  • 1. Data: 2009-11-18 12:50:15
    Temat: dziwna zagadka dla studentów prawa
    Od: z...@o...pl

    zgłupiałem: "podaj przypadek czynności prawnej _nie_ wymagającej formy pisemnej,
    ale przekraczającej zarząd zwykły lub zakres zwykłych czynności spółki osobowej."

    odpowiedź: "nie ma takiej" uznano za _błędną_

    dotąd wydawało mi się, że forma ustna dopuszczalna jest tylko dla spraw błahych.

  • 2. Data: 2009-11-18 13:52:28
    Temat: Re: dziwna zagadka dla studentów prawa
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    >
    > odpowiedź: "nie ma takiej" uznano za _błędną_
    >
    > dotąd wydawało mi się, że forma ustna dopuszczalna jest tylko dla spraw błahych.

    Wydaje mi sie ze nie powinno byc czynnosci prawnej "na gebe" ale w
    przykladzie widac, ze wladza obrala sluszna linie.

    --
    jedrus

    Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
    http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

  • 3. Data: 2009-11-18 13:58:00
    Od: z...@o...pl

    > Wydaje mi sie ze nie powinno byc czynnosci prawnej "na gebe"

    tak mi się wydawało

    > ale w przykladzie widac, ze wladza obrala sluszna linie.

    nie rozumiem.

  • 4. Data: 2009-11-18 14:00:03
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 18, 2:52 pm, jedrus <a...@n...btx.pl> wrote:

    > Wydaje mi sie ze nie powinno byc czynnosci prawnej "na gebe"

    Zadnej? ^_^

  • 5. Data: 2009-11-18 14:06:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 06:00:03 -0800, BK napisał(a):

    > Zadnej? ^_^

    No ba. Idziesz do sklepu po chleb: podanie, protokół wydania z magazynu,
    protokół przyjęcia na stoisko, protokół wydania klientowi (potwierdzony),
    wszystko z kontrasygnatą małżonka klienta, bo przecież może być we
    wspólności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-11-18 14:34:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jedrus wrote:

    > Wydaje mi sie ze nie powinno byc czynnosci prawnej "na gebe"

    rany boskie, ty chcesz bułkę na papier kupować? Odbiło ci?

  • 7. Data: 2009-11-18 15:02:59
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    BK pisze:

    > Zadnej? ^_^

    Hmmmm, przedpisca zapewne wyrwal to z jakiegos testu dla stydentow prawa
    i trudno teraz powiedziec jakie byly zalozenia testu.
    Jezeli by tak ogolnie i bez klasyfikacji czynnosci prawnych
    przeanalizowac swiadome i oparte na przepisach prawa zachowania ludzkie
    majace na celu powstanie skutku prawnego na podstawie odpowiednich
    postanowien i oswiadczen woli bedacych skladowa czynnosci prawnej to
    jest to moim zdaniem tak jak napisalem, no ale to tylko moje zdanie.
    Jezeli cos jest oparte na przepisach prawa to pewnie tak ma byc bo tak
    sie "umowilismy" tworzac te przepisy. ;)

  • 8. Data: 2009-11-18 15:16:34
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > protokół przyjęcia na stoisko, protokół wydania klientowi (potwierdzony),
    > wszystko z kontrasygnatą małżonka klienta, bo przecież może być we

    A co to ma do rzeczy? Ktos gdzies kiedys w ramach umowy spolecznej
    podczas tworzenia instytucji "sklep" z a p i s a l, ze nowa instytucja
    bedzie dzialac na zasadzie wymiany towarow, uslug.... czy w naszych
    czasach wymiany srodkow platnichych na towar ;)

    No i wreszcie druga czesc postu (ta ktorej nie doczytalwm)
    "...ale przekraczającej zarząd zwykły lub zakres zwykłych czynności
    spółki osobowej" wyjasnia cala sprawe i moj falstart a ze w takiej
    spolce jestem to sie nie wypowiadam bo.... hmmm z zasady ;)

  • 9. Data: 2009-11-18 15:25:34
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 18, 4:02 pm, jedrus <a...@n...btx.pl> wrote:

> [...]
    > Jezeli cos jest oparte na przepisach prawa to pewnie tak ma byc bo tak
    > sie "umowilismy" tworzac te przepisy. ;)

    Nie pytam o zalozenia testu i inne pierdoly. Odbiegajac od pierwszego
    postu mam pytanie do Ciebie.

    Czy Twoim zdaniem nie powinno byc mozliwosci dokonywania czynnosci
    prawnych w formie ustnej?

  • 10. Data: 2009-11-18 15:28:17
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    witek pisze:

    > rany boskie, ty chcesz bułkę na papier kupować? Odbiło ci?

    Nie "na" a "za" a to juz wczesniej zostalo spisane i tak stanowi prawo
    podpisane (forma pisemna a nie na gebe) i zatwierdzone przez "wybrancow
    narodu" ;)