    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fima windykacyjna - troszkę długie, ale nie za bardzo
    Date: Wed, 30 Jun 2004 09:01:34 +0800

    In article <cbsruu$d05$1@news.dialog.net.pl>, Jotte wrote:
    > Panowie, śledzę całyczas zapoczątkowany przeze mnie wątek i - bardzo
    > proszę - podajcie wreszcie jakiś _niewątpliwy_ i _niepodważalny_ argument
    > (przepis) za tym, że osoba prywatna MUSI odbierać każdą korespondencję (poza
    > instytucjami administracyjnymi typu sąd, organy ścigania itp.), a jej
    > nieodebranie powoduje skutki prawne.

    ZCW nie ma takiego obowiązku (więc trudno się tu podeprzeć jakimś przepisem), ale
    to nie zwalnia nikogo od skutków prawnych. Nie odbierając ponosisz pewne ryzyko.
    Nie ma prawnego i wyraźnie sprecyzowanego obowiazku zakręcenia wody lejacej się do
    wanny, co nie znaczy że nie odpowiadasz za ewentualne skutki zalania.

    > Wyobraźmy sobie (abstrahując od od tematu wątku - lecz z ciekawości), że np.
    > ja otrzymuję awizo do skrzynki na furtce o nadejściu listu poleconego. Idę
    > na pocztę. Tam okazuje się, że pismo jest od całkowicie nieznanej mi firmy
    > "Józek & Syn Obowiązkowy Montaż Bidetów". Ja nie znam ani Józka, ani jego
    > syna. Nie potrzebujemy bidetu (mamy wiadro ;))
    > Nie jestem więc zainteresowany i nie chcę z nimi utrzymywać korespondencji w
    > jakimkolwiek temacie. Więc uprzejmie pani w okienku dziękuję za to pismo.

    MZ ok. Masz do tego pełne prawo, nawet w przypadku przesyłki z sądu.

    > Qrdę - czy coś coś zostało naruszone?! Każdy może każdego molestować swoimi
    > piśmidłami i jeszcze dochodzić jakichś praw z tego tytułu?! Jakieś konkrety?

    Jeśli to od firmy wobec której nie masz żadnych zobowiązań odnośnie odbierania
    korespondecji, to możesz MZ to olać. W twoim konkretnym przypadku (z tą firmą
    widykacyjną i dłuznikiem) dłużnik nie ma ZCW również obowiązku słania ci
    jakichkolwiek wezwań (o ile sam fakt istnienia długu jest tobie znany). Moze iść od
    razu do sądu.

    --
    Marcin