  • 1. Data: 2008-09-26 08:05:17
    Temat: fotografowanie/nagrywanie policji
    Od: Niusy <n...@g...pl.usun.ta.czesc>

    Witam

    Czy fotografowanie policji jest legalne? Np. nieoznakowany pojazd,
    drogówka itp. Czy ew. publikacja tych zdjęć łamie jakieś prawo?
    Podobne pytanie mam do nagrywania własnej rozmowy z policjantem, czy
    trzeba ich informować że się nagrywa.
    Proszę nie skupiać się na sensie tych czynności bo nie tego dotyczy
    pytanie ;)

    Szukając w necie znalazłem list jakiegoś forumowicza ale z 2004 roku,
    poniżej odpowiedź z MSWiA:
    "Uprzejmie informuję, że każdy obywatel RP ma prawo do fotografowania
    policjantów. Jednocześnie nadmieniam, że funkcjonariusze Policji mogą Panu
    zabronić robienia zdjęć w miejscu gdzie jest zakaz fotografowania oraz
    podczas wykonywania niektórych czynności służbowych, w trakcie których nie
    jest wskazane przebywanie osób postronnych.
    Z poważaniem

    Jarosław Skowroński
    Rzecznik Prasowy MSWiA"

    Niestety jest to tylko mail (link
    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?p=11835) i to z 2004 roku i
    nie wiem czy coś się zmieniło w tym zakresie i na ile jest to wiarygodne.

    M.

  • 2. Data: 2008-09-26 08:12:44
    Temat: Re: fotografowanie/nagrywanie policji
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Wrz, 09:05, Niusy <n...@g...pl.usun.ta.czesc> wrote:
> [...]
    > podczas wykonywania niektórych czynności służbowych, w trakcie których nie
    > jest wskazane przebywanie osób postronnych.

    Dokladnie, a ze zakazow fotografowania juz nie m to tylko nie mozna
    robic zdjec na miejscu morderstwa np.

  • 3. Data: 2008-09-26 08:35:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Niusy" <n...@g...pl.usun.ta.czesc> napisał
    > Czy fotografowanie policji jest legalne? Np. nieoznakowany pojazd,

    Tak. Było niedawno na grupie.

    > drogówka itp. Czy ew. publikacja tych zdjęć łamie jakieś prawo?

    Publkacja wizerunku osób może naruszać dobra osobiste.

    > Podobne pytanie mam do nagrywania własnej rozmowy z policjantem,

    można

    >czy trzeba ich informować że się nagrywa.

    nie trzeba.

    > Proszę nie skupiać się na sensie tych czynności bo nie tego dotyczy
    > pytanie ;)

    W praktyce różnie bywa. Ludzie zwłaszcza funkcjonariusze czasem reagują
    alergicznie na aparat. Nie zdziw się.

> [...]
    > podczas wykonywania niektórych czynności służbowych, w trakcie których nie
    > jest wskazane przebywanie osób postronnych.

    Dokładnie tak. Problem jest z miejscami, gdzie jest zakaz, bo obecnie nie ma
    żadnych podstaw prawnych dla zakazu. Więc gdybyś dalej robił, to użycie
    przymusu wobce Ciebie, abyś przestał mogołoby być bezprawne.

  • 4. Data: 2008-09-26 15:36:29
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Publkacja wizerunku osób może naruszać dobra osobiste

    Ale nie wizerunku policjantów na służbie.

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-09-26 16:14:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał
    > Ale nie wizerunku policjantów na służbie.

    A gdzie tak stanowi?

  • 6. Data: 2008-09-26 16:19:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 26 Sep 2008 17:36:29 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Ale nie wizerunku policjantów na służbie.

    Doucz się, bo jeszcze ktoś uwierzy w to co piszesz...

    Henry

  • 7. Data: 2008-09-26 17:12:47
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A gdzie tak stanowi?

    A w prawie i w lewie również.

    *piotr'ek*

  • 8. Data: 2008-09-27 15:21:07
    Od: ioo <b...@i...prv.no-spam.pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > A w prawie i w lewie również.

    Od kiedy to operator radaru jest osoba publiczna??

    --
    bm.

  • 9. Data: 2008-09-27 17:07:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 27 Sep 2008 17:21:07 +0200, ioo napisał(a):

    > Od kiedy to operator radaru jest osoba publiczna??

    W ustawie nie ma czegoś takiego jak "osoba publiczna".

    Pozdrawiam,
    Henry