  • Data: 2002-09-25 05:59:52
    Temat: Re: emeryt w wiezieniu...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 10:06:56 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Bo *to jest jego*.

    Nie, to nie jest jego. Jego okradł ZUS, teraz okrada mnie. W przypadku
    osób społecznie pozytywnych mogę się z nimi łączyć w bólu. Dlaczego
    jednak ja mam płacić na np. złodzieja czy mordercę, bo jego pieniądze
    ukradł mu ZUS? On jest dla mnie osobnikiem wyklętym ze społeczeństwa.

    > To że dopłacamy do więźnia jakieś 2kzł/miesiąc nikogo nie
    >wzrusza - i to jest postawione na głowie, prawda, ale bez
    >związku z czyjąś emeryturą.

    Nie bez związku. Bo bije mnie podwójnie po kieszeni. Raz utrzymaniem,
    raz emeryturą.

    Zrozum, że nawet jeśli on wypracował sobie tą emeryturę, to ZUS mu ją
    dawno ukradł. I dlaczego ja mam refundować zadośćuczynienie za tą
    kradzież? Mogę ją refundować mojej babci czy sąsiadce, jak pisałem,
    ale nie degeneratowi!

    Cofnięcie emerytury, czy jak kto woli przekazanie jej na utrzymanie
    łosia sprawi, że będę bity po kieszeni mniej!

    > Inna sprawa że technologii pozwalającej więźniom zapracować
    >na siebie (tj. "z utrzymaniem") nie mamy, bo po pierwsze nie
    >ma jej dla "zwykłych" bezrobotnych :(

    Po części racja, choć ,,zwykły bezrobotny'' oznacza że trzeba mu
    płacić minimalną krajową przynajmniej, że trzeba za niego odprowadzać
    haracz Ty już dobrze wiesz komu :-).

    A ja bym takich więźniów zagonił do pracy fizycznej przy autostradach,
    oczyszczaniu miasta, karczowaniu lasów itp. Trzeba tylko przeliczyć
    czy koszt pilnowania i zaganiania nie jest większy. Ale przy masowych
    produkacjach, jak masowa praca przy wyrównywaniu terenu pod autostradę
    myślę, że spokojnie mogą pracować. I niech pracują za darmo, bez
    opłacania hraczy, tylko niech odpracowują swoje utrzymanie...

    > Erm... *TO* byłaby IMHO kradzież !!

    NIE!

> [...]
    > Nie jest prawdą że każdy przestępca musi siedzieć w więzieniu
    > (jedna z niewielu tez z którymi zgadzam się z szpecami
    > od "nowoczesnego karania" :)) - np. złodziej powinien
    > mieć możliwość 'odpokutowania' w zakładzie półotwartym,
    > dopiero jak łamie regulamin, ucieknie lub pójdzie
    > w recedywę to coś trzeba zrobić...
    > Ale w naszym 'humanitarnym' systemie karania jest goła
    > represja *bez* zajmowania się naprawianiem szkody :(
    > Wydawało by się zrozumiałe że należy *najpierw* zadbać
    > o naprawienie szkody - dopiero *później* o ew. dodatkowe

    Powyższe popieram, choć bez związku ze sprawą emerytury!

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)