  • Data: 2010-11-29 12:44:14
    Temat: Re: energia elektryczna na wlasne potrzeby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Nov 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale zaraz - czy to oznacza, że produkcja energii elektrycznej/cieplnej

    Tylko elektrycznej.

    > na własne potrzeby z energii słonecznej/wiatrowej podlega akcyzie????

    Niestety.
    Ustawa:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,31,31,218,,,
    ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzowym.html

    Ta sama bzdura, co w przypadku "nieodpłatnych świadczeń" - nie ma żadnego
    kryterium ilościowego/kwotowego/calowościowego dla którego przysługiwałoby
    zwolnienie.
    Świadczenie o wartości 1 grosz należy doliczyć do postawy i basta.
    FORMALNIE jak ktoś przeprowadzi staruszkę przez jezdnię, to ona ma
    "korzyść"... a już na pewno jak ktoś podwiezie sąsiada.

    > No, to teraz dopadną wszystkie te diodowe chińskie lampki ogrodowe
    > z ogniwkami słonecznymi...

    Dwa razy.
    Pierwszy raz za naruszenie przepisów o obowiązku zapewnienie rozliczania
    energii z dokładnością nie mniejszą niż 0,001 MWh (tak jest w przepisie,
    pretensje do geniusza który jednostek nie przeskalowuje nie do mnie :P),
    drugi raz za brak deklaracji.

    Trzeciego razu - za brak wpłaty podatku - nie będzie, bo przy skali
    20 zł/MWh podatek wyjdzie rzecz jasna zero.

    Ale rzecz jasna brak obowiazku zapłaty podatku w jakimś okresie nie
    stanowi usprawiedliwienia dla nieterminowego złożenia deklaracji,
    więc za to... :P

    Niestety prawo mamy jakie mamy :(

    pzdr, Gotfryd