  • 1. Data: 2009-11-18 14:17:56
    Temat: sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierwszej klasie
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    PKP IC planuje wprowadzić możliwość rezerwacji miejsca w pociągach TLK
    ale tylko w pierwszej klasie(obecnie można także w drugiej).
    Czy nie podpada to pod sprzedaż wiązaną?

    Zmuszanie klientów do nabycia usługi którą nie są zainteresowani
    (pierwsza klasa) aby nabyć potrzebny im produkt (rezerwacja miejsca).

    Jeśli tak to czy jest to jakiś dozwolony wyjątek?

  • 2. Data: 2009-11-18 14:42:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > (pierwsza klasa) aby nabyć potrzebny im produkt (rezerwacja miejsca).
    >
    > Jeśli tak to czy jest to jakiś dozwolony wyjątek?

    Co wam wszystkim odbiło z tą sprzedażą wiązaną ostatnio?

  • 3. Data: 2009-11-18 14:44:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 15:17), Krzysiek wrote:
> [...]
    > (pierwsza klasa) aby nabyć potrzebny im produkt (rezerwacja miejsca).
    >
    > Jeśli tak to czy jest to jakiś dozwolony wyjątek?

    A co powiesz na sytuację kiedy chciałbyś pojechać pośpiesznym a ktoś cię
    zmusza do zakupu usługi którą nie jesteś zainteresowany (Intercity,
    Expres, Eurocity, TLK) aby nabyć potrzebny ci produkt (rezerwację).

    p. m.

  • 4. Data: 2009-11-18 14:45:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    witek napisał(a):

    [...]

    > Co wam wszystkim odbiło z tą sprzedażą wiązaną ostatnio?

    Też mam wrażenie, że w ostatnim czasie tych dwóch wyrazów używa się
    niczym zaklęcia "abrakadabra" do uzasadnienie czegokolwiek ;)

    j.

  • 5. Data: 2009-11-18 14:47:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > A co powiesz na sytuację kiedy chciałbyś pojechać pośpiesznym a ktoś cię
    > zmusza do zakupu usługi którą nie jesteś zainteresowany (Intercity,
    > Expres, Eurocity, TLK) aby nabyć potrzebny ci produkt (rezerwację).

    Baba w babie bo mnie głupiemu zawsze się wydawało, że 'rezerwacja
    produktu" to rezerwacja produktu a tu sie okazuje, ze to produkt ;) W
    przedszkolu określaliśmy tego typu rozumowanie przez: "Cepa Cepa Cepem
    Pogania" ale już nie pamietam dlaczego tak ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-11-18 14:49:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    mvoicem pisze:

    > A co powiesz na sytuację kiedy chciałbyś pojechać pośpiesznym a ktoś cię
    > zmusza do zakupu usługi którą nie jesteś zainteresowany (Intercity,
    > Expres, Eurocity, TLK) aby nabyć potrzebny ci produkt (rezerwację).

    Nie rozumiem.
    ChCesz jechać pośpiesznym to wybierasz pociąg i kupujesz bilet taki jaki
    Co odpowiada. Gdzie tu problem?

    --
    SPP

  • 7. Data: 2009-11-18 14:57:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 18, 3:17 pm, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > (pierwsza klasa) aby nabyć potrzebny im produkt (rezerwacja miejsca).
    >
    > Jeśli tak to czy jest to jakiś dozwolony wyjątek?

    No i jeszcze ta cholernba usluge w postaci "konduktor sprawdzajacy
    bilety" wciskaja. Klauzule zabronione jak nic.

  • 8. Data: 2009-11-18 14:59:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 15:45:46 +0100, januszek napisał(a):

    > Też mam wrażenie, że w ostatnim czasie tych dwóch wyrazów używa się
    > niczym zaklęcia "abrakadabra" do uzasadnienie czegokolwiek

    Kiedyś była "dyskryminacja" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-11-18 15:00:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 06:57:10 -0800, BK napisał(a):

    > No i jeszcze ta cholernba usluge w postaci "konduktor sprawdzajacy
    > bilety" wciskaja. Klauzule zabronione jak nic.

    To się nazywa "dozwolony użytek" ;-) pod warunkiem, że to jest
    przystojna, długonoga konduktorka -- blond-kociak ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 10. Data: 2009-11-18 15:03:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 15:49), spp wrote:

    > Nie rozumiem.
    > ChCesz jechać pośpiesznym to wybierasz pociąg i kupujesz bilet taki jaki
    > Co odpowiada. Gdzie tu problem?

    Wg. mnie nie ma problemu. Ale wg. Krzyśka jest.

    p. m.