    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: eksmisja raz jeszcze
    Date: Sun, 17 Apr 2005 13:05:24 +0800

    In article <d3sin2$tk8$1@opal.futuro.pl>, Andrzej Lawa wrote:

    > "...albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie
    > opuszcza,"
    > Wedrzeć się nie wdarł, ale - wbrew żądaniom osoby uprawnionej - nie
    > opuszczał.

    Owszem, ale cały czas dotyczy to MZ czynności o stosunkowo krótkim czasie
    trwania. Taka wydaje się być istota "naruszenia miru domowego" co znajduje
    odbicie właśnie w takiej a nie innej nazwie tego wszystkiego.

    > A masz jakieś orzecznictwo potwierdzające takie szaleństwo w rzeczywistości?

    Nie mam (może coś jest na stronach SN - nie chce mi się prawdę mówiąc
    teraz szukać), ale temat był tu wałkowany wielokrotnie i sam się mocno
    swojego czasu dziwiłem. Powiedzmy, że rozumiem intecje ustawodawcy który
    zapewne przyjął, że najemca jest stroną słabszą w ewentualnym konflikcie z
    właścicielem i temu pierwszemu zapewnił większą ustawowo ochronę. Może to
    przykładowo zapobiegać wyrzucaniu najemcy na bruk z powodu widzimisie
    właściciela. Nawet jeśli istniała umowa najmu to w sytuacji spornej od
    oceny jej ważności i zakresu powinien być sąd a nie właściciel czy
    policjant. Jeśli umowy pisemnej nie było to tym bardziej. Niestety
    prowadzić to może do totalnych absurdów i patologii.
    Niby formalnie eksmisja a potem roszczenia w stosunku do takiego w złej
    wierze posiadacza, ale jeśli ten jest niewypłacalny to właściciel zawsze
    będzie poszkodowany.

    --
    Marcin