  • 11. Data: 2009-06-11 13:01:32
    Temat: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Od: kuba <j...@g...com>

    Baloo pisze:

    > No tak. A masz coś więcej do powiedzenia, oprócz "bo tak"?

    Kodeks cywilny ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 12. Data: 2009-06-11 13:21:08
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Mam, ale że gogole sa ogolnodostępne

    Zasadniczo to każdemu, na każde pytanie możesz tak odpowiedzieć

    > odpowiedź już padła od dwóch osób, a polemizować z "mi się tak wydaje"
    > nie mam czasu.

    To już któryś raz z kolei, gdy walniesz czymś, czego nie chce Ci się nawet
    uzasadniać. Jeśli tak ma wyglądać Twoje uczestnictwo w wątku, to po prostu
    w ogóle nie zabieraj głosu, bo faktycznie szkoda Twojego i cudzego czasu.
    A swoją drogą ja nie napisałem "bo tak mi się wydaje" tylko podałem Ci
    realny przykład z życia. Ale rozumiem, że Twoje "bo tak" jest mimo wszystko
    bardziej zasadne :>

  • 13. Data: 2009-06-11 13:28:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał

    > Kodeks cywilny ;)

    A realia sobie.
    W którym miejscu KC twierdzi, że jeśli zawrę z dwoma odrębnymi TU umowy na
    wypłatę odszkodowania 1000 zł i jeśli będę płacił adekwatne składki do
    każdego z tych TU oddzielnie, to każde TU wypłaci mi jedynie po 500 zł?
    Przecież równie dobrze mogę zawrzeć umowę na wypłatę odszkodowania 2000 zł
    w jednym towarzystwie i płacić odpowiednio wyższe składki. Na to samo
    wyjdzie. Ale co stoi na przeszkodzie, by mieć kaprys i rozbić jedną polisę
    na dwie pomniejsze?

  • 14. Data: 2009-06-11 13:31:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Posiaddnie wiecej polis nie jest ani zabronione, ani karalne.
    > Możesz ich miec nawet 10.
    > I wszystkie 10 wypłaci ci odszkodowanie "do wysokości szkody". Razem
    > solidarnie.

    No to napisz jeszcze skąd jeden TU ma wiedzieć o ubezpieczeniu w drugim TU
    jeśli nikt ode mnie nie wymaga(ł) podawania takich informacji i nigdy nie
    byłem o takim ryzyku informowany?

    > Karalne będzie dopiero próba wyłudzenia odszkodowania powyzej wysokości
    > szkody.

    A kto pisze o_wyłudzeniu_odszkodowania powyżej wysokości szkody?
    Jeden TU wypłaca mi odszkodowanie_do_wysokości szkody i drugi TU wypłaca mi
    odszkodowanie_do_wysokości szkody na podstawie odrębnych umów. Kto mi broni
    ubezpieczać dom na dowolną kwotę?

  • 15. Data: 2009-06-11 14:03:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Zasadniczo to każdemu, na każde pytanie możesz tak odpowiedzieć

    > To już któryś raz z kolei, gdy walniesz czymś, czego nie chce Ci się
    > nawet uzasadniać.

    Masz rację nie chce mi sie.

    > A swoją drogą ja nie napisałem "bo tak mi się wydaje" tylko podałem Ci
    > realny przykład z życia. Ale rozumiem, że Twoje "bo tak" jest mimo
    > wszystko bardziej zasadne :>

    A ja ci podałem realną odpowiedż, że zgodnie z prawem dwóch odszkodowań
    nie dostaniesz. Z wyjątkiem polis na życie.

  • 16. Data: 2009-06-11 14:09:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

> [...]
    > na wypłatę odszkodowania 1000 zł i jeśli będę płacił adekwatne składki
    > do każdego z tych TU oddzielnie, to każde TU wypłaci mi jedynie po 500
    Jak ja nie cierpię smierdzących leni.

    Art. 824?. § 1. O ile nie umówiono się inaczej, suma pieniężna wypłacona
    przez zakład ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia nie może być wyższa od
    poniesionej szkody.

    § 2. Jeżeli ten sam przedmiot ubezpieczenia w tym samym czasie jest
    ubezpieczony od tego samego ryzyka w dwóch lub więcej zakładach
    ubezpieczeń na sumy, które łącznie przewyższają jego wartość
    ubezpieczeniową, każdy z zakładów ubezpieczeń odpowiada do wysokości
    szkody w takim stosunku, w jakim przyjęta przez niego suma ubezpieczenia
    pozostaje do łącznych sum wynikających z podwójnego lub wielokrotnego
    ubezpieczenia.

> [...]
    > 2000 zł w jednym towarzystwie i płacić odpowiednio wyższe składki. Na to
    > samo wyjdzie. Ale co stoi na przeszkodzie, by mieć kaprys i rozbić jedną

    Nic nie stoi na przeszkodzie. Możesz mieć dwie polisy.
    Odszkodowanie ze wszystkich polis nie może przekroczyć wartości szkody.

  • 17. Data: 2009-06-11 14:10:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
> [...]
    >
    > No to napisz jeszcze skąd jeden TU ma wiedzieć o ubezpieczeniu w drugim
    > TU jeśli nikt ode mnie nie wymaga(ł) podawania takich informacji i nigdy

    Od ciebie. Bo się o to zapyta.

> [...]
    > Jeden TU wypłaca mi odszkodowanie_do_wysokości szkody i drugi TU wypłaca
    > mi odszkodowanie_do_wysokości szkody na podstawie odrębnych umów. Kto mi

    Kodeks cywilny.

  • 18. Data: 2009-06-11 14:19:59
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Od ciebie. Bo się o to zapyta.

    To dlaczego nie pytał się przy podpisywaniu umowy?

    > Kodeks cywilny.

    Że przepraszam co? Jeszcze raz - kto mi zabroni ubezpieczyć mieszkanie na
    50, 100, 200 czy 400 tys. zł. jeśli w zależności od kwoty ubezpieczenia (a
    nie wartości mieszkania, bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego) płacę
    odpowiednio wysokie składki? Przecież wypłata odszkodowania nie zależy od
    wartości realnej mieszkani, a od kwoty ubezpieczenia.

  • 19. Data: 2009-06-11 14:23:01
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A ja ci podałem realną odpowiedż, że zgodnie z prawem dwóch odszkodowań
    > nie dostaniesz.

    A jak to się ma w moim konkretnym przypadku, który opisywałem?
    Bank ma "obiecaną" całość odszkodowania i uważasz, że zadowoli się połową?
    Z kolei ja nie mam obowiązku oddawania do banku swojej części odszkodowania
    z innego TU.

  • 20. Data: 2009-06-11 14:28:01
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:h0r3qh$o66$1@news.onet.pl...
    > Przecież wypłata odszkodowania nie zależy od wartości realnej mieszkani, a
    > od kwoty ubezpieczenia.

    no ty jakis niereformowalny jestes, prawda?
    przeciez wszyscy ci pisza ze dokladnie na odwrot jest