  • 11. Data: 2002-09-25 05:59:52
    Temat: Re: emeryt w wiezieniu...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 10:06:56 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Bo *to jest jego*.

    Nie, to nie jest jego. Jego okradł ZUS, teraz okrada mnie. W przypadku
    osób społecznie pozytywnych mogę się z nimi łączyć w bólu. Dlaczego
    jednak ja mam płacić na np. złodzieja czy mordercę, bo jego pieniądze
    ukradł mu ZUS? On jest dla mnie osobnikiem wyklętym ze społeczeństwa.

    > To że dopłacamy do więźnia jakieś 2kzł/miesiąc nikogo nie
    >wzrusza - i to jest postawione na głowie, prawda, ale bez
    >związku z czyjąś emeryturą.

    Nie bez związku. Bo bije mnie podwójnie po kieszeni. Raz utrzymaniem,
    raz emeryturą.

    Zrozum, że nawet jeśli on wypracował sobie tą emeryturę, to ZUS mu ją
    dawno ukradł. I dlaczego ja mam refundować zadośćuczynienie za tą
    kradzież? Mogę ją refundować mojej babci czy sąsiadce, jak pisałem,
    ale nie degeneratowi!

    Cofnięcie emerytury, czy jak kto woli przekazanie jej na utrzymanie
    łosia sprawi, że będę bity po kieszeni mniej!

    > Inna sprawa że technologii pozwalającej więźniom zapracować
    >na siebie (tj. "z utrzymaniem") nie mamy, bo po pierwsze nie
    >ma jej dla "zwykłych" bezrobotnych :(

    Po części racja, choć ,,zwykły bezrobotny'' oznacza że trzeba mu
    płacić minimalną krajową przynajmniej, że trzeba za niego odprowadzać
    haracz Ty już dobrze wiesz komu :-).

    A ja bym takich więźniów zagonił do pracy fizycznej przy autostradach,
    oczyszczaniu miasta, karczowaniu lasów itp. Trzeba tylko przeliczyć
    czy koszt pilnowania i zaganiania nie jest większy. Ale przy masowych
    produkacjach, jak masowa praca przy wyrównywaniu terenu pod autostradę
    myślę, że spokojnie mogą pracować. I niech pracują za darmo, bez
    opłacania hraczy, tylko niech odpracowują swoje utrzymanie...

    > Erm... *TO* byłaby IMHO kradzież !!

    NIE!

> [...]
    > Nie jest prawdą że każdy przestępca musi siedzieć w więzieniu
    > (jedna z niewielu tez z którymi zgadzam się z szpecami
    > od "nowoczesnego karania" :)) - np. złodziej powinien
    > mieć możliwość 'odpokutowania' w zakładzie półotwartym,
    > dopiero jak łamie regulamin, ucieknie lub pójdzie
    > w recedywę to coś trzeba zrobić...
    > Ale w naszym 'humanitarnym' systemie karania jest goła
    > represja *bez* zajmowania się naprawianiem szkody :(
    > Wydawało by się zrozumiałe że należy *najpierw* zadbać
    > o naprawienie szkody - dopiero *później* o ew. dodatkowe

    Powyższe popieram, choć bez związku ze sprawą emerytury!

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2002-09-25 06:19:51
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Wed, 25 Sep 2002 07:50:33 +0200 w artykule
    <j...@4...com>
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisano co następuje:
    > Ależ ja nie mam niechęci do emerytow. Ale skoro ich pieniądze zjadł
    > ZUS, to czemu w przypadkach takich jak właśnie przestepcy, ja mam
    > podwójnie za nich płacić? Raz za utrzymanie w więzieniu, a dwa karę za
    > ich przejedzone nie przeze mnie emerytury.

    Nie podwójnie a pojedyńczo bo emeryturę dostają zasłużenie (przynajmniej
    teoretycznie). Niepotrzebnie mieszasz w to ZUS.
    To jakby Tobie zabrać wszystkie dochody (bo np. spowodowałeś nieumyślnie
    jakiś poważny wypadek i poszedłeś siedzieć na 2 lata) a masz jakieś aktywa
    czy pasywa przynoszące wymierne korzyści. Powinno Ci sie je zabrać, ale do
    wysokości kosztów utrzymania w więzieniu, a nie wszystko jak leci, a to
    jest to co sugerujesz aby zrobić omawianemu emerytowi.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2002-09-25 06:32:47
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Wed, 25 Sep 2002 07:59:52 +0200 w artykule
    <l...@4...com>
> [...]
    > dawno ukradł. I dlaczego ja mam refundować zadośćuczynienie za tą
    > kradzież? Mogę ją refundować mojej babci czy sąsiadce, jak pisałem,

    Bo w kwestii kradzieży Twoją stroną jest ZUS lub państwo, a nie emeryt. Ty
    nie płacisz za błedy emeryta a za błedy ZUSu, miej więc pretensje tylko do
    tego ostatniego.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2002-09-25 22:18:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > Bo *to jest jego*.
    >+
    >+ Nie, to nie jest jego. Jego okradł ZUS, teraz okrada mnie. W przypadku
    >+ osób społecznie pozytywnych mogę się z nimi łączyć w bólu.

