    From: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do Pana Depilatora...
    Date: Wed, 18 Dec 2002 03:04:04 +0100

    Kamil Golaszewski wrote:
    > Markiz de Vonvanfon napisa_(a):

    > Za kradzież to na pewno nie, w ten sposób nigdy nie myślałem... Chodziło
    > mi raczej o bardziej praktyczne podejście do zagadnienia, kiedy to nie
    > da się ukryć, że liczy się zwycięstwo.

    Myślałem że liczy się pomoc innym ludziom...

    > A że powinno być inaczej... Choć
    > tak naprawdę co oznaczają pojęcia słuszność, sprawiedliwość..?

    To trudne pytanie, nie da się na nie jednoznacznie odpowiedzieć, ale
    oto mój pogląd.

    Sprwawiedliwość jest to taki stan układu społeczego, w którym każdy
    dostaje to co mu się słusznie należy. Naruszenie tego stanu, nawet
    prawomocnym wyrokiem sądu jest złem.

    Słuszność jest natomiast poglądem, którego racjom nie sposób
    obiektywnie zaprzeczyć.

    Wiem że kategorie jakimi się posługuję są idealne i nieosągalne. Ale
    to nie przeszkadza w dążeniu do nich.

    pozdrawiam
    --
    Markiz de Vonvanfon