eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodostałam wulgarnego emaila od ucznia › Po pierwsze prawo oświatowe
  • Data: 2003-06-12 16:43:11
    Temat: Po pierwsze prawo oświatowe
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Beata <b...@o...pl> napisał(a):

    > pod jaki artykuł to podlega, czy w ogóle prawnie mogę to jakoś ugryść?
    >
    > Beata

    Przede wszystkim podlega to pod prawo oświatowe, na mocy którego sprawujesz
    nad dzieckiem opiekę i je wychowujesz (wraz z dydaktyką to podstawowe zadania
    szkoły i nauczyciela - art. 4 Ustawy o systemie oświaty i art. 6 Karty
    nauczyciela).
    Zgodnie z art. 12 ust. 2 Karty nauczyciela masz prawo zastosować dowolne
    metody wychowawcze uznane przez "współczesne nauki pedagogiczne".
    W tak poważnym przypadku na miejscu będą najprawdopodobniej dość surowe
    konsekwencje wychowawcze. Uciążliwe, bo związane z dodatkowym i znacznym
    wysiłkiem fizycznym lub umysłowym będzie wychowywanie poprzez pracę,
    nałożenie dodatkowych obowiązków i konsekwentne ich wyegzekwowanie, wzmożony
    nadzór pedagogiczny (w tym częstsze sprawdzanie stosunku do nauki, a więc
    odpytywanie czy wyjątkowo staranne sprawdzanie prac domowych), konieczność
    zostania po lekcjach w celu wykonania dodatkowej pracy itp.
    Uczeń koniecznie musi zadośćuczynić Ci straty moralne i - najlepiej
    publicznie - wyrazić szczery żal. Wymagałbym przeprosin na forum całej
    szkoły, ale nie bąknięcia "przepraszam", tylko ładnej kilkuzdaniowej
    wypowiedzi. Temat swojej skruchy rozwinąć może zresztą w dłuższym
    wypracowaniu - na ocenę z języka polskiego. Przykładowy plan pracy: co źle
    zrobiłem, jakie to wywołało skutki, dlaczego to było złe, jak zamierzam
    naprawić swój błąd i jakie będzie moje zachowanie w przyszłości.
    Obniżony stopień ze sprawowania, zakaz udziału w wycieczce szkolnej, w innych
    zajęciach pozalekcyjnych, wyjściach do kina itp., zakaz reprezentowania
    szkoły na zewnątrz - to kolejne możliwości.
    Ważne jest, aby te wszystkie działania motywowane były dobrem ucznia, aby nie
    powstało wrażenie "odgrywania się", aby uczniowie mieli świadomość, że są to
    naturalne i każdorazowo nieuchronne konsekwencje złego postępku, wynikające z
    troski nauczyciela tak o każde dziecko, jak i o porządek, ład i dyscyplinę w
    szkole.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1