  • 1. Data: 2009-11-18 11:26:10
    Temat: domena z potocznych slow zastrzezona?
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    witam!

    jesli przykladowo jest domena zlozona z potocznych slow, np. "SzybkiSamochod.pl"
    i znak jest zarejestrowany i chroniony patentem, to czy mozna zalozyc domene
    "SzybkieSamochody.pl" zakladajac, ze oferowany produkt bedzie konkurencyjny?

    probuje cos znalezc na ten temat w google, ale nic konkretnego nie trafial.

    dzieki z gory
    p.g.

  • 2. Data: 2009-11-18 11:49:43
    Temat: Re: domena z potocznych slow zastrzezona?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 12:26:10 +0100, gardziej napisał(a):

    > jesli przykladowo jest domena zlozona z potocznych slow, np.
    > "SzybkiSamochod.pl" i znak jest zarejestrowany i chroniony patentem,

    Takiego znaku *słownego* UPRP nie zarejestruje. Zarejestruje co najwyżej
    graficzny (i to nie patentem, ale to na marginesie).

    > czy mozna zalozyc domene "SzybkieSamochody.pl" zakladajac, ze oferowany
    > produkt bedzie konkurencyjny?

    To zależy ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-11-18 12:56:34
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > To zależy ;-)

    domena jest wolna i mozna zalozyc, tylko czy nie bede musial pozniej zaprzestac
    uzywania, bo "szybkisamochod.pl" wygra w sadzie?

  • 4. Data: 2009-11-18 13:01:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:56:34 +0100, gardziej napisał(a):

    > domena jest wolna i mozna zalozyc, tylko czy nie bede musial pozniej
    > zaprzestac uzywania, bo "szybkisamochod.pl" wygra w sadzie?

    Rozumiem, że mówiąc o znaku towarowym na pewno masz na myśli znak słowno-
    graficzny, nie znak słowny, tak?

    Zatem w zasadzie jeśli nie będziesz podrabiać logo tamtego serwisu, to
    nic Ci nie grozi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-11-18 23:42:25
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Olgierd pisze:
    > Rozumiem, że mówiąc o znaku towarowym na pewno masz na myśli znak słowno-
    > graficzny, nie znak słowny, tak?
    >
    > Zatem w zasadzie jeśli nie będziesz podrabiać logo tamtego serwisu, to
    > nic Ci nie grozi.

    A sprawa Microsoft.pl

  • 6. Data: 2009-11-19 07:57:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 00:42:25 +0100, Kamikazee napisał(a):

    > A sprawa Microsoft.pl

    A co Microsoft.pl?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2009-11-19 10:22:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Olgierd pisze:
    > A co Microsoft.pl?

    A kiedyś była własnością firmy komputerowej na B... (z dwa lata temu)
    Teraz już przekierowuje do MSa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2009-11-19 10:31:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 11:22:06 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > A kiedyś była własnością firmy komputerowej na B... (z dwa lata temu)
    > Teraz już przekierowuje do MSa.

    No wiem, znam sprawę, pamiętam.

    Pytałem: co ma renomowany znak słowny Microsoft do nierenomowanego znaku
    słowno-graficznego, w dodatku złożonego -- jak twierdzi wątkodawca -- z
    potocznych słów?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd