  • 1. Data: 2010-06-04 11:24:13
    Temat: drzewa przy drodze
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    przy dordze publicznej rosną sobie drzewa, jeśli te drzewa rosną na terenie
    publicznym to wiadomo kto za nie odpowiada, ale co się dzieje jeśli rosną
    sobie drzewa/krzaki na terenie prywatnym przy drodze publicznej?:O)
    problem polega na tym ze drzewa jak to bywa rosną i powoli zwężają
    przestrzeń drogi:O(
    kto powinien dbać o usuwanie gałęzi z drogi, do kogo zgłosić, kogo trzeba
    ukarać?:O)
    kto odpowiada w razie wypadku z tej przycztny?:O)

  • 2. Data: 2010-06-04 12:16:46
    Temat: Re: drzewa przy drodze
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Papa5merf pisze:

    > kto odpowiada w razie wypadku z tej przycztny?:O)

    Kierowca. Drzewa trzeba omijać.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-06-04 17:08:27
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Na mój rozum odpowiada zarządca tej drogi, ale jak się ma prawo do rozumu?

    -----

  • 4. Data: 2010-06-05 18:22:29
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "Johnson" napisał:

    > Kierowca. Drzewa trzeba omijać.

    drzewa są "pszy" drodze a nie na drodze, takie drzewo podrosło i wywaliło
    gałąź na pół drogi, wypadek będzie nie taki że kierowca wali w drzewo przy
    drodze, ale wali w taką gałąż na drodze, albo dwa auta się zdeżają, bo nie
    mogą się minąć bo przez gałąż nie ma miejsca:O)

  • 5. Data: 2010-06-05 18:22:31
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:
    > Na mój rozum odpowiada zarządca tej drogi,

    ale drzewo nie rośnie na drodze, ale gałęzie na nią włażą, zresztą zażądca
    może powiedzieć ze to nie jego drzewo, a włąściciel drzewa że co mnie
    obchodzi jego drzewo?:O)

  • 6. Data: 2010-06-06 00:23:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa5merf wrote:

> [...]
    > drodze, ale wali w taką gałąż na drodze, albo dwa auta się zdeżają, bo nie
    > mogą się minąć bo przez gałąż nie ma miejsca:O)

    i ta gałąź wyskoczyła nagle, że kierowca nie zauważył?
    Tak jak ten most przed autobusem co skosił parę dzieciaków?

  • 7. Data: 2010-06-08 13:18:29
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Papa5merf" <t...@l...la> napisał w wiadomości
> [...]
    > ukarać?:O)
    > kto odpowiada w razie wypadku z tej przycztny?:O)

    jak życie pokazuje winny będzie kierowca bo nie dostosował prędkości do
    warunków...
    a za gałęzie na drodze - zarządca drogi - ma prawo je obcinać w zakresie
    pasa drogowego nie informując nawet właściciela...
    podobie zarzadca staje sie właścicielem ewentualnych owoców (które rosnną
    nad pasem drogowym)
    i podobnie sprawa się ma z drzewami sadzonymi przy granicy działek. sąsiad
    może dowolnie formować i korzystać z drzewa nad jego ziemią :)

    pzdr
    Piotr

  • 8. Data: 2010-06-09 17:03:53
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "P.H." napisał:

> [...]
    > i podobnie sprawa się ma z drzewami sadzonymi przy granicy działek. sąsiad
    > może dowolnie formować i korzystać z drzewa nad jego ziemią :) Piotr

    ok, dzięki za ciekawą odpowiedź:O)
    więc rozumiem że za usuwanie gałęzi z drogi publicznej drzewa rosnącego na
    terenie publicznym odpowiada właściciel drogi a nie właściciel drzewa?:O)
    jakie prawo to reguluje?