  • 81. Data: 2008-06-26 12:15:35
    Temat: Re: dziecko a ślub
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 26 czerwiec 2008 14:12
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4012e$gh4$1@news.onet.pl>):

    > Po imieniu i nazwisku można poznać, że to adresat.

    Niejednemu psu Burek, jak mawia ludowe przysłowie.

    --
    Tristan

  • 82. Data: 2008-06-26 12:30:06
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Ha, ha, opowiedz te bajeczkę w pocztowym urzędzie celnym.
    > JaC

    Nie wiem jak jest w pocztowym urzędzie celnym, ale w normalnym urzędzie
    pocztowym przesyłkę można odebrać na paszport, co jasno wynika z
    paragrafu 36 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 9 stycznia
    2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 83. Data: 2008-06-26 12:31:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Będąc w zgodzie z przepisami prawodpodobnie razem z paszportem musiałbyś okazać
    zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt
    > stały ewentualnie czasowy.

    Jak wspomniałem w poście niżej z podstawą prawną - wystarczy sam
    paszport.

    > Tak naprawdę sporo jest Kowalskich czy Nowaków.

    Jakoś mimo tych przepisów nie ma mafii chodzących po pocztach i
    szukających przesyłek na swoje imię i nazwisko, choć nie do nich
    adresowanych :)

  • 84. Data: 2008-06-26 12:32:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > paragrafu 36 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 9 stycznia
    > 2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych.

    Tak, masz rację, z zastrzeżeniem, że tylko w przypadku odbioru przesyłki
    adresowanej do posiadacza paszportu.

    j.

  • 85. Data: 2008-06-26 12:49:30
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > Tak, masz rację, z zastrzeżeniem, że tylko w przypadku odbioru przesyłki
    > adresowanej do posiadacza paszportu.

    Nigdy (w tym wątku) nie twierdziłem inaczej :)

  • 86. Data: 2008-06-26 12:53:18
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał
    >
    > którym?

    > A co, nie wolno wysylać korespondencji na inny adres niż zameldowania? Jak
    > ktoś jest u cioci na wczasach, to doń listów nie można wysłać, bo ich z
    > poczty nie odbierze, wszak nie okaża papierka o meldunku pod tym adresem?

    Przepisy są jakie są, czyli odbierze. W całej masie urzędów
    pocztowych zgodnie z rozkładem normalnym, znajdzie się wiele, których w
    których znajomość przepisów jest albo bardzo słaba, albo bardzo dobra.

    Osobiście nieraz odbierałem przesyłkę na paszport, a byłem nawet
    świadkiem, jak pani z okienka mówiła komuś, że adresat może odebrać list
    zawsze, bez względu na to jaki adres ma w dowodzie.

    Ale wierzę również, że gdzieś może znaleźć się pani, która nie wyda
    listu, jeśli nie zobaczy meldunku. Na świecie jest tyle ludzi, że już od
    dawna jestem zwolennikiem poglądu, że wystarczy pomyśleć dowolne
    głupstwo, a na pewno gdzieś na świecie zostało już ono zrealizowane.

  • 87. Data: 2008-06-26 13:11:54
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Johnson pisze:

    > Ludzie w naprawdę rozważacie takie rzeczy ???? Skąd sie tacy ludzie
    > biorą ???

    Z życia. Zdziwiłbyś się jak wielu ludzi podejmuje tego rodzaju wybory i
    nie ma to żadnego związku z wyrachowaniem, tylko z chorymi
    uregulowaniami prawnymi.

    Przykład - żenisz się z rozwiedzioną babką, która w przeszłości
    korzystała z dużej ulgi budowlanej. Po rozwodzie, przy podziale majątku
    mieszkanie poszło dla byłego męża. Ty przed ślubem wziąłeś kredyt
    hipoteczny i korzystasz z ulgi odsetkowej. Z chwilą zawarcia małżeństwa
    bezpowrotnie tracisz prawo do dalszych odliczeń. Wniosek: nie warto
    żenić się z rozwódką :)

    Przykład - zarabiasz na tyle dobrze, że wchodzisz w kolejne progi
    podatkowe. Jeśli więc chociaż jeden dzień w roku w całości i wyłacznie
    zajmiesz się opieką nad swoim dzieckiem, będziesz mógł się za ten rok
    rozliczyć wspólnie z dzieckiem. To dość istotnie zasili Twoją kieszeń w
    następnym roku, przy zwrocie nadpłaty PD. Wniosek: nie warto zawierać
    związku małżeńskiego z matką swojego dziecka.

    Takich przykładów znajdziesz więcej... ot, polityka prorodzinna.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 88. Data: 2008-06-26 13:21:31
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    szerszen pisze:

    > to poslij swoje dziecko do przedszkola w dobrze zaludnionym miejscu,
    > obys sie tylko nie zdziwil jak ci sie swiatopoglad zachwieje w posadach

    W Gdańsku w żłobkach i przedszkolach publicznych nie ma żadnych
    preferencji. Obowiązuje kolejność zapisów.

    > to niech bierze kredyt na siebie i zone, wtedy bedzie mu latwiej niz
    > kawalerowi

    Rzecz w tym, że właśnie o wiele łatwiej dostać kredyt będąc kawalerem
    niż mając rodzinę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 89. Data: 2008-06-26 13:51:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > W Gdańsku w żłobkach i przedszkolach publicznych nie ma żadnych
    > preferencji. Obowiązuje kolejność zapisów.

    a w wawie sa punkty

    > Rzecz w tym, że właśnie o wiele łatwiej dostać kredyt będąc kawalerem niż
    > mając rodzinę.

    jakos nie zauwazylem

  • 90. Data: 2008-06-26 16:50:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Oczywiście nie ma, mafia ma skanery juz w urzedach celnych i na lotnisku,
    najdrobniejszą nitke platynową z banknotów w
    kopercie wyłapia.

    Sa natomiast posty na grupie pl.soc.prawo płaczące, że "ktos odebrał za mnie pismo z
    sądu, podpis nieczytelny, dostałem
    zaocznie 4 lata w zawiasach".
    JaC

    -----