  • Data: 2003-03-31 13:43:52
    Temat: Re: dialer....tak czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Mnie chodzi o odpowiedzialność za produkt wprowadzany do obrotu.
    | Wg mnie jest niebezpieniny - moze narazic nieswiadomego uzytkownika
    | na ogromne koszty. W takich przypadkach POWINNO sie wymagac,
    | by uzytkownik potiwerdzil iz swiadomie godzi sie na to.

    No w ten sposób nie kombinowałem. Ale spróbujmy. Niebezpieczny jest produkt
    nie zapewniający bezpieczeństwa, jakiego można oczekiwać, uwzględniając
    normalne użycie produktu. O tym, czy produkt jest bezpieczny, decydują
    okoliczności z chwili wprowadzenia go do obrotu, a zwłaszcza sposób
    zaprezentowania go na rynku oraz podane konsumentowi informacje o
    właściwościach produktu. Produkt nie może być uznany za nie zapewniający
    bezpieczeństwa tylko dlatego, że później wprowadzono do obrotu podobny
    produkt ulepszony. (art. 449' kc) No to istotne znaczenie zaczyna mieć ta
    informacja przy instalacji. Jak jej nie ma, to widzę sporą szansę w takim
    rozwiązaniu. Ale jeśli tam napisano, że będziemy płacić więcej, to nie ma to
    szans.
    Tyle, że z tego co mi wiadomo, jednak stosowna informacja zazwyczaj się
    znajduje. W znanych mi przypadkach, nawet jak pokrzywdzony twierdził, że
    takiej informacji nie było, to i tak później biegli stwierdzali, że
    informacja była. Osobiście nie spotkałem się z dialerem bez tej informacji,
    co oczywiście nie znaczy, że takich nie ma.