...] Z czego to wynika? Po pierwsze - jej zdaniem - skłonność ta jest wrodzoną
    kwestią genetyczną. "Po prostu nasz układ nerwowy, temperament, o którym mówimy
    w psychologii, decyduje o takiej tendencji do bycia w dobrych nastrojach, myślenia
    bardziej optymistycznie" - zaznaczyła."

    albo:

    http://positivepsychology.org.uk/optimism-pessimism-
    theory/
    "Psychologists classify the population as largely optimistic by their measurements.
    i.e. Segerstrom (2006) claims some 80% of people are classified as optimistic, and
    Seligman (1990) claims 60% of people are somewhat optimistic. Optimism has been
    highlighted as being an important evolutionary part of survival. In his book
    Optimism: The Biology of Hope, Tiger (1979) argued that it is one of our most
    defining and adaptive characteristics."

    Jakbyśmy globalnie nie byli optymistami, to ja nie wiem czy ewoluowalibyśmy
    w ogóle jako inteligentny gatunek na tej planecie, a Ty pytasz skąd mi się
    to bierze. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com