    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dostarczenie sprzetu do naprawy - ciezar
    Date: Sat, 11 Jun 2005 10:10:48 +0200

    Użytkownik "Michał" <p...@n...berdyczow.pl> napisał w wiadomości
    news:d8cp2d$kqf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > czy sa jakies uregulowania prawne dotyczace maksymalnego ciezaru
    > przedmiotu, ktory klient musi w przypadku awarii, dostarczyc do serwisu
    > napraw gwarancyjnych?
    > Nie chodzi mi o zapis w karcie gwarancyjnej tylko o ogolne regulacje.
    > Gwarant moze sobie np zazyczyc dostawy lodowki do serwisu ale czy jak
    > podpisze taka gwarancje to musze tak zrobic, czy tez moge zazadac
    > przyjazdu serwisu powolujac sie na w/w regulacje niezaleznie od zapisow
    > w karcie?
    >
    > Michał
> [...]
    Jeśli gwarancja nie zapewnia dostarczenie sprzętu do naprawy wystarczy
    sprzedawcy oświadczyć,że wybieramy korzystniejsze dla nas przepisy
    konsumenckie.
    Te natomiast mówią wyrażnie, że jeśli towar okazuje się niezgodny z umową w
    ciągu 2 lat od dnia zakupu, sprzedawca ma obowiązek usunąc niezgodność przez
    nieodpłatnąnapraw lub wymianę go na nowy. Nieodpłatnoś oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupujęcego
    w celu dostarczebia towaru do naprawy, także kosztów demontażu, robocizny
    oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, Dz.U. nr 141 z 2002
    roku poz. 1176
    Pozdrawiam Maria