  • 1. Data: 2005-08-24 18:56:29
    Temat: alkohol w sklepie
    Od: "SEZAmki" <s...@w...pl>

    Witam
    Pracuje w sklepie spożywczym, miałam dzis nie miłe zdarzenie, ale po
    kolei....
    przyszedł klient, kupił piwo, na ladzie lezy otwieracz więc sobie je
    otworzył, wówczas zwróciłam mu uwage że nie mozna pić piwa w sklepie ani w
    jego obrebie. Osobnik ten sie zbulwersował i nadal pił sobie piwo- < jako że
    jestem niewiasta to nie mam zamiaru się z nim szrpać, pomyslałm ze wypije i
    sobie pójdzie> pech chiał, że podjechał radiowóz i wkleił mi mandat 100 zł.
    Czy słusznie? Czy jeśli sie odwołam, mam jakieś szanse?
    Dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2005-08-24 19:51:28
    Temat: Re: alkohol w sklepie
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > sobie pójdzie> pech chiał, że podjechał radiowóz i wkleił mi mandat 100 zł.
    > Czy słusznie? Czy je?li sie odwołam, mam jakie? szanse?

    Podpisalas mandat ? Jesli tak, to nie odwołuj się ... jesli nie, to na
    rozprawie w sądzie przedstawisz swoje racje i sąd ci uwierzy, albo i
    nie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-08-24 20:24:00
    Od: "SEZAmki" <s...@w...pl>

    > Podpisalas mandat ? Jesli tak, to nie odwołuj się ... jesli nie, to na
    > rozprawie w sądzie przedstawisz swoje racje i sąd ci uwierzy, albo i
> [...]

    Nic nie podpisałam, policjat powiedział, że przyjdzie wezwanie na posterunek
    że bedzie to karane kwota 100 zł. Spisał moje dane
    < nie brał dowodu osobistego, jeżeli to istotne, podałam mu słownie>,
    zapisał sobie moje tłumaczenie, że pijacy został poinformowany o tym że nie
    wolno pić
    i że sam otwarł piwo. mam swiadków w postaci innych klientów, którzy
    obserwowaki cała akcje.
    Czy w ogóle warto sie w to mieszać? Może lepiej zapłacic i miec spokój.
    Choć jak powinnam postapić w tym przypadku aby byc czystą? Wydaje misię że
    cos tu jest nie tak, ale cóz
    takie prawo:(

  • 4. Data: 2005-08-24 21:11:35
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > Choć jak powinnam postapić w tym przypadku aby byc czystą? Wydaje misię że

    eee, no to nic sie nie martw, ewentualnia ustal sobie kontakt do swiadkow

  • 5. Data: 2005-08-24 21:21:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SEZAmki" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Czy w sklepie była widoczna tabliczka z zakazem spożywania alkoholu w
    obrębie sklepu? Jak tak to 50% szans. Tylko trzeba było ją policjantom
    wskazać w trakcie interwencji. Będzie się liczyć również zeznanie
    owego gościa z butelką. Generalne jednak to do Ciebie należy
    zabezpieczenie przestrzegania porządku sklepie i jeśli nie możesz sama
    zapobiec popełnianiu przestępstwa, to wezwij Policję albo najmij
    ochronę. Policja przyjechać by przyjechała i wówczas nikt by Cię nie
    ukarał, tylko że kilka interwencji wiązało by się później z ujemną
    opinią dzielnicowego co do przedłużenia Ci zezwolenia na sprzedaż.
    Stąd też pozostaje ochrona.

    No i przede wszystkim jaki mandat, skoro sprzedaż alkoholu niezgodnie
    z posiadanym zezwoleniem (bo pewnie masz zezwolenie do sprzedaży na
    wynos) to przestępstwo z art. 43 Ust. o wychowaniu w trzeźwości, a nie
    wykroczenie. Mandat, to mógł ewentualnie dostać sam pijący, jakby to
    robił na ulicy przed sklepem.

    Generalnie jeden pijacy sklepie jeszcze jutrzenki nie czyni, ale jest
    kilka innych symptomów - nie będę z wiadomych względów upowszechniał,
    co należy ukrywać - po których można uprawdopodobnić sądowi, że to
    jest jedna przypadkowa osoba. Poza tym policja raczej przypadkowo nie
    przyjechała i najprawdopodobniej ktoś złożył skargę na to, że w
    sklepie jest podawane piwo "na miejscu".

  • 6. Data: 2005-08-24 22:12:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SEZAmki" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na ladzie lezy otwieracz

    W jakim celu?

    > zwróciłam mu uwage że nie mozna pić piwa w sklepie

    Puszczając przy tym "oczko"?

    > podjechał radiowóz

    Tak przypadkiem?

    Coś mi się wydaje, że prowadzisz normalny wyszynk mając koncesję jedynie
    na sprzedaż. Pewnie sąsiadom to nie odpowiada i donieśli.

  • 7. Data: 2005-08-24 22:28:15
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > W jakim celu?

    oranzada, coca cola, pepsi cola itp...

  • 8. Data: 2005-08-25 00:18:23
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

    > oranzada, coca cola, pepsi cola itp...

    ale to trzeba je pic zeby o tym wiedziec :>

  • 9. Data: 2005-08-25 03:19:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    flashi napisał(a):

    > ale to trzeba je pic zeby o tym wiedziec :>

    Czy do tego otwieracz musi lezec na wierzchu? ;) Moze byc schowany pod
    ladą, a kto będzie chciał otworzyć - poprosi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2005-08-25 04:54:06
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    scream napisał(a):

    > Czy do tego otwieracz musi lezec na wierzchu? ;) Moze byc schowany pod
    > ladą, a kto będzie chciał otworzyć - poprosi.

    pomijam "instrukcję" zawartą w reklamie jednego piwa, jak otwierać piwo
    bez otwieracza...

    --
    regent...
    (...)