    Jeśli mamy myśleć o *prawie* - to trzeba oddzielić fakt
    bycia przestępcą od faktu bycia emerytem.
    Jeśli piszesz o "podzielaniu" - to znaczy że traktujesz
    emeryturę jak zasiłek, a to IMHO obelga bo emeryt ZAPRACOWAŁ
    i jego pieniądze mu się NALEŻĄ (tak BTW - nie mam zdrowia
    wdać się w "głośną wymianę opinii o NALEŻNYCH zasiłkach").
    I jeśli chcemy uważać że postępujemy SPRAWIEDLIWIE - to
    dochód nawet mordercy, *o ile nie pochodzi z przestepstwa*
    i *nie podlega uszczupleniu przez ukaranie* (a głupie
    wykroczenie drogowe - podlega :]) - nie może być naruszony.
    Choćby dostał wyrok śmierci - należy się spadkobiercom.
    Oczywiście w sprawie "po opłaceniu kosztów" - się zgadzam !

    >+ Dlaczego
    >+ jednak ja mam płacić na np. złodzieja czy mordercę, bo jego pieniądze
    >+ ukradł mu ZUS? On jest dla mnie osobnikiem wyklętym ze społeczeństwa.

    Jest. I co ? Niby uprawnia to mnie/ciebie/nas/społeczeństwo
    żeby JEGO okraść ??
    Przypominam: jak kradł/niszczył to powinien *wielokroć* (IMHO)
    zwrócić szkody. Ale co mu *się należy* - to mu się należy....
    Chyba nie dojdziemy do porozumienia :]

> [...]
    >+ >związku z czyjąś emeryturą.
    >+
    >+ Nie bez związku. Bo bije mnie podwójnie po kieszeni. Raz utrzymaniem,

    *RAZ*.
    Utrzymaniem, tak jak każdy inny przestępca.
    Jeśli ktoś ma legalne dochody to nie twoja działka.
    No, chyba że masz TAKIE SAME pretensje do WSZYSTKICH emerytów...

> [...]
    >+ dawno ukradł. I dlaczego ja mam refundować zadośćuczynienie za tą
    >+ kradzież? Mogę ją refundować mojej babci czy sąsiadce, jak pisałem,

    No to trudno, zostaniemy z odmiennymi poglądami :)
    [....]
    >+ A ja bym takich więźniów zagonił do pracy fizycznej przy autostradach,
    >+ oczyszczaniu miasta, karczowaniu lasów itp. Trzeba tylko przeliczyć
    >+ czy koszt pilnowania i zaganiania nie jest większy.

    Ależ nawet jakby był - to po pierwsze mniejsza strata to jest
    zysk ;> (znaczy, w porównaniu ze stanem kiedy NIKT NIC z tego
    ze jeden z drugim "siedzi" nie ma), a po drugie - podobno
    celem jest "reedukacja"....
    [...]
    >+ >>+ Zabranie mu emerytury zmniejszy zapotrzebowanie na
    >+ >>+ emeryturę
    >+ > Erm... *TO* byłaby IMHO kradzież !!
    >+
    >+ NIE!

    Trudno, podtrzymuję odmienne zdanie.

    [...]
    >+ Powyższe popieram, choć bez związku ze sprawą emerytury!

    No to jesteśmy częsciowo zgodni, wzorem byłego p. prezydenta :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-09-26 08:27:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 25 Sep 2002 08:19:51 +0200), Marcin
    Debowski <a...@n...net> był(a) napisał(a):

    >Nie podwójnie a pojedyńczo bo emeryturę dostają zasłużenie (przynajmniej
    >teoretycznie). Niepotrzebnie mieszasz w to ZUS.

    Ależ potrzebnie.
    a) gość zarobił na emeryturę
    b) ZUS go okradł
    c) Teraz ZUS okrada mnie i część z tego idzie na zadośćuczynienie dla
    (a) bo (b)
    Więc dlaczego JA mam płacić na zadośćuczynienie dla przestępcy, skoro
    nie ja go okradłem, a ZUS?

    >To jakby Tobie zabrać wszystkie dochody (bo np. spowodowałeś nieumyślnie
    >jakiś poważny wypadek i poszedłeś siedzieć na 2 lata)

    Oj za to się chyba nie siedzi...

    >a masz jakieś aktywa czy pasywa przynoszące wymierne korzyści. Powinno Ci sie je
    zabrać, ale do
    >wysokości kosztów utrzymania w więzieniu,

    No widzisz, to już mamy część wspólną :-)

    >a nie wszystko jak leci, a to
    >jest to co sugerujesz aby zrobić omawianemu emerytowi.

