  • 11. Data: 2005-09-19 12:52:14
    Temat: Re: dziwne wezwanie na policje, co o tym myslicie
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Errata: Umówienie się na spotkanie to taka poważna sprawa?

    W koncu jego podpisy widnieja pod fakturami. Niebawem moze sie wiec stac
    oskarzonym. Pewnie dlatego tak sie burzy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-09-19 13:00:08
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    > W koncu jego podpisy widnieja pod fakturami. Niebawem moze sie wiec stac
    > oskarzonym. Pewnie dlatego tak sie burzy.

    --- Zagrozenie od 3-5 ?? :))

    J.

  • 13. Data: 2005-09-19 14:00:49
    Od: "Pietrek" <krakus28no spam@op.pl>

    > W koncu jego podpisy widnieja pod fakturami. Niebawem moze sie wiec stac
    > oskarzonym. Pewnie dlatego tak sie burzy.

    no właśnie, co w sytuacji gdy szef mi przynosi faktury do podpisu (ja
    podpisuje oryginał przekazuje do księgowości, wprowadzam towar na stan i go
    potem sprzedaje ) a po kilku latach okazuje sie ze były to fikcyjne faktury
    wystawione przez firmę widmo? Piotr

  • 14. Data: 2005-09-19 14:14:32
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Pietrek" <krakus28no spam@op.pl> napisał w wiadomości

    > jak widać prawnie nieobowiązująca bo przyjechał i przywiózł papier, a na
    > telefon to sie ze znajomymi na piwo mogę umówić a nie na przesłuchanie w
    > sprawie jakichś fałszywych faktur,

    Jaaasne. Nastawiłeś go sobie bardzo przychylnie;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2005-09-19 14:18:05
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

> [...]
    > potem sprzedaje ) a po kilku latach okazuje sie ze były to fikcyjne faktury

    Mało to ludzi siedzi za podpis?
    Wbrew pozorom, dużo zależy od dochodzeniowca prowadzącego sprawę. A tego
    nastawiłeś do siebie bardzo pozytywnie;)) Zresztą sam zobaczysz.

  • 16. Data: 2005-09-19 14:19:36
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Witam,
    > proszę powiedzcie co sadzicie na temat, otóż, pracuje w firmie handlowej i
    > dostałem dziś telefon (komórkę) od pana z policji (tak przynajmniej
    > twierdził) iz chce mnie wezwać w związku z widniejącym moim podpisem jako
    > osoby odbierającej na fakturach które zostały ujawnione przez urząd
    > skarbowy jako fałszywe w toku kontroli skarbowej, odpowiedziałem ze na
    > telefon w takiej sprawie sie nie umawiam i żeby mi przesłał wezwanie droga
    > listowna a ów jegomość powiedział ze będzie musiał skoro jestem taki
    > nieuprzejmy!

    art.137 kpk daje mozliwosc policji, by wezwac telefonicznie. oczywiscie jak
    to zauwazono w jednym z postow jest to latwiejsze, gdyz daje mozliwosci
    uzgodnienia terminu, ktory pasuje obu stronom. wezwanie "papierkowe" takiej
    mozliwosci nie daje.
    pozdr

  • 17. Data: 2005-09-19 14:21:56
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

> [...]
    go
    > potem sprzedaje ) a po kilku latach okazuje sie ze były to fikcyjne

    ---- Zasada numer jeden czytamy co podpisujemy ( na fakturze nie ma 200 tys
    znakow , mozna przeleciec oczami )

    Hmm , takie pytanie : po dwoch latach pamietasz ze to byly akurat te faktury
    ktore dostales od szefa ??
    Jak znam zycie zaden policjant nie powiedzial ci o jaka "lewa" firme chodzi
    . I nie powiedzial tego ani przez telefon ani nie napisal na wezwaniu .
    Nie jestem organem ktorzy moze oceniac twoja wine czy tez jej brak , ale cos
    tutaj chlopie skrecasz i to tak mocno ze az boli .
    Jezeli masz swiadomosc tego co podpisywales to lepiej na szybko wymyslaj
    dobra historyjke i sie jej trzymaj ( wizyta u prawnika ) . Moj kolega za
    podrobienie pieczatki na legitymacji dostal zawias na 2 lata i ma juz
    generalnie burdel w papierach .

    Jeszcze jedno pytanie :

    Podpisales sie jako osoba upowazniony do wystawiania faktur ?
    Upowaznienie zalozmy posiadales z tytulu pracy w firmie szefa ( umowa o
    prace inna umowa ) , na jakiej zasadzie podpisales sie pod fakturami z innej
    firmy ??

    Chyba ze to byly faktury firmy krzak wystepujacej jako dostawca ( towaru czy
    tez uslug ) . A twoj podpis wystepuje jako upowaznionej do odbioru ( wtedy
    mozesz sobie isc na kawe a zaraz pozniej na piwo )

    J.

  • 18. Data: 2005-09-19 14:25:27
    Od: "Pietrek" <krakus28no spam@op.pl>

> [...]
    > tez uslug ) . A twoj podpis wystepuje jako upowaznionej do odbioru ( wtedy
    > mozesz sobie isc na kawe a zaraz pozniej na piwo )

    dokładnie podpisałem faktury od dostawcy jako osoba upoważniona do odbioru
    faktury jako pracownik podległy, a faktury przywiózł mi szef do podpisu,
    nawiasem mówiąc kojarzę nazwę dostawcy (policjant mówił nazwę) i to ze dał
    mi je szef i kazał wprowadzić na stan itd.. Piotr

  • 19. Data: 2005-09-19 14:49:17
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

> [...]
    dał
    > mi je szef i kazał wprowadzić na stan itd.. Piotr

    W takim razie zupelnie nie wiem o co chodzi tej policji . ( szkoda ze
    waliles glupa z tym umawianiem sie przez telefon ) Kazdy kij ma dwa konce .
    Teraz policjant moze porobic ci kilka rzeczy w ramach odwetu .

    Nie wiem co ta faktura nawywijala , ale takimi sprawami w pierwszej
    kolejnosci zajmuje sie UKS albo inne powolane organa ale w moim mniemaniu
    skarbowe .
    Dalej ksiegowa lub tez wlasciciel , w zakresie twoich obowiazkow sluzbowych
    nie lezy kwestia sprawdzania wiarygodnosci dostawcy ( czy firma istnieje czy
    tez nie istnieje )

    J.

  • 20. Data: 2005-09-19 14:51:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Pietrek napisał(a):

> [...]
    > potem sprzedaje ) a po kilku latach okazuje sie ze były to fikcyjne faktury

    Nic. Skad masz wiedziec, ze ta faktura jest z firmy widmo ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos