  • Data: 2004-04-15 06:31:34
    Temat: Re: darowizna mieszkania czy $$ na mieszkanie?
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    "TJ" <N...@p...onet.pl> napisał:

    > ojciec chce mi przekazać a) $ na mieszkanie lub b) mieszkanie.
    > Moje pytanie jest takowe: czy jest jakaś różnica (podatek od takiej
    > darowizny), między wersjami a) i b) ?
    > Co lepsze (bardziej korzystne?) Może nie ma róznicy?

    W przypadku darowizny mieszkania, jezeli obdarowany to najblizszy
    krewny, ktory nie ma wlasnego mieszkania, to moze go objac ulga
    podatkowa. Wowczas koszty sprowadzaja sie tylko do notariusza.
    Ulga taka przysluguje jezeli spoelnione sa nastepujace warunki:
    - powierzchnia mieszkania nie przekracza 110m2
    - obdarowany bedzie mieszkac tam przez minimum 5 lat
    - nie dysponuje, nie jest wlascicielem oraz nie jest najemca innego lokalu
    - jest obywatelem RP lub ma miejsce stalego pobytu na terytorium RP

    To tak w skrocie. Po szczegoly odsylam do ustawy o podatku od
    spadkow i darowizn.

    Pozdrawiam

    (mrk)

    ---