  • 1. Data: 2003-05-07 16:20:17
    Temat: dialery....
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

    Wiem ze umieszczanie na stronach programow ktore celowo bez wiedzy i zgody
    uzytkownika przekierowuja polaczenie internetowe na numery 0700 (czyli tzw.
    dialery) jest nielegalne.
    Mnie rowniez to bardzo denerwuje, jednak jestem czujny i jeszcze nie
    ponioslem zadnych strat z tego tytulu, ale chcialbym cos w tym kierunku
    zrobic.Tymczas dialery bardzo czesto sie pojawiaja (glownie na stronach
    erotycznych choc juz nie tylko), czasami jest ostrzenie o ich dzialaniu na
    stronie (tzn. jest numer polaczenia na ktore bedzie przekierowaniue i jego
    cena ), a na innych nie ma (np. niektore strony w grami (nie warez!) lub
    trainerami/cheatami itp.). Sam sie z tym spotkalem - sciagalem cheata z
    jednej z zagranicznych stron, ale po sciagnieciu zamiast owego programu byl
    program ktory kazal mi wybrac swoja lokalizacje (miasto, kraj itp.) i
    kliknac OK w celu "polaczenia z odpowiednim serwerem i sciagniecia
    programu". Naturalnie byl to dialer lecz "zamaskowany"...
    Ale te na stronach erotycznych same wyskakuja i nie wiadomo co to jest.

    Czy jest moze jakas polska organizacja ktorej mozna zglosic wystepowanie
    dialerow (np. podac im nazwe strony) a oni cos z tym zrobia (pozwia autora
    strony do sadu ?) - sam nie chce sie bawic w sady ale dialery wyraznie mnie
    denerwuja i mysle ze cos mozna by z tym zrobic.

    Russar

  • 2. Data: 2003-05-07 17:25:51
    Temat: Re: dialery....
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Russar napisał:
    [ciah]
> [...]
    > strony do sadu ?) - sam nie chce sie bawic w sady ale dialery wyraznie mnie
    > denerwuja i mysle ze cos mozna by z tym zrobic.

    Jeśli chodzi o polskie dialery - to temat był szeroko omawiany tu na
    grupie. Dodam tylko, że racja nadal tkwi po mojej stronie - sprawa
    została zgłoszona do UOKiK a ten nie dopatrzył sie _żadnych_
    nieprawidłowości. Jeśli zaś chodzi o zachodnie dialery (nie polskie) to
    niestety nic nie możesz zrobić - możesz jedynie próbować sie ochronić
    przed nimi instalując oprogramowanie antywirusowe.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-05-07 17:36:41
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Russar wrote:
    [..]
    > Czy jest moze jakas polska organizacja ktorej mozna zglosic wystepowanie

    Patrz w moją stopkę.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 4. Data: 2003-05-07 17:37:47
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    scream wrote:
    > Jeśli chodzi o polskie dialery - to temat był szeroko omawiany tu na
    > grupie. Dodam tylko, że racja nadal tkwi po mojej stronie - sprawa
    > została zgłoszona do UOKiK a ten nie dopatrzył sie _żadnych_ nieprawidłowości.

    Buacha cha cha cha cha !!!!

    ubawiony po pachy

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-05-07 18:34:52
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in

    > Russar wrote:
    > [..]
    >
    > Patrz w moją stopkę.
    > Arek

    ale najpierw przejrzyj archiwum grupy alt.fan.arnold.buzdygan zeby
    sie upewnic czy Arek nie jest czasem normalny-inaczej i czy na jego
    rady nie trzeba parzec "z przymrozeniem oka" ;)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 6. Data: 2003-05-07 18:53:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli byś namierzył faktycznie dialer, który by faktycznie uruchamiał się
    bez wiedzy użytkownika, to właściwą "organizacją" będzie Policja lub
    Prokuratura. W zależności od regionu i widzimisię prowadzącego, to
    kwalifikują to z art. 285 kk lub 287 kk. Ale warunek, że to na prawdę musi
    działać bez wiedzy i woli użytkownika. Mała czcionka, "piąty róg ekranu" i
    inne niedogodności już nie wystarczają.

    To z grami, to nie koniecznie musiał być dialer. Po prostu albo w ten sposób
    płacisz za grę, czego nie doczytałeś, albo też co jest rzadziej praktykowane
    obecnie gra jest ściągana ze specjalnego serwera o nazwie bodaj BBC.
    Dawniej, to niektóre banki i biura maklerskie taki coś oferowały, ale teraz,
    to chyba już wobec powszechności INTERNETU coś takiego nie funkcjonuje.
    Ewentualnie ten program miał za zadanie wybranie najbliższego serwera ftp.

    Problem dialerów można ewentualnie rozwiązać stosując program mksras.
    Sprawdza on, czy czasem nie mamy przekierownych połączeń. Można go wrzucić
    do harmonogramu, by sprawdzał np. co godzinę i już minimalizuje się
    ewentualne straty. Drugim zabezpieczeniem jest zablokowanie w TP SA wyjścia
    na 0-700, ale to kosztuje bodaj 3 złote na miesiąc.

  • 7. Data: 2003-05-07 19:48:29
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > strony do sadu ?) - sam nie chce sie bawic w sady ale dialery wyraznie mnie
    > denerwuja i mysle ze cos mozna by z tym zrobic.

    garsc moich przemyslen:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=24260398

    tam w zasadzie jest troszke co i jak

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2003-05-07 19:54:13
    Od: w...@p...onet.pl

    > Buacha cha cha cha cha !!!!
    >
    > ubawiony po pachy

    a moze w takim razie, jak jestes taki ubawiony, to podzielisz sie ze
    wszystkimi waszymi/znanymi wam dokonaniami w kwestii dialerow?

    chetnie poslucham, oczywiscie konkretow, a nie czczej paplaniny

    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2003-05-07 20:17:16
    Od: w...@p...onet.pl

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grupie. Dodam tylko, że racja nadal tkwi po mojej stronie - sprawa
    > została zgłoszona do UOKiK a ten nie dopatrzył sie _żadnych_

    <ciach>

    z pewnych zrodel wiem, ze do uokik`u trafiaja kolejne sprawy...swoja droga,
    ciekawe jaki bedzie final

    pol dnia zajelo mi dzisiaj przesledzenie wszystkich postow o dialerach;)
    interesujacy, a jednoczesnie bardzo drazliwy temat ;) (zeby sie mialy jakies
    posypac, czy jakos tak;))

    a tak na marginesie, z twoich scream postow, wnioskuje, ze orientujesz sie
    mniej/wiecej w tej materii, stad kilka pytan:
    1. czy istnieje techniczna mozliwosc (bo byly na grupie takie glosy) zeby za
    posrednictwem dialera ogladac inne serwisy, niz domyslny danego dialera?
    2. czy istnieje techniczna mozliwosc, zeby polaczenie nawiazane za
    posrednictwem dialera nie razlaczalo sie automatycznie po 30 minutach?

    jesli ktos inny cos wie na ten temat, to chetnie poslucham...tylko konkrety
    pls, bo o dialerach juz sporo bylo

    aha i jeszcze moze jeden ciekawy link, dla tych co jeszcze go nie znaja:
    http://www.teleprawo.lo.pl/index.php

    pozdrawiam...juz prawie z wyrka;)
    d.

  • 10. Data: 2003-05-07 21:24:40