    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firmowe konto email...
    Date: Sat, 2 Feb 2008 15:23:06 +0100

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    > A jeśli przyjdzie paczka do firmy zaadresowana na firmę ale i na Twoje
    > nazwisko? W środku będzie coś ważnego, a Ty będziesz na wakacjach....

    To powiadomić, że przyszła paczka. Znajdzie się jakiś dociekliwy to jeszcze
    złoży zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa - otwarcia cudzej
    korespondencji.

    > Wg mnie w zakładzie pracy nie ma prywatnej korespondencji, a nazwiska na
    > emilach czy paczkach to jedynie wiadomość dla systemu sortowania i
    > rozdzielania.

    Mylisz się. Nawet niektóre przepisy dopuszają np. wysyłanie pism procesowych
    na adres zakładu pracy delikwenta. I nie oznacza to, ze takie pisma
    automatycznie stają się własnością firmy i można sobie je tak otwierać.
    Praca to takie samo miejsce jak każde inne, pracownik jeśli nie wyraził
    zgody na inne uzasadnione rozwiązania ma takie same prawa jak wszędzie, tj.
    np. do prywatności przy robieniu siku, czy telefonowaniu. Powiem więcej,
    kodeks zabrania naruszania godności pracownika, a więc należy nawet jeszcze
    bardziej niż gdzie indziej uważać, aby nie robić czegoś co mogłoby te prawo
    złamać.
    Wszelkie próby podsłuchiwania czy łamania tajemnicy korespondencji, w
    warunkach w których pracownik spodziewa się jednak, że prywatność ta będzie
    zachowana, są niezgodne z prawem.