eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodysk padl 4 dni po gwarancji › Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
  • Data: 2004-11-27 09:57:58
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <co9h14$shn$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Sat, 27 Nov 2004 08:19:34 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
    >
    >> Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
    >> to widzę tak:
    >> 1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    >> obowiązków gwaranta.
    >>
    >> /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
    >> pisemności/
    >>
    >> 2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    >> dokument gwarancyjny.
    >>
    >> /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
    >> poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
    >> oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
    >> nim dane firmy?/
    >
    > Czy nie zauważyłeś drobnej subtelności że twoja teoria jest całkowicie
    > sprzeczna z punktem 1? Na chyba, że podanie NIPu, ceny i adresu na
    > paraganie uznajesz na obowiązki gwaranta - co na tej grupie mnie nie zdziwi
    > mnie w sumie w ogóle.

    Przecież dokument gwarancyjny nie musi być tożsamy z oświadczeniem
    gwaranta kształtującym warunki gwarancji. Nie musi także zawierać takiego
    oświadczenia, tym bardziej że może być ono przedstawione np. w reklamie.
    Wymóg pisemności dotyczy potwierdzenia faktu istnienia gwarancji a nie
    oświadczenia.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1