  • 1. Data: 2005-08-24 21:02:44
    Temat: dowody - kopie czy oryginaly?
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Czy sadowi powinno sie dostarczac dowody w postaci oryginalow czy
    wystarczy kopie? Jako dowody bede przedstawial roznego rodzaju umowy,
    ale takze pliki.

    --
    Pozdrawiam:
    BbT

  • 2. Data: 2005-08-24 22:38:04
    Temat: Re: dowody - kopie czy oryginaly?
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Użytkownik "BbT" <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> napisał w wiadomości
    > Czy sadowi powinno sie dostarczac dowody w postaci oryginalow czy
    > wystarczy kopie? Jako dowody bede przedstawial roznego rodzaju umowy, ale
    > takze pliki.

    Kopie, bo oryginały wszyją w akta i ich nie odzyskasz, co najwyżej
    dostaniesz kopie poświadczone za zgodność za 6 zł od strony.
    Więc złóż kopie, a oryginały weź w razie czego na rozprawę, jakby druga
    strona kwestionowała ich autentyczność lub skorzystała z uprawnienia z art.
    129 KPC.
    Z plikami (rozumiem, że chodzi o dane na nośnikach informatycznych) może być
    problem, bo to żaden dokument dla sądu, ale złożyć możesz, nie zaszkodzi.

    JK

    --
    Tępmy e-analfabetyzm - http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html

  • 3. Data: 2005-08-24 23:04:06
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    (..)

    > Z plikami (rozumiem, że chodzi o dane na nośnikach informatycznych) może
    być
    > problem, bo to żaden dokument dla sądu, ale złożyć możesz, nie zaszkodzi.

    -- W sumie powiem ze to ciekawe , jedna z pierwszych rozpraw o znieslawienie
    w internecie w calosci oparta byla o to co zostalo na googlach , na mailach
    i GG ( chodzi o Polske )
    Tak zupelnie informacyjnie firma ktora wytoczyla proces klientowi wygrala .

    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/7dd0888bf53bb429/0eb1e5173d868e53
    ?lnk=st&q=fotoexpert&rnum=1&hl=pl#0eb1e5173d868e53

    I jeszcze mnogo tego zostalo na googlach

    --
    Pozdrawiam Jacek

  • 4. Data: 2005-08-25 00:42:01
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

> [...]
    > i GG ( chodzi o Polske )
    > Tak zupelnie informacyjnie firma ktora wytoczyla proces klientowi wygrala

    W zasadzie wszystko zależy od sędziego. Dla większości cywilistów proces
    jest papierowy, a komputer służy jedynie, żeby sekretarka przepisywała na
    nim uzasadnienia i drukowała wyroki.
    Dowodowo z plikami dostarczonymi przez stronę jest kiepsko, chyba, że mają
    one np stanowić przedmiot wykonanej pracy czy umowy, czego chce się dowieść.
    Bo inaczej zawsze pada argument, że taki plik łatwo sfabrykować i dlatego
    nie może służyć jako wiarygodny dowód a jedynie początek dowodu.
    Natomiast jeśli chodzi o sieć, to sczytałem gdzieś o kimś, komu udało się
    wygrać proces o ochronę dóbr osobistych po tym jak zabezpieczył dowód w ten
    sposób, że z notariuszem weszli na daną stronę i notariusz zaprotokołował co
    tam zobaczył i poświadczył screenshoty.

  • 5. Data: 2005-08-25 01:34:07
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    BbT napisał(a):
    > Czy sadowi powinno sie dostarczac dowody w postaci oryginalow czy
    > wystarczy kopie? Jako dowody bede przedstawial roznego rodzaju umowy,
    > ale takze pliki.

    Wystarczą kopie, oryginały będą potrzebne, gdyby została zakwestionowa
    autentyczność kopii.
    Pliki przydadzą się wyłącznie dla biegłych, jeśli zostaną powołani.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2005-08-25 07:07:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BbT napisał(a):
    > Czy sadowi powinno sie dostarczac dowody w postaci oryginalow czy
    > wystarczy kopie? Jako dowody bede przedstawial roznego rodzaju umowy,
    > ale takze pliki.

    Wszyscy Ci radzą kopie, i co do zasady mają rację, ale jakbyś kiedyś
    chciał uzyskać nakaz zapłaty, to lepiej dostarcz oryginał dokumentu, na
    podstawie którego się o niego starasz ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-08-27 13:02:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    ten
    > sposób, że z notariuszem weszli na daną stronę i notariusz

    IMHO to, że z notariuszem coś zobaczyli w necie też niewiele dowodzi bo
    można podłozyć spreparowaną stronkę - zwłaszcza, że na ogół notariusze nie
    są zbyt biegli w tych sprawach.

    pix