  • Data: 2008-02-01 22:21:28
    Temat: Re: firmowe konto email...
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@g...com napisal:
    > A jaka jest odpowiedz na moje pierwsze pytanie, dotyczące konta e-
    > mail? Rozumiem, że w pracy nie ma prywatnych wiadomości itd, ale jesli
    > konto nazwane jest moim imieniem i nazwiskiem? Moje nazwisko to moja
    > prywatna rzecz.

    Ciag literowy, ktory *Ciebie* identyfikuje - tak.
    Ciag literowy I...@f...pl - nie.

    > Czy bez poinformowania mnie, pracodawca moze
    > rozpowszechniać (udostępniać innym pracownikom) wiadomości z mojego
    > konta?

    To nie jest twoje konto. To jest konto sluzbowe bedace wlasnoscia
    pracodawcy udostepnione tobie do wykonywania zadan sluzbowych.
    Poczte sluzbowa ma prawo udostepniac i rozpowszechniac bez ograniczen,
    gdyz nie jestes jej wlascicielem.

    Uzywanie go do nadawania/przyjmowania poczty prywatnej jest naduzyciem.
    Pracodawca ma prawo inspekcjonowac zawartosc takiego konta jako swojej
    wlasnosci. Jezeli napotka na nim prywatna poczte nie ma prawa jej czytac,
    ani rozpowszechniac, ale fakt jej zaistnienia na tym koncie prywatnej
    poczty wysylanej jest podstawa do ukarania/zwolnienia.

    Poczte prywatna przychodzaca ma prawo ja potraktowac tak, jak traktowalby
    prywatne listy papierowe - odeslac do nadawcy z adnotacja, ze na *tym*
    adresie poczta prywatna przyjmowana nie bedzie.

    Podstwa prawna jest prosta: prawo wlasnosci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek