  • 11. Data: 2002-04-17 08:09:24
    Temat: Re: faktury NOM
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    > [...]
    > [...]
    >
    > Primo to nie Tomek miał zamiar uchylania się od płacenia,
    > a jakby nie patrzeć odpowiadasz właśnie Tomkowi (to tak dla porządku)

    sam to zauwazylem, ale chcialem zachowac ciaglosc, a ten post czesciowo
    uznawal za sluszne wytacznie sprawy NOMowi. Dla mnie jest to jak umowa
    ustna - jak dzwonie to place i do glowy by mi nie przyszlo zeby konkurencji
    TPSA krzywde robic

    Ale Tomka przepraszam - on byl przeciez tego samego zdania co Ty i ja
    *** blad ***

  • 12. Data: 2002-04-17 08:44:58
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > to dzwoniac przez 1044 byles pewien ze dzwonisz za darmo ???
    > czy sądy są w Polsce tylko po to zeby służyć oszustom - masz takie zdanie
    > sądach?

    Nie, sądzę, że _sprawiedliwie_ będzie zapłacić. Będziesz też miał czyste
    sumienie i pomożesz rozbijać monopol TPSA. Ale uważam, że sprawa została
    załatwiona (między NOM i TPSA) w najgorszy z możliwych sposobów i _prawnie_
    jesteś w stanie wygrać i nie płacić....
    TomekS

  • 13. Data: 2002-04-17 08:46:12
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > Ale Tomka przepraszam - on byl przeciez tego samego zdania co Ty i ja
    > *** blad ***

    ;-) spoko.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    PS a ja nie zapłacę.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    dlaczego?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    bo nie mam telefonu :-))))))

  • 14. Data: 2002-04-17 12:00:31
    Od: "vogel.news.pl" <m...@c...ci.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. udostępnienie przez TPSA baz danych abonentów NOMowi?
    > 2. wystawianie faktur za usługi wykonane przed 9miesiącami, w zeszłym
    > roku?
    > 3. Wystawianie jednej faktury za cały okres skoro rozliczanie z TPSA
    > odbywało się w cyklach miesięcznych?
    >
    > Czy w ogóle legalne jest żądanie teraz przez NOM zapłaty za usługę, której
    > się od nich nie zamawiało? Jeśli jest się podłączonym do sieci TPSA, która
    > nas billinguje i rozlicza, wszystkie faktury zostały zapłacone, to na
    > jakiej podstawie jakiś tam NOM może żądać od nas pieniędzy?

    Mam jeszcze jedną uwagę...
    Co ma zrobić osoba, która wynajmowała mieszkanie z telefonem i lokator tego
    mieszkania korzystał z usług NOMI (płacąc rachunki w imieniu właściciela).
    Po roku wynajmu mieszkania rozliczyła się z najemcą (tzn. zapłaciła
    wszystkie aktualne faktury) i wyprowadziała.
    Właściciel lokalu nie korzysta z usług NOMI, a tu nagle dostaje rachunek od
    NOMI...

    Fred

  • 15. Data: 2002-04-18 06:20:21
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > [...]

    [...]
    > Sądy są od przestrzegania prawa.
    > Biorąc pod uwagę treść umowy publicznie prezentowaną przez NOM
    > i przytaczaną na grupie - to owszem, fakturę od NOM sądy
    > POWINNY uznać za niezgodną z umową.
    > Formalnie to *NOM* nie wywiązuje się z warunków (skoro obiecywał
    > że "za pośrednictwem") :] !
    > Dla porządku: ja tam NOMowi zapłacę, choć się nie wywiązuje ;)

    I tylko na to liczy Prezes NOM: "Jeżeli dzwoniłeś - przyzwoitość nakazuje
    zapłacić" (z wywiadu w Rzeczpospolitej). Nie ma on żadnej możliwości prawnej
    bezpośredniego (bez udziału TPSA) wyegzekwowania tej należności.

    Ale w ten sposób złamiesz inny paragraf tego samego regulaminu, za co NOM w
    stosownej chwili może wyciągnąć ci konsekwencje.

    "§ 25
    Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu"

    Wyobrażam sobie tez inna (może nieco kuriozalną sytuację: zapłacisz NOM-owi,
    po kilku miesiącach dostaniesz za to samo fakturę od TPSA z zadaniem zapłaty
    bo przecież zgodnie z obowiązującym stanem prawnym to jej powinieneś
    zapłacić. Mogą rżnąć głupa, że nie było żadnej umowy NOM/TPSA w tej sprawy i
    to tylko prasa tak napisała. Przecież fakty prasowe nie stanowią prawa.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 16. Data: 2002-04-18 06:21:55
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vogel.news.pl" <m...@c...ci.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkie aktualne faktury) i wyprowadziała.
    > Właściciel lokalu nie korzysta z usług NOMI, a tu nagle dostaje rachunek

    Nie tylko ty sie tym martwisz? Polecam lekturę RZeczpospolitej sprzed kilku
    dni (chyba sobota). dzieki układowi NOM/TPSA zostajesz z ręka w nocniku i
    nic na to nie poradzisz.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 17. Data: 2002-04-18 08:07:36
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Wyjaśniając wszystkie wątpliwości: ZAWSZE płacę swoje rachunki.

> [...]
    sprawy i
    > to tylko prasa tak napisała. Przecież fakty prasowe nie stanowią prawa.

    Ale to jest dla mnie najważniejsze. Na jakiej podstawie NOM ma mi wystawić
    fakturę? Nie mam z nimi żadnej umowy.
    To że wykręcałem 1044 nic nie oznacza. Wykręcałem także 1055 i nie
    uzyskałem połączenia.
    Zasady były takie, że to TPSA ma mnie billingować.

    Pozdrawiam

    ERY

  • 18. Data: 2002-04-18 09:44:57
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzyskałem połączenia.
    > Zasady były takie, że to TPSA ma mnie billingować.

    I tego należy się trzymać. Może burza kilku milionów rekłamacji i spraw
    sądowych spowoduje wreszcie że rząd, parlament i wszczyc swięci zabiorą się
    za święta krowę pt. TPSA, aby przestała rządzić na rynku telekomunikacyjnym
    zabrała się do roboty.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 19. Data: 2002-04-23 10:13:28
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002 12:00:31 +0000, vogel.news.pl wrote:
    [ciach]

    > Mam jeszcze jedn? uwag?...
    > Co ma zrobiae osoba, która wynajmowa?a mieszkanie z telefonem i lokator
    > tego mieszkania korzysta? z us?ug NOMI (p?ac?c rachunki w imieniu
    > w?a?ciciela). Po roku wynajmu mieszkania rozliczy?a si? z najemc? (tzn.
    > zap?aci?a wszystkie aktualne faktury) i wyprowadzia?a. W?a?ciciel lokalu
    > nie korzysta z us?ug NOMI, a tu nagle dostaje rachunek od NOMI...
    >

    > Fred

    o totototo, jestem wlasnie lokatorem, ktory sie wyprowadzil pod koniec
    wrzesnia. podejrzewam ze przyjdzie ladny rachuneczek za te kilka miesiecy
    do konca wrzesnia, ja teraz raczej nie zgromadze wiekszej sumy
    pieniedzy. co prawda podpisalismy zaswiadczenie ze wszystko
    uregulowalismy i nie wnosimy do siebie zastrzezen (nie wiem co to warte),
    ale wolalbym z tego nie korzystac...
    czyli: albo skurwysynstwo albo bankructwo...

    maHo