  • 11. Data: 2007-06-06 22:31:07
    Temat: Re: dyskryminacja w usługach
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.06.2007 wiku <s...@a...waw.pl> napisał/a:
    > No chyba jednak niezupełnie. Art. 15 ust.1 pkt 3 ustawy o zwalczaniu
    > nieuczciwej konkurencji uznaje za czyn nieuczciwej konkurencji
    > utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez rzeczowo
    > nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów.
    > Przepis ten jednak nie ma zastosowania, gdyż w opisanej sytuacji trudno
    > raczej mówić o utrudnianiu przedsiębiorcom dostępu do rynku (z tego co
    > zrozumiałem to jest chyba raczej odwrotna sytuacja).

    Chyba tu nie, ale tez w tym wypadku może to być rzeczowo uzasadnione -
    bardziej opłaca się "inwestować" w tych klientów, którzy z większym
    prawdopodobieństwem i większym ilościowo zamówieniem do sprzedawcy wrócą.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-06-06 22:47:54
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    grim wrote:

    > Czy zgodne z prawem jest posiadanie przez firmę świadczącą usługi np.
    > reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we Wpisie
    > do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi dla
    > pozostałych firm )

    Oczywiście.

    Niech firma ma jeden cennik i pewnym klientom udziela rabatu - powiedzmy
    10%. Jest w tym coś dziwnego, czy niezwykłego? Nic.

    No to teraz niech firma nada osobną nazwę cennikowi "po rabacie". Teraz
    są już dwa różne cenniki, ale sytuacja jest identyczna jak wyżej... :-)

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2007-06-07 05:08:58
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    grim pisze:
> [...]
    > reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we Wpisie
    > do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi dla

    Tak sie rozwalil rynek sprzetu komputerowego.
    Firmy zaczely kupowac bez ograniczen sprzet w hurtowniach wszelakich.
    Inna sprawa, ze ja wtedy zaczalem brac kase za podlaczenie do sieci i
    konfiguracje, wiec dla mnie lepiej: zadnej odpowiedzialnosci, zadnej
    gwarancji. Czysta robota, szmal do kieszeni i papa :)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 14. Data: 2007-06-07 05:09:45
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MarcinJM pisze:

> [...]
    > konfiguracje, wiec dla mnie lepiej: zadnej odpowiedzialnosci, zadnej
    > gwarancji. Czysta robota, szmal do kieszeni i papa :)

    Chodzi o BRAK takiego rozgraniczenia: do dalszej odsprzedazy i
    uzytkownik koncowy.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 15. Data: 2007-06-07 09:09:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, grim wrote:

    > To byłoby zbyt proste.
    > Firma , o której mówię , dzieli klientów na tych którzy odsprzedają to dalej
    > i na docelowych (ci są dyskryminowani)

    No i tyle.
    A jak myślisz, jaki jest wyróżnik "hurtowości" w przypadku wielu
    hurtowni?
    Dodatkowo na kwitkach bywa uzasadnienie: "sprzedaż w celu wykorzystania
    do produkcji bądź dalszej odsprzedaży, nie podlega przepisom o ochronie
    sprzedaży konsumenckiej".
    Wyższa cena dla "docelowych" zawiera m.in. cenę "ochrony konsumenckiej",
    myślisz że uchwalenie prawa o ochronie konsumentów odbywa się (dla tych
    konsumentów) ZA DARMO? Nie ma mowy - ktoś musi za to (pokrycie ryzyka
    niezgodności z umową wskutek awarii itp) zapłacić. Konsument konkretnie.

    To że:

    > Na zakwalifikowanie do cennika nie ma wpływu ilość i koszt zamawianech usług

    ...są stosowane kolejne opusty dla "kupujących dużo" bywa kolejnym
    elementem. Ale niekoniecznie opisuje warunek "sprzedaży hurtowej".

    > a tylko wpis do ewidencji gospodarczej.

    No to Makro Cash & Carry też Cię dyskryminuje :|

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-06-07 09:30:34
    Od: Marcin Tałajczyk <n...@n...com>

    wiku pisze:

> [...]
    > utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez rzeczowo
    > nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów.

    Hhmm. nie wiedziałem ze w wolnym kraju moga byc przepisy NAKAZUJACE
    sprzedawac cos po jednej,okreslonej cenie... Ale jak widac myliłem się.
    Nadal mamy socjalizm :-(

    PS. Własnie przeczytałem ten artykuł... gdyby to ode mnie zależało
    wyleciałby w całości z tej ustawy.

    --
    Pozdrawiam, Marcin

  • 17. Data: 2007-06-07 18:48:21
    Od: wiku <s...@a...waw.pl>

    Marcin Tałajczyk napisał(a):

    > Hhmm. nie wiedziałem ze w wolnym kraju moga byc przepisy NAKAZUJACE
    > sprzedawac cos po jednej,okreslonej cenie... Ale jak widac myliłem się.
    > Nadal mamy socjalizm :-(

    Chyba z ustrojem to nie ma nic wspólnego. Przepis ten ma na celu właśnie
    chronić wolny rynek (np. przed monopolistami). Inną sprawą jest, że
    bardzo rzadko jest podnoszony.
    I trzeba pamiętać, że nie zabrania stosowania upustów np. przy zakupie
    dużej liczby towarów.

    pozdrawiam
    wiku

  • 18. Data: 2007-06-07 21:24:13
    Od: wiku <s...@a...waw.pl>

    > No niezupełnie - gdy różnicuje się ceny dla różnych firm są dwa punkty
    > widzenia:
    > z punktu widzenia firm reklamowych - ułatwienie, dla mojej firmy ceny są
    > wyższe to utrudnienie.

    W tej sytuacji poprosiłbym przedsiębiorcę o wyjaśnienie zróźnicowania
    cen (z powołaniem się na wskazany wyżej przepis i zaznaczeniem, że
    skieruję skargę do UOKiK, bo inaczej z pewnością nie zada sobie trudu
    odpowiedzi).
    Od odpowiedzi uzależniałbym reakcję.

    pozdrawiam
    wiku (selecta)

  • 19. Data: 2007-06-08 11:17:33
    Temat: Re: dyskryminacja w us3ugach
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    grim napisał(a):
    > Te? bym tak zrobi? na ich miejscu ( ekonomicznie s?uszne i logiczne) , ale
    > pytanie czy jest to zgodne z prawem ?

    A dlaczego nie? Osoby posiadające firmę określonej branży mają dodatkowy
    upust.

    pozdr

    Radek