    W przypadku emerytury tak, bo to nie ja go okradłem, a skoro on godzi
    we mnie będąc przestępcą, to dlaczego ja mam odpowiadać za to, że jego
    okradł ZUS?

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2002-09-26 08:28:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 25 Sep 2002 08:32:47 +0200), Marcin

    >Bo w kwestii kradzieży Twoją stroną jest ZUS lub państwo, a nie emeryt. Ty
    >nie płacisz za błedy emeryta a za błedy ZUSu, miej więc pretensje tylko do
    >tego ostatniego.

    No więc właśnie. I dlatego skoro ja mam płacić za kradzież ZUSu, to w
    stosunku do prawych obywateli, a nie w stosunku do degeneratów.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2002-09-26 08:38:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 26 Sep 2002 00:18:41 +0200), Gotfryd

    > Jest. I co ? Niby uprawnia to mnie/ciebie/nas/społeczeństwo
    >żeby JEGO okraść ??

    Widzisz, sęk w tym, co chcę przekazać od wielu listów, że JEGO JUŻ
    OKRADZIONO, a ja spłacam zadośćuczynienie za kradzież, choć nie ja go
    okradłem. I dlatego się buntuję, żebym JA spłacał takie coś dla
    degenerata. Gdyby emerytura była mu wypłacana z jego ubezpieczenia, z
    jego oszczędności, z jego pieniędzy -- to wtedy zabierać do wysokości
    kosztów utrzymania w więzieniu. Ale ponieważ jego pieniądze zostały
    ukradzione, to ja nie mam zamiaru na niego akurat łożyć.

    > Przypominam: jak kradł/niszczył to powinien *wielokroć* (IMHO)
    >zwrócić szkody. Ale co mu *się należy* - to mu się należy....
    > Chyba nie dojdziemy do porozumienia :]

    Częściowo doszliśmy, aczkolwiek wciąż nie umiecie zrozumieć tego, co
    chcę pokazać w temacie emrytury... W każdym razie faktycznie już chyba
    nie ma co wałkować tego, bo ja mam radykalne poglądy, chociem
    socjalista i zwolennik zasiłków i innych takich...

    >*RAZ*.
    > Utrzymaniem, tak jak każdy inny przestępca.
    > Jeśli ktoś ma legalne dochody to nie twoja działka.
    > No, chyba że masz TAKIE SAME pretensje do WSZYSTKICH emerytów...

    Tak, do wszystkich. Ale ponieważ ci praworządni nie są winni
    działaniom przeciwko społeczeństwu, to społeczeństwo spłaca to, co im
    ukradziono. Natomiast nie widzę powodu, dla którego społeczeństwo
    miało by spłacać kogoś, kto w te społeczeństwo godził.

    > No to trudno, zostaniemy z odmiennymi poglądami :)

    Zdarza się :-)

> [...]
    >zysk ;> (znaczy, w porównaniu ze stanem kiedy NIKT NIC z tego
    >ze jeden z drugim "siedzi" nie ma), a po drugie - podobno

    Łoj, w to jakoś nie wierzę, dlatego popieram Ciebie w Twoich
    twierdzeniach, że za łagodniejsze przestępstwa powinny być inne kary
    niż więzienie, gdzie gość tylko się zdegeneruje bardziej.
    Np. za złapanie na niszczeniu mienia społecznego, gość miałby
    obowiązek, bez nadzoru nawet, odpracować za darmo oczyszczając miasto
    czy budując place zabaw czy skwerki itp. Potem jeden inspektor zasuwa
    po mieście i ogląda wyniki kilku takich skazańców. Tanio, kształcąco
    (może zrozumnie, że to co niszczy jest jego i że sam musi naprawiać) i
    z pozytywem dla społeczeństwa.

    Ja jeden dres z drugim kogoś pobije, to wysłać go na miesiąc jako
    worek treningowy do sekcji bokserów lub karateków. Spiorą mu pysk,
    nakopią do dupy, to nie będzie na ulicach podskakiwał.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 18. Data: 2002-09-29 06:06:50
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tristan Alder napisa_(a):

    > Oj za to się chyba nie siedzi...

    A dlaczego nie? Jeśli są ofiary...

    KG

  • 19. Data: 2002-09-29 20:14:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 29 Sep 2002 08:06:50 +0200), kam
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >A dlaczego nie? Jeśli są ofiary...

    I nawet jeśli to było nie z mojej winy? To jak jakiś desperat mi
    wyskoczy pod koła to mnie wsadzą, bo gość miał spaczony pomysł na
    samobójstwo?

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 20. Data: 2002-09-29 21:39:31
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tristan Alder napisa_(a):

    > I nawet jeśli to było nie z mojej winy? To jak jakiś desperat mi
    > wyskoczy pod koła to mnie wsadzą, bo gość miał spaczony pomysł na
    > samobójstwo?

    Wina może być nieumyślna - akurat za samobójców nikt pewnie nie wsadza
    ale są przecież inne przypadki.

    KG