  • 1. Data: 2008-09-26 06:39:44
    Temat: eksmisja
    Od: "Majka" <a...@w...pl>

    Znajomy dal pieniadze na wykup mieszkania tekiej przyszywanej ciotce.
    Zdazyli zalatwic wpis do hipoteki
    niestety nie zdazyli przepiac mieszkania na znajomego.
    Ciotka zginela w wypadku samochodowym.
    Znajomy zalozyl sprawe, sad przyznal spadek po ciotce gminie. Gmina uznala
    pieniezne roszczenia znajomego okolo 25 tys zl. Przed wczoraj przyszedl
    jakis facet z ABK i kazal sie natychmiast opuscic mieszkanie. A dzisiaj
    przyszlo pismo o przekazaniu mieszkania przez spoldzielnie do ABK.Znajomy
    mieszka w tym mieszkaniu wraz z matka. Oboje sa zameldowani. Czy w swietle
    prawa ABK moze eksmitowac na bruk ?

    pozdrawiam M

  • 2. Data: 2008-09-26 08:51:52
    Temat: Re: eksmisja
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Majka" <a...@w...pl> napisał
    > Znajomy dal pieniadze na wykup mieszkania tekiej przyszywanej ciotce.

    Ma jakiś dowód?

    > Zdazyli zalatwic wpis do hipoteki

    Tzn. kto miałbyć właścicielem? Ciotka.

    > niestety nie zdazyli przepiac mieszkania na znajomego.
    > Ciotka zginela w wypadku samochodowym.
    > Znajomy zalozyl sprawe, sad przyznal spadek po ciotce gminie. Gmina uznala
    > pieniezne roszczenia znajomego okolo 25 tys zl.

    Tzn. tyle co jej dał?
    No tak, skoro nie było testamentu, a on nie był krewnym to dzidziczy się z
    ustawa (krewni a jak brak to gmina)

    >Przed wczoraj przyszedl jakis facet z ABK i kazal sie natychmiast opuscic
    >mieszkanie. A dzisiaj przyszlo pismo o przekazaniu mieszkania przez
    >spoldzielnie do ABK.Znajomy mieszka w tym mieszkaniu wraz z matka.

    Jak to ich mieszkanie w świetle prawa to co się dziwić.

    >Oboje sa zameldowani.

    nie ma znaczenia

    >Czy w swietle prawa ABK moze eksmitowac na bruk ?

    jak sam nie pójdziesz to IMO na bruk nie może.

  • 3. Data: 2008-09-26 11:59:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Majka pisze:

    > Znajomy zalozyl sprawe, sad przyznal spadek po ciotce gminie. Gmina uznala
    > pieniezne roszczenia znajomego okolo 25 tys zl. Przed wczoraj przyszedl
    > jakis facet z ABK i kazal sie natychmiast opuscic mieszkanie. A dzisiaj

    "Kazał się"?

    > przyszlo pismo o przekazaniu mieszkania przez spoldzielnie do ABK.Znajomy
    > mieszka w tym mieszkaniu wraz z matka. Oboje sa zameldowani. Czy w swietle
    > prawa ABK moze eksmitowac na bruk ?

    Nie.

  • 4. Data: 2008-09-26 13:31:00
    Od: "Majka" <a...@w...pl>

    > "Kazał się"?

    :) zdenerwowana jestem to takie rozne kwiatki sie moga zdzyc. Szkoda mi
    chlopaka i jego matki.
    Dzieki za odpowiedzi. Ciekawe co sie wydazy podczas tego przekazywania ze
    spoldzielni do ABK.
    Facet z ABK wyglada ze jest jakos materialnie zainteresowny tym mieszkaniem.

  • 5. Data: 2008-09-26 14:43:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Majka pisze:

    > Dzieki za odpowiedzi. Ciekawe co sie wydazy podczas tego przekazywania ze
    > spoldzielni do ABK.
    > Facet z ABK wyglada ze jest jakos materialnie zainteresowny tym mieszkaniem.

    Jego problem.

    Jakby się próbował na siłę wedrzeć - obezwładnić, zatrzymać do przyjazdu
    policji i dopilnować, żeby został oskarżony i skazany.

    Przede wszystkim nie wolno dać się zastraszyć.

    ATSD żadnej ostatniej woli nigdy nie wyrażała, choćby ustnie?

    Pytania dodatkowe: jak dawno temu miał miejsce ten wypadek? żadnego
    pokrewieństwa nie było? żadnych innych spadkobierców nie było?

  • 6. Data: 2008-09-26 15:42:07
    Od: "Majka" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pytania dodatkowe: jak dawno temu miał miejsce ten wypadek? żadnego
    > pokrewieństwa nie było? żadnych innych spadkobierców nie było?

    Wypadek mial miejsce dwa lata temu, pokrewienstwa nie bylo, innych
    spadkobiercow nie ma.
    Zmarla wielokrotnie wyrazala wole ustnie . Najsmieszniejsze ze sprawe o
    nabycie spadku wniosl znajomy , mial jakis dokument podpisany przez niby
    ciotke z ostatnia wola ale to byl podpis pod drukiem.
    Miasto na pierwszej sprawie zrzeklo sie praw do lokalu po odczekaniu
    ustawowego okresu i oczekiwaniu na spatkobiercow sad uznal ze spadkobierca
    jest miasto i tyle. W miedzyczasie zameldowali znajomego z matka a teraz
    chca usunac.
    Jest jakas szansa zeby pozostali w tym lokalu ?
    W koncu miasto przyjmujac spadek przyjelo tez dlug.
    Jest jakas szansa na otrzymanie przydzialu ?