  • 1. Data: 2007-06-06 16:27:56
    Temat: dyskryminacja w usługach
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy zgodne z prawem jest posiadanie przez firmę świadczącą usługi np.
    reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we Wpisie
    do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi dla
    pozostałych firm )

    Będę wdzięczny za każdy odzew

  • 2. Data: 2007-06-06 16:41:57
    Temat: Re: dyskryminacja w usługach
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we Wpisie
    > do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi dla

    Nazwij te cenniki: hurtowy i detaliczny. Poprawna odpowiedź sama Ci teraz
    przyjdzie do głowy :)

  • 3. Data: 2007-06-06 17:07:17
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    > Nazwij te cenniki: hurtowy i detaliczny. Poprawna odpowiedź sama Ci teraz
    > przyjdzie do głowy :)
    To byłoby zbyt proste.
    Firma , o której mówię , dzieli klientów na tych którzy odsprzedają to dalej
    i na docelowych (ci są dyskryminowani)
    Na zakwalifikowanie do cennika nie ma wpływu ilość i koszt zamawianech usług
    a tylko wpis do ewidencji gospodarczej.

  • 4. Data: 2007-06-06 18:05:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 6 czerwca 2007 19:07
    (autor grim
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f46pu0$orh$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > Na zakwalifikowanie do cennika nie ma wpływu ilość i koszt zamawianech
    > usług a tylko wpis do ewidencji gospodarczej.

    Z tego co wiem nie wolno dyskryminować z uwagi na wyznanie, płeć i rasę...
    Ale za wpis chyba wolno :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl
    h...@l...pl, z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl

  • 5. Data: 2007-06-06 18:14:37
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    > Firma , o której mówię , dzieli klientów na tych którzy odsprzedają to
    > dalej i na docelowych (ci są dyskryminowani)

    I słusznie... To znaczy może być słusznie dla tej firmy. Klient końcowy bywa
    po prostu zdecydowanie mniej wygodny i w danym przypadku może lepiej jest
    jednak współpracować przez pośredników. A jak ktoś chce bezpośrednio, to
    trudno -- niech płaci za to tak, żeby się opłacało.

  • 6. Data: 2007-06-06 18:19:44
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słół i odpowiedzialności przed prawem Wed, 06 Jun
    2007 19:07:17 +0200, grim zeznał(a):

    > Na zakwalifikowanie do cennika nie ma wp?ywu ilo?ae i koszt zamawianech us?ug
    > a tylko wpis do ewidencji gospodarczej.

    nie chcą psuć rynku. IMHO mądra decyzja :)

  • 7. Data: 2007-06-06 18:26:31
    Temat: Re: dyskryminacja w us3ugach
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    > nie chcą psuć rynku. IMHO mądra decyzja :)
    Też bym tak zrobił na ich miejscu ( ekonomicznie słuszne i logiczne) , ale
    pytanie czy jest to zgodne z prawem ?

  • 8. Data: 2007-06-06 18:54:43
    Od: Marcin Tałajczyk <n...@n...com>

    Tak. Firma może mieć nawet cenniki przydzielane według ostatniej litery
    nazwiska sprzątaczki w firmie klienta ;-)

    --
    Pozdrawiam, Marcin
    Ubuntu - linux for human beings

  • 9. Data: 2007-06-06 19:30:57
    Od: wiku <s...@a...waw.pl>

    Marcin Tałajczyk napisał(a):
    > Tak. Firma może mieć nawet cenniki przydzielane według ostatniej litery
    > nazwiska sprzątaczki w firmie klienta ;-)

    No chyba jednak niezupełnie. Art. 15 ust.1 pkt 3 ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji uznaje za czyn nieuczciwej konkurencji
    utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez rzeczowo
    nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów.

    Przepis ten jednak nie ma zastosowania, gdyż w opisanej sytuacji trudno
    raczej mówić o utrudnianiu przedsiębiorcom dostępu do rynku (z tego co
    zrozumiałem to jest chyba raczej odwrotna sytuacja).

    Pozdrawiam
    selecta

  • 10. Data: 2007-06-06 20:36:03
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > raczej mówić o utrudnianiu przedsiębiorcom dostępu do rynku (z tego co
    > zrozumiałem to jest chyba raczej odwrotna sytuacja).

    No niezupełnie - gdy różnicuje się ceny dla różnych firm są dwa punkty
    widzenia:
    z punktu widzenia firm reklamowych - ułatwienie, dla mojej firmy ceny są
    wyższe to utrudnienie.

    Pozdrawiam wszystkich grupowiczów i dzięki za odzew.