  • 1. Data: 2005-09-19 11:48:35
    Temat: Dlugi ojca. Co moze sie wydazyc?
    Od: "akanid" <a...@g...pl>

    Witam

    Pokrotce opisze sytuacje. Ojciec prowadzil DG. Szlo to calkiem niezle jakis
    czas ale ostatnie 2 lata bylo juz zle i coraz gorzej. Popadl w dlugi. Łączna
    kwota to okolo 50tys. Nie bede sie tu rozwodzil nad powodami ale IMO wina jest
    ojca. Zreszta nie o to mi chodzi. Kiedy juz popadl w dlugi postanowil dokonac
    rozdzielnosci majatkowej. Podzial byl taki że mieszkanie w bloku wlasnosciowe
    i samochod jest matki. On posiada jedynie majatek firmowy tj auto firmowe
    (drugie), oraz roznego rodzaju maszyny i narzedzia ktorych wartosc na chwile
    obecna wynosi powiedzmy z 10tys. Wieksze maszyny juz spylone zostaly.

    Wierzyciele oczywiscie zaczeli pozywac nas ojca do sadu i tak przychodzi do
    domu teraz nakaz za nakazem. Na teraz sa 3. Ojciec i matka wyjechali za
    granice do pracy zeby splacic dlugi. Chodzi mi o to jakie jest zagrozenie i
    czy jest w stosunku do mnie? Czy komornik moze zabrac jakikolwiek sprzet z
    domu? Czy nie moze tylko moich? Czy tez moze rozdzielnosc przed tym uchroni?
    Jak gadac z komornikiem jak przyjdzie? Moge i go nie wpuscic ale wtedy z
    policja przyjdzie i co mi po tym? Moze macie jakies rady, uwagi, sugstie pomysly?

    z gory dziekuje za pomoc.
    akanid

  • 2. Data: 2005-09-19 11:55:00
    Temat: Re: Dlugi ojca. Co moze sie wydazyc?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czy dom należy do ciebie czy do rodziców? Jeśli do ciebie to nie widzę
    zagrożenia: rodzice tu nie mieszkają i komornik powinien ich szukać
    gdzie indziej.
    Jeśli do rodziców to najbardziej praktyczna rada: Na wszystko co masz w
    domu potrzebujesz imiennych wystawionych na ciebie faktur. Jeśli ich
    nie masz to w walce ze zdeterminowanym komornikiem stoisz na przegranej
    pozycji. Szukaj wtedy innych dowodów dla sądu, że te rzeczy należą do
    ciebie. Bo jest to tak naprawdę sprawa przekonania sądu. Może być
    trudno.

  • 3. Data: 2005-09-19 12:05:15
    Od: "Filip Rabiej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Czy dom należy do ciebie czy do rodziców? Jeśli do ciebie to nie widzę
    > zagrożenia: rodzice tu nie mieszkają i komornik powinien ich szukać
    > gdzie indziej.

    jasne. jednak mieszkanko jest na mame. pszepisane w drodze rozdzielnosci
    majatkowej.

> [...]
    > pozycji. Szukaj wtedy innych dowodów dla sądu, że te rzeczy należą do
    > ciebie. Bo jest to tak naprawdę sprawa przekonania sądu. Może być

    dowodow imiennych raczej nie mam i moze byc z nimi trudno. ze ciezko bedzie
    tez wiem...

    akanid

  • 4. Data: 2005-09-19 15:57:10
    Od: "michalak01" <n...@n...pl>

    Jeśli ich
    > nie masz to w walce ze zdeterminowanym komornikiem stoisz na przegranej
    > pozycji. Szukaj wtedy innych dowodów dla sądu, że te rzeczy należą do
    > ciebie.

    Zaraz, zaraz, a nie jest przypadkiem tak, że ciężar dowodu spoczywa na
    stronie mającej interes prawny? Niech komornik udowadnia, że to nie jest
    jego! Przecież nikt w domu nie trzyma rachunków za np.telewizor, który kupił
    5-6 lat temu, bo i po co? Zresztą obowiązku trzymania rachunków za
    przykładowy telewizor nawet minutę po zakupie prawo też nie nakłada.

  • 5. Data: 2005-09-19 16:57:37
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 19 Sep 2005 13:55:00 +0200, *jureq* <news:dgm8ug$b8a$1@opal.futuro.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > pozycji. Szukaj wtedy innych dowodów dla sądu, że te rzeczy należą do
    > ciebie. Bo jest to tak naprawdę sprawa przekonania sądu. Może być

    Przecież niedawno wyszła ustawa o rozdzielności majątkowej i np. jak coś
    jest żony, to komornik tego nie ruszy.

    --
    Kaja