    From: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: faktura poczta, czy w siedzibie - co mowi polskie prawo?
    Date: Wed, 07 Jan 2009 14:00:10 +0100

    Tomek wrote:
    > od zaległości podatkowych. I biurokracja chyba nie jest mniejsza,
    > aczkolwiek pewnie przyjaxniejsza.

    W trakcie skladania zeznania podatkowego musze odwiedzic trzy
    instytucje: Urzad Finansowy, gdzie skladam zeznanie i place podatek za
    ostatni rok (nie place w ciagu roku zaliczek). Potem musze isc do swojej
    kasy chorych (kazdy moze sobie wybrac konkretna kase chorych, nie ma
    centralnego NFZ) i zlozyc tam tez papier z wynikiem finansowym, bo na
    podstawie zarobkow oblicza sie stawke na nastepny rok. A potem jeszcze
    do ubezpieczalni socjalnej (druga czesc polskiego ZUS), gdzie tez
    oblicza nowe skladki na nastepny rok. W sumie i z przejazdem autobusami
    mi to trwa 2 godziny, bo skladam zeznanie w lutym, kiedy nie ma jeszcze
    kolejek. Najwiecej czasu mi zajmuja przejazdy.

    Pare lat temu, kiedy bylem zatrudniony na uczelni, wiec placilem
    zaliczki, mi sie stalo, ze do mnie zadzwonila pracownica urzedu
    finansowego i poprosila mnie, zebym ja odwiedzil w urzedzie i poprawil
    swoje zeznanie podatkowe, bo tam zrobilem blad. Obliczylem sobie, ze mu
    panstwo ma zwrocic 90 koron, ale pomylilem sie w obliczeniach, a panstwo
    ma mi zwrocic 140 koron nadplaconego podatku.

    Ludek