  • 1. Data: 2008-09-26 08:49:42
    Temat: Zarzad wspólnoty a koszty prawnika
    Od: "Tomek" <t...@S...pl>

    Wspólnota mieszkaniowa ( ustawa o wlasnosci lokali obowiazuje ).
    Jenda uchwala zostala zaskarzona przez czlonka wspólnoty i sprawa znalazla
    sie w sadzie.
    Zarzad bez pytania o zgode czlonków wspólnoty, skorzystal z uslug prawnika
    do obrony w sadzie co kosztowalo sporo i próbuje obciazyc tym kosztem
    wszystkich wspólwlascicieli.
    Pytanie czy mial do tego prawo? Czy nie powinien uzyskac zgody wiekszosci
    wspólwlascicieli do kosztów prawnika i jego reprezentacji w sadzie.

  • 2. Data: 2008-09-26 18:00:07
    Temat: Re: Zarzad wspólnoty a koszty prawnika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2008, Tomek wrote:

> [...]
    > Zarzad bez pytania o zgode czlonków wspólnoty, skorzystal z uslug prawnika
    > do obrony w sadzie co kosztowalo sporo i próbuje obciazyc tym kosztem

    IMO do odpowiedzi na to pytanie NAJPIERW trzeba znać treść umowy
    określającej sposób zarządu nieruchomością wspólną wraz z późniejszymi
    prawomocnymi zmianami.
    Skąd my mamy wiedzieć, co jest w umowie?

    IMO dopiero później, jeśli w umowie tego nie ma, można zacząć
    rozważania czy wynajęcie prawnika "przekracza zwykły zarząd
    nieruchomością".
    Ewidentnym przekroczeniem z art.22.3 nie jest, ale określona tam
    lista czynności "przekraczających" zamknięta NIE JEST.

    Dodatkowo do rozważenia mamy sprawę kosztów zarządu - lista "ewidentnych"
    kosztów z art.14 (które właściciele muszą pokryć) *również* nie
    jest zamknięta.
    Czyli jest ciekawie :)
    Potraktuj mój post jako "wstęp do dyskusji" (z wnioskiem że trzeba
    podać co umowa na to).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-09-28 12:22:51
    Od: <t...@w...pl>

    > Potraktuj mój post jako "wstęp do dyskusji" (z wnioskiem że trzeba
    > podać co umowa na to).

    Dzięki wielkie, posprawdzam te umowy co one na to, troche mi to zajmie bo
    nie mam ich wszystkich bo od niedawna dołączyłem do wspólnoty.