  • 1. Data: 2008-06-24 06:23:59
    Temat: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam grupę,

    Wczoraj sprzedawczyni w sklepiku z gazetami nie dała mi reklamówki na
    gazety, bo "się skończyły", co ja akurat przyjąłem ze zrozumieniem, w
    końcu przyszedłem po coś do czytania nie po plastikową torebkę.
    Na końcu dziewczę dodało, że teraz przepisy zabraniają dawania klientom
    plastikowych reklamówek, więc Ona nie wie czy zamawiać nowe.
    Przyznam, że nie śledzę radosnej twórczości naszego sejmu i nie wiem,
    czy czasem nie pojawiło się siakieś rozporządzenie regulujące tę
    kwestię, a w Polsce jest wszystko możliwe.

    Czy słyszeliście coś o nowym prawie likwidującym tak zwane reklamówki w
    sklepach?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2008-06-24 06:29:45
    Temat: Re: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > plastikowych reklamówek, więc Ona nie wie czy zamawiać nowe.

    > Czy słyszeliście coś o nowym prawie likwidującym tak zwane reklamówki w
    Nie wiem czy jest przepis/ustawa ale w carefurze/albercie od kilku
    tygodni sa dostepne wylacznie torby biodegradowalne.
    Reklamowki/zruwki/jednorazowki jak to zwal tak zwal nie uswiadczysz
    nawet za oplata - taki maja odgorny nakaz i juz.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2008-06-24 06:34:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 czerwiec 2008 08:29
    (autor Gabriel'Varius'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3q4e8$j8$1@mx1.internetia.pl>):

> [...]
    > Reklamowki/zruwki/jednorazowki jak to zwal tak zwal nie uswiadczysz
    > nawet za oplata - taki maja odgorny nakaz i juz.

    Niestety to chyba tylko lokalne działania, bo u nas kurde każdy plasterek
    każdego badziewia pakowany jest osobno w tony folii i doprosić się o papier
    nie da :( Nawet nie mam jak zagłosować nogami, bo kurde wszędzie folia :(

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-06-24 07:54:49
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie da :( Nawet nie mam jak zagłosować nogami, bo kurde wszędzie folia :(
    Ja pisze jak jest w Jaworznie a powoli widze, ze to sie rowniez w innych
    sklepach na slasku i w malopolsce.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2008-06-24 08:28:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gabriel'Varius' napisał(a):

    > Nie wiem czy jest przepis/ustawa ale w carefurze/albercie od kilku
    > tygodni sa dostepne wylacznie torby biodegradowalne.

    To marketing bo nie sa dostepne tak jak wczesniej foliowki poniewaz
    trzeba za nie zaplacic ;)

    j.

  • 6. Data: 2008-06-24 08:40:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tapatik napisał:
> [...]
    > Na końcu dziewczę dodało, że teraz przepisy zabraniają dawania klientom
    > plastikowych reklamówek, więc Ona nie wie czy zamawiać nowe.

    Bzdury wygaduje.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2008-06-24 08:41:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:
    > To marketing bo nie sa dostepne tak jak wczesniej foliowki poniewaz
    > trzeba za nie zaplacic ;)

    Gdzie trzeba płacić?
    W Tesco są za darmo.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2008-06-24 09:59:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Tristan wrote:

> [...]
    > nie da :( Nawet nie mam jak zagłosować nogami, bo kurde wszędzie folia :(

    Chyba się nie za bardzo rozglądasz dookoła (tak, po Zabrzu :>)
    Biedronka (czy siakoś tak) parę tygodni temu przestała wydawać torby
    jednorazowe, dawali takie "więcejrazowe" z napisem że "ekocośtam"
    i z zapowiedzią że "od przyszłego miesiąca trzeba będzie sobie je kupić"
    (chyba już jest tak daleko, nie sprawdzałem ostatnio). 7 groszy sztuka.

    Krótko mówiąc, będziesz sobie mógł *kupić* w co tam chcesz zapakować
    swoje zakupy, papier jak mniemam w papierniczym jest więc żadna
    różnica (dla Ciebie) ;), acz pewnie jako mało ekologiczny (bo to panie
    jednorazowe i drzew dużo się psuje) nie będzie rekomendowany do roli
    opakowania (jakąś akcyzę zaraz wymyślą, nic się nie martw).
    Mi mnie (obojętne), bo mnie trochę martwi pakowanie drobnych śmieci,
    jako że do wyrzucania tychże jednorazówki były w sam raz... (po co mi
    duży worek, skoro do małego kubełka średnia lub większa jednorazówka
    też pasowała?)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-24 10:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Arek wrote:

    > Bzdury wygaduje.

    O ile wiem, w paru miastach rozważano (a zdaje się rownież uchwalono)
    taki przepis jako element prawa miejscowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-24 10:11:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > O ile wiem, w paru miastach rozważano (a zdaje się rownież uchwalono)
    > taki przepis jako element prawa miejscowego.

    Oszołomy w Łodzi to zrobili, ale wojewoda natychmiast je uchylił jako
    sprzeczne z prawem.

    pozdrawiam
    Arek

    --