  • 1. Data: 2003-05-07 16:00:45
    Temat: rozliczenie ciepła
    Od: "siesiu" <s...@p...onet.pl>

    Jeżeli mam odbiorniki ciepła na kaloryferach oraz liczniki na wodę, jak
    powinno wyglądać rozliczenie ze spółdzielnią za zurzyte ciepło? Czy raz w
    roku, amoże częściej? Czy mogę samodzielnie rozliczać wodę według wskazań
    licznika, czy też robi to za mnie spółdzielnia za pomocą ryczałtu?

  • 2. Data: 2003-05-07 19:02:02
    Temat: Re: rozliczenie ciepła
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | roku, amoże częściej? Czy mogę samodzielnie rozliczać wodę według wskazań
    | licznika, czy też robi to za mnie spółdzielnia za pomocą ryczałtu?

    Na początku pozwolę sobie zauważyć, że liczniki na wodę z rozliczeniem
    ciepła z reguły niewiele mają wspólnego - przynajmniej moim zdaniem.

    Co do wody, to pewnie odczytują to tyle razy, ile razy wystawiają
    książeczki. U nas było raz na kwartał. Częściej pewnie im się nie opłaca, a
    i ewentualne różnice pewnie niewielkie, więc chyba nie ma o co kruszyć
    kopii.

    Co do ciepła, to rozliczenie następuje raz na rok. Częściej pewnie się nie
    opłaca, bo przejście po bloku i wymiana tych rureczek, czy też choćby
    odczytanie tych nowych kalkulatorów, to jednak spory koszt dla spółdzielni.
    Zresztą, jak dla spółdzielni, to dla każdego lokatora.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 3. Data: 2003-05-07 19:09:38
    Od: <p...@g...pl>

    "siesiu" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > roku, amoże częściej? Czy mogę samodzielnie rozliczać wodę według wskazań
    > licznika, czy też robi to za mnie spółdzielnia za pomocą ryczałtu?

    Liczniki na wodę rozliczane zwykle są częściej, raz na miesiąc, trzy zależy
    od spółdzielni.

    Ciepła nie jesteś w stanie sam rozliczyć. Rozliczenia dokonuje się po
    zakończeniu sezonu grzewczego. Zwykle raz do roku.

  • 4. Data: 2003-05-10 11:16:11
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Na początku pozwolę sobie zauważyć, że liczniki na wodę z rozliczeniem
    > ciepła z reguły niewiele mają wspólnego - przynajmniej moim zdaniem.

    Czasami mają wspólny piec :-)

    Karol