    From: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dialer....tak czy nie?
    Date: Mon, 31 Mar 2003 11:46:00 +0200

    > ale zarzutu dostarczenia bez zamówienia tego towaru postawić się nie da,
    bo
    > on tego nie dostarczał. Klient sam sobie to wziął, może nieświadomie, ale
    > sam.
    > Ponieważ w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną spenalizowano
    > przesyłanie niezamówionej informacji handlowej to dialera - w mojej
    ocenie -
    > to nie dotyczy.

    Pytanie dotyczylo tego, czy program modyfikujacy ustawienia stacji roboczej
    w taki sposob, ze proboje laczyc sie on z innym numerem niz do tej pory (w
    szczegolnosci z numerem, za polaczenie z ktorym oplata wynisi znacznie
    wiecej niz za 0202122), a modyfikacja ta nastepuje w wyniku uruchomienia
    programu znajdujacego sie po pobraniu - na dysku lokalnym, jednak musialo
    nastapic zdarzenie polegajace na pobraniu tego programu (dialer) moze byc
    uznane za usluge swiadczona droga elektroniczna. Drugie pytanie mozna zadac
    rowniez, czy wykorzystanie tak zmodyfikowanej stacji roboczej i polaczenie
    sie z numerem zaszytym w dialerze i pobieranie ta droga informacji z Sieci
    bedzie swiadczeniem uslug droga elektroniczna. Nie bylo pytania o
    niezamowiona informacje handlowa.

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl