  • Data: 2002-09-26 08:38:43
    Temat: Re: emeryt w wiezieniu...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 26 Sep 2002 00:18:41 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Jest. I co ? Niby uprawnia to mnie/ciebie/nas/społeczeństwo
    >żeby JEGO okraść ??

    Widzisz, sęk w tym, co chcę przekazać od wielu listów, że JEGO JUŻ
    OKRADZIONO, a ja spłacam zadośćuczynienie za kradzież, choć nie ja go
    okradłem. I dlatego się buntuję, żebym JA spłacał takie coś dla
    degenerata. Gdyby emerytura była mu wypłacana z jego ubezpieczenia, z
    jego oszczędności, z jego pieniędzy -- to wtedy zabierać do wysokości
    kosztów utrzymania w więzieniu. Ale ponieważ jego pieniądze zostały
    ukradzione, to ja nie mam zamiaru na niego akurat łożyć.

    > Przypominam: jak kradł/niszczył to powinien *wielokroć* (IMHO)
    >zwrócić szkody. Ale co mu *się należy* - to mu się należy....
    > Chyba nie dojdziemy do porozumienia :]

    Częściowo doszliśmy, aczkolwiek wciąż nie umiecie zrozumieć tego, co
    chcę pokazać w temacie emrytury... W każdym razie faktycznie już chyba
    nie ma co wałkować tego, bo ja mam radykalne poglądy, chociem
    socjalista i zwolennik zasiłków i innych takich...

    >*RAZ*.
    > Utrzymaniem, tak jak każdy inny przestępca.
    > Jeśli ktoś ma legalne dochody to nie twoja działka.
    > No, chyba że masz TAKIE SAME pretensje do WSZYSTKICH emerytów...

    Tak, do wszystkich. Ale ponieważ ci praworządni nie są winni
    działaniom przeciwko społeczeństwu, to społeczeństwo spłaca to, co im
    ukradziono. Natomiast nie widzę powodu, dla którego społeczeństwo
    miało by spłacać kogoś, kto w te społeczeństwo godził.

    > No to trudno, zostaniemy z odmiennymi poglądami :)

    Zdarza się :-)

    >[....]
    > Ależ nawet jakby był - to po pierwsze mniejsza strata to jest
    >zysk ;> (znaczy, w porównaniu ze stanem kiedy NIKT NIC z tego
    >ze jeden z drugim "siedzi" nie ma), a po drugie - podobno
    >celem jest "reedukacja"....

    Łoj, w to jakoś nie wierzę, dlatego popieram Ciebie w Twoich
    twierdzeniach, że za łagodniejsze przestępstwa powinny być inne kary
    niż więzienie, gdzie gość tylko się zdegeneruje bardziej.
    Np. za złapanie na niszczeniu mienia społecznego, gość miałby
    obowiązek, bez nadzoru nawet, odpracować za darmo oczyszczając miasto
    czy budując place zabaw czy skwerki itp. Potem jeden inspektor zasuwa
    po mieście i ogląda wyniki kilku takich skazańców. Tanio, kształcąco
    (może zrozumnie, że to co niszczy jest jego i że sam musi naprawiać) i
    z pozytywem dla społeczeństwa.

    Ja jeden dres z drugim kogoś pobije, to wysłać go na miesiąc jako
    worek treningowy do sekcji bokserów lub karateków. Spiorą mu pysk,
    nakopią do dupy, to nie będzie na ulicach podskakiwał.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)