  • 21. Data: 2010-09-09 13:27:34
    Temat: Re: faktura PDF
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Ciebie, Ludek, to jeszcze rozumiem, bo w Polsce nie żyjesz, ale Piotr?
    > Doszukiwać się sensu w prawie podatkowym? Niedoczekanie...

    no tak, jedno źródło mówi tak drugie inaczej..

    Sam już nie wiem co mam robić z tymi fakturami..

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2010-09-09 13:43:18
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Piotr" <p...@b...pl> napisał

    > Piernik ma tyle do wiatraka że jak rok temu złożyłem pozew w postępowaniu
    > upominawczym z powodu nie zapłaconej faktury to sąd uznał że nie ma
    > uznania długu i sprawa potoczyła się normalnym tokiem.

    Z powodu braku podpisu na wystawionej fakturze??
    Przeciez to jakaś paranoja.

    > Co z tego że mogłem złożyć skargę na wyrok sądu jak to by mi przedłużyło
    > sprawę i gra była by nie warta świeczki..

    Wcale nie, bo może przy okazji wygrałbyś odszkodowanie lub zadośćuczynienie.

    > Poza tym każda większa firma upomina się o "oryginał" faktury z podpisem i
    > pieczątką.

    Wiele firm upomina się o wiele głupich i nieuzasadnionych rzeczy, ale to nie
    powód, by pielęgnować niestniejące wymogi i przepisy.
    Chyba tylko w Polsce jest to możliwe.

  • 23. Data: 2010-09-09 13:44:39
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał

    > Zgadzam się, że nie ma wymogu (wynikającego z rozporządzenia) do
    > podpisywania faktur i pieczętowania, ale nie dostaliśmy jej jako oryginału
    > wydrukowanego z ich systemu tylko z maila.

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

  • 24. Data: 2010-09-09 13:45:31
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > A podpisanie długu przez odbiorcę jest tylko jednym ze sposobów uznania
    > długu. Dodam że nie zawsze takim oczywistym.

    Ale bynajmniej nie musi to być podpis na fakturze.

  • 25. Data: 2010-09-09 13:46:27
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał

    > "Wysyłam faktury tylko jako PDF. Nie wysyłam faktur papierowych, bo nie ma
    > takiej potrzeby. PDF jest wystarczającą formą w świetle czeskiego prawa, a
    > ja jestem obywatelem czeskim i z działalnością gospodarczą w Czechach,
    > więc działam według czeskiego prawa. [...]

    Zazdroszcze normalności :)

  • 26. Data: 2010-09-09 13:47:49
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał

    > to ja wreszcie nie wiem, można czy nie można wysyłać faktur mailem?

    Ponoć już można, ale tak naprawdę nie wiadomo, czy na pewno.
    MF zachowuje się w tej sprawie jak stara panna na wydaniu - sami nie wiedzą,
    czego chcą.

    Przy czym to nadal nie ma nic wspólnego z brakiem wymogu podpisu na
    fakturze.

    > Co to za różnica czy ja wydrukuję fakturę z pdfa czy mój kontrahent?

    Zapytaj Rostowskiego :)

  • 27. Data: 2010-09-09 13:48:52
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał

    > Sam już nie wiem co mam robić z tymi fakturami..

    Najlepiej złóż wniosek o interpretację do Izby Skarbowej, której podlegasz.
    Jakby co, to będziesz się papierem od nich podpierał.

  • 28. Data: 2010-09-09 13:51:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-09 15:48, Mordzia pisze:
    > Użytkownik "Piotr"<p...@b...pl> napisał

    > Najlepiej złóż wniosek o interpretację do Izby Skarbowej, której podlegasz.
    > Jakby co, to będziesz się papierem od nich podpierał.

    Literówka: podcierał.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-09-09 14:01:51
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Literówka: podcierał.

    Hahahaah ! dobre ! :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2010-09-09 14:08:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/9/2010 8:18 AM, Piotr wrote:

    > to ja wreszcie nie wiem, można czy nie można wysyłać faktur mailem?
    >
    > Co to za różnica czy ja wydrukuję fakturę z pdfa czy mój kontrahent?

    no wlaśnie różnica jest taka, że to ty masz wydrukować fakturę i
    dostarczyć ja do kontrahenta, a nie on sobie ma ją wydrukować.

    